2019-11-12, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Men ja, varför skulle han inte kunnat vara snäll och glad? Bara för att man lever i kriminella kretsar och hjälper de äldre med att sälja knark och springa ärenden behöver man väl inte vara en sur och otrevlig jävel?
Inte ens en boss behöver nödvändigtvis vara en sur och otrevlig jävel.
Det är väl klart som fan att kompisar och släktingar tycker han är en fin kille?? Det tycker väl alla om sina närmaste oavsett vilken samhällssort man är?
Tycker det är onödigt mycket tjat om det här. Det är inte ett dugg konstigt. Tror snarare att det finns lite för lätt stötta flashbackare...

Jag har inte påstått att han inte kunde vara snäll och glad. Jag återgav bara vad som sagts om honom i media.

Dock är de som jag hört uttala sig tonårs-tjejer. I deras värld kanske det räckte med att Jaffar var generös och bjöd på cigg (om han nu gjorde det) och flirtade med dem, för att de ska uttala dig som de gör. Jag tror alltså att tonåringar kan ha svårt att ge en komplex och nyanserad bild, inte minst av en person som blivit dödad.

Jag hoppas för Jaffars skull, att han var mer komplex än endast "jättesnäll och alltid glad", för annars går det ju knappt att se honom som en människa.
Citera
2019-11-12, 10:26
Medlem
Såå, nu väntar vi bara på de cyklande GM. Finns tydligen på film. Det känns lite vääl nonchalant att ta cykeln, men de kanske inte följer det sekulära medianarriativet?
Citera
2019-11-12, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Jag har inte påstått att han inte kunde vara snäll och glad. Jag återgav bara vad som sagts om honom i media.

Dock är de som jag hört uttala sig tonårs-tjejer. I deras värld kanske det räckte med att Jaffar var generös och bjöd på cigg (om han nu gjorde det) och flirtade med dem, för att de ska uttala dig som de gör. Jag tror alltså att tonåringar kan ha svårt att ge en komplex och nyanserad bild, inte minst av en person som blivit dödad.

Jag hoppas för Jaffars skull, att han var mer komplex än endast "jättesnäll och alltid glad", för annars går det ju knappt att se honom som en människa.

Det är alltid samma visa, media målar alltid upp mordoffer som änglar, särskilt om de är yngre.
Är man inte intelligent nog inser man inte att det kan vara osanning.

Nånstans visar media gång på gång att IQn på deras redaktioner är <90.
Bara för att man inte förtjänar att mördas, betyder det inte att man är en ängel. Men det får man inte ihop med deras begränsade intellekt..
Citera
2019-11-12, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591
Såå, nu väntar vi bara på de cyklande GM. Finns tydligen på film. Det känns lite vääl nonchalant att ta cykeln, men de kanske inte följer det sekulära medianarriativet?

Svårt o köra bil fort inne i stan i Malmö, cykel kommer man fram överallt med, dessutom är det väl rättså platt. MC kanske vore optimalt, men det är svårt att köra MC bra och fort, och de låter mycket, så man har svårt med koll omkring sig, och svårt att gömma sig. Utan hjälm tror jag inte polisen får jaga en dock. Osäker på om den regeln gäller efter mord iförsig..
Citera
2019-11-12, 10:35
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Äntligen. Äntligen polisen så erkänner ni. Måste säga att malmö polisen är en skam för poliskåren. Vi har 32 mördare som går fria på våra gator samt räkna med lika många antal medhjälpare. Minst. Som är kapabla till att mörda. Igen.

Saxat från kvällsposten.
Mellan 2011 och 2018 genomfördes 38 dödsskjutningar inom kriminell miljö i Malmö. Men, bara sex av morden – eller 16 procent – har klarats upp, enligt polisen.

Problemet är att antalet poliser inte räcker till i det nya spännande Sverige. Inte att de skulle vara dåliga.
Senast redigerad av MeggieCleary 2019-11-12 kl. 10:41.
Citera
2019-11-12, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Det börjar svänga.
” När man drog ihop en manifestation på Stortorget för ett par veckor sedan var det med knallröda hjärtan på plakaten: ”Jag är en mamma och jag säger stopp!” stod det på flygbladen.
Men efter mordet på 15-årige Jaffar på Möllevången i söndags, förändrades plötsligt något. Stämningen i gruppen, som nu har hela 5 500 medlemmar, hårdnade.
”Just nu gillar jag inte tonen i gruppen”, sa hon, ”det hjälper ju ingen att vi sätter igång nån sorts drev och skuldbelägger de här unga offren”

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/WbXAn2/tynar-empatin-infor-en-mordad-tonarspojke

Mammagruppen liknar "Snillen spekulerar"
Citera
2019-11-12, 10:36
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith

Ursäkta jag var otydlig. Mitt svar var inte riktat till dig personligen utan till hela den här löjliga diskussionen och alla dom inblandade i den.
Jo det är en hel del småttingar som sagt dom här saker om honom men det är även familj och fritidsledare mm. Oavsett vilka dom är så är det inte konstigt på nåt sätt. Det är störtlöjligt att hänga upp sig på skiten. Det går att hoppa över dom bitarna i tidningsartiklarna om det kliar för mycket i skinnet. Värdelöst ämne att diskutera. Det kommer alltid finns nån som tycker att nån annan är helt underbar osv osv..
Citera
2019-11-12, 10:40
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mxa2591

Nonchalant? Menar du att det är bra eller dåligt.
Cykel är förbannat smidigt att använda i en sån här op.
Citera
2019-11-12, 10:41
Medlem
mg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
Svårt o köra bil fort inne i stan i Malmö, cykel kommer man fram överallt med, dessutom är det väl rättså platt. MC kanske vore optimalt, men det är svårt att köra MC bra och fort, och de låter mycket, så man har svårt med koll omkring sig, och svårt att gömma sig. Utan hjälm tror jag inte polisen får jaga en dock. Osäker på om den regeln gäller efter mord iförsig..

Klart som fan dom jagar dig även om du inte har hjälm.. iofs har jag svårt att tro att man försöker gripa nån som uppenbarligen bara försöker göra världen till en bättre plats så du kan nog nästan göra hur du vill för polisen kommer inte lägga sig i ifall du skjuter av lite skadedjur i Malmö.
Citera
2019-11-12, 10:43
Medlem
Enligt media hade den stackars Jaffar flytt kriget i Syrien. I en artikel i Expressen beskrivs han som godhjärtad och inte alls kriminell. Åtminstone påstår föräldrar och en fritidsledare det. Med största sannolikhet är alla inblandade inklusive fritidsledaren parasiter från Syrien. Nu skyller man hans död på det svenska samhället och hävdar att han skulle levt idag om han stannat i Syrien. Med andra ord tycker man att det är säkrare där. Då frågar man sig varför de inte frivilligt återvänder eller varför inte svenska myndigheter skickar tillbaka dem. Värst av allt är dock att myndigheterna inte erkänner att det är den okontrollerade invandringen som är roten till i princip all kriminalitet i landet. Att sparka Morgan Johansson är ingen lösning i sig, men det är förhoppningsvis ett första steg till en ny ledning av landet.
Citera
2019-11-12, 10:46
Medlem
Milovinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gizur
Som om det är en motsättning mellan att vara kriminell och vara barn. Logiken är således att eftersom han var ett barn, så kan han inte vara kriminell.

En journalistisk instinkt vore att ta reda på varför, vad var motivet. Var Jaffar och hans kompis målet för skotten eller var de bara på fel plats vid fel tid (och vad var då målet)? Av polisens uttalande att de var kända av polisen, kan man dra slutsatsen att de var målet. Men varför. Knark? Gjorde ”affärer” i annat gängs domäner? Hade de bara bråkat lite med fel kille vars sårade stolthet krävde hämnd?

Journalistiken når hela tiden nya bottennivåer, sämst är Aftonbladet.
Nu kommenterar även Wallström utvecklingen i en artikel i Expressen.

Citat:
lördags på gåsmiddagen hos Per Uno Alm kom nyheten om mordet på 15-åringen på en pizzeria i Malmö. Den skakade både om henne och de andra gästerna runt bordet.
– Det sprids rädsla och osäkerhet i samhället som leder till bristande tilltro till politiken. Det urholkar på sikt vår demokrati, säger Margot Wallström.

Wallström som är ytterst ansvarig för utvecklingen i Malmö.
Mellanöstern-nazister och jihadister älskar ju wallström.
https://www.youtube.com/watch?v=ww1qKPEhP4o
Citera
2019-11-12, 10:47
Medlem
Zoncas avatar
Den mördade killen heter "JAFFAR". Är en palestinsk flykting som flytt från ett flyktingläger i Halab i Syrien. Vistelsetid ca 2 år i Sverige.
Adress: Gånglåtsvägen 1 Malmö
Nuvarande skola är: Bunkeflostrand skolan. Han blev skickad dit via Fosie socialtjänsten pga personliga förhållanden. Går i klassrum i särskola med speciella pedagoger. Var ganska stokig ungdom i skolan. Skolan hade sorg ceremoni igår. Rektor har även informerat alla eleverna i skolan om händelsen. Läs mer: https://www.sydsvenskan.se/2019-11-11/mordade-15-aringens-rektor-vi-har-haft-elever-och-larare-som

Den överlevande killen heter "Ahmad". Syrisk. Det sägs att det var han som var måltavlan. Jaffar råkade stå nära Ahmad ute (rökte) och blev felträffad i buken under skjutningen. Han smet in i pizzerian och föll på golvet i sin lilla blodpöl. Sägs 1-2 skott rakt in i magen. Han avled på plats pga infarkt efter stor förlust av blodmängd. Ahmad träffades av flera skott. Han ligger i respirator i Lund. Kan vara sten hjärndöd. Vi avvaktar o ser.

Anledning: Det sägs att det en kärleksdrama som var anledningen till incidenten. Ahmad skall ha trakasserat en arabisk tjej under en lång tid och raggat henne runtom i Malmö. Tjejen fick nog och berättade för sin familj. Jaffar är Ahmads närmaste vän.
Släktingar/syskon/torpeder sökte upp dessa två ynglingar och sköt ner dem på pizzerian.

Möllevångstorget är uppdelat i olika områden mellan knarkgängen. Det är mitt kvarter och det är ditt kvarter. Det säljs droger/vapen/tobak/alkohol aktivt på dessa platser dagligen. Polisen vet om det. Gör inget.

Dessa två ynglingar tillhör en knark mini boss på området. De är typ springpojkar hos honom. De utför små uppdrag typ bränna en bil, lämna/hämta en knarkpåse, köpa cig o diverse saker. De föredrar att cykla runt på Möllan för att undkomma polisens uppmärksamhet. Billigt och snabbt.
Senast redigerad av Zonca 2019-11-12 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in