2019-11-12, 09:42
Medlem
elva9tolvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Enligt de som fått framträda i media var Jaffar en jättesnäll kille som alltid var glad.

Men ja, varför skulle han inte kunnat vara snäll och glad? Bara för att man lever i kriminella kretsar och hjälper de äldre med att sälja knark och springa ärenden behöver man väl inte vara en sur och otrevlig jävel?
Inte ens en boss behöver nödvändigtvis vara en sur och otrevlig jävel.
Det är väl klart som fan att kompisar och släktingar tycker han är en fin kille?? Det tycker väl alla om sina närmaste oavsett vilken samhällssort man är?
Tycker det är onödigt mycket tjat om det här. Det är inte ett dugg konstigt. Tror snarare att det finns lite för lätt stötta flashbackare...
Citera
2019-11-12, 09:45
Medlem
BoulevardAlrunas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Det är just därför som dessa tanter blir till slut miserabla och skyller sina misslyckanden på "vita medelålders män som FÅR alla privilegier och tjänar mer"... det måste ju vara någon annans fel

Ja kanske det. De träffar dessa faktiskt hopplösa unga människor som många gånger visar sig vara riktigt falska och elaka, och så famlar de efter en förklaring, ”det måste vara de privilegierade i samhällets fel”. Men ändå fattar jag inte hur dom orkar. Trots alla bortförklaringar. Som den tanten på tv. Vit käring,hur mycket respekt får hon från en tungt kriminell sjuttonåring egentligen? Dom skiter väl i henne, inte bara skiter, de njuter väl av att svika och utnyttja alla (vita) vuxna...
Citera
2019-11-12, 09:48
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashblakk
Just därför ska de vara tacksamma som fått börja om i Sverige med: gratis lägenhet, värme, skola, mat, utbildning, busskort, sjukvård i världsklass, kulturverksamhet, paraboltv, tandvård, lallande sockärringar, vänsterhjon som försvarar allt dom gör, fritidsgårdar, inkvoteringar, en media som är på deras sida, osv -utan att behöva lyfta ett finger.

Eller stick hem

Jag håller med dig 100%.. men det var inte det som jag kommenterade.

Jag kommenterade än en gång hur man som vuxen inte har förmågan att se eller sätta sig in i den situation de föds i... lätt att raljera då man sitter tryggt hemma i Svedala.
Citera
2019-11-12, 09:51
Medlem
flashblakks avatar
Citat:
Jag håller med dig 100%.. men det var inte det som jag kommenterade.

Jag kommenterade än en gång hur man som vuxen inte har förmågan att se eller sätta sig in i den situation de föds i... lätt att raljera då man sitter tryggt hemma i Svedala.

ok.

Lätt att raljera trygg hemma i svedala, men vi DElad ju med oss av "Tryggheten hemma i Svedala" till dom som föddes "till en annan situation".
Dom fick komma hit och börja helt om, gå före i bostadsköer och få mer i bidrag än de som jobbat här hela livet. Dom fick en ny chans, gick från fattighjon till en standard bara diplomater har i deras forna länder (åter igen utan att lyfta ett finger, förutom för att förstöra landet som tog emot dem med öppna armar utan att kräva nåt)

Vad fick vi för det? - "En annan situation" vi också!
Nu är det fullt krig HÄR istället -startat av de som "flydde hit"

Vad fan är det då!?
Senast redigerad av flashblakk 2019-11-12 kl. 09:56.
Citera
2019-11-12, 09:52
Medlem
Citat:
Är du ni dumma... på riktigt?

Det är lätt att håna när man sitter här i tryggheten.. valde du själv vart du ville födas när du var en liten spermie kanske?
Ja, det är minst sagt en miserabel situation i Palestina.. har de valt den själva eller är det kanske så att Palestina är världens största koncentrationsläger som forsätter existera tack vare Israels överlägsna militärkraft (finansierad av USA)?

https://www.jpost.com/Israel-News/White-House-budget-plan-contains-33-billion-in-military-aid-for-Israel-583258

Det är både arv OCH miljö som formar dig till den individ du til slut blir.

Palestinier ska utvisas till Palestina, de har absolut inget som helst skyddsbehov. Det är inte farligt där såvida de inte retar upp Hamas.
Citera
2019-11-12, 09:54
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
ok.

Lätt att raljera trygg hemma i svedala, men vi DElad ju med oss av "Tryggheten hemma i Svedala" till dom som föddes "till en annan situation".
Vad fick vi för det? - "En annan situation" vi också
Nu är det fullt krig HÄR istället -startat av de som "flydde hit

Än sista gång.. sedan kan jag inte hjälpa dig med dina brister i läsförståelse.

Jag håller med till 100% att om man kommer som flykting inte skall spotta på det land som har hjälpt en (ganska självklart)

Det som gällde min kommentar var följande inlägg:
"Jaffa föddes i flyktingläger,, efter det födde hans föräldrar 4 till"
Är flyktinglägren sån sexig miljö att man inte kan låta bli att knulla trots brinnande krig ?
Red Light distrikt i Amsterdam kanske borde börja efterlikna Palestinska flyktingläger? Kanske borde porrfilmsindustrin ta en titt på fenomenet"

Är det mer tydligt nu eller delar du kanske också den insändares inskränkta syn?
Citera
2019-11-12, 09:55
Medlem
Hörde det har koppling med mordet på möllan ! Det igår på eriksfält !
Citera
2019-11-12, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Snälla rara ni bara HÅLLKÄFTEN.

så fort någon blir skjuten måste dem vara smutsiga kriminella apor.
Varför är vi svenskar så jävla trångsynta 🤢🤮

Usch för vår skeva syn. När karolin hakim mördades ja då hade hon varit den som gömt undan pengarna från rånet. När 16årige ahmed obaid dog ja, han måste ha sålt knark för han bar en parajumpers jacka. Denna 15åriga pojken då? Ja han måste ocksä ha gjort någonting för han var ute efter bolibompas sändning och var således kriminell. 😧

Det svenska blodet är och kommer alltid att vara lite smygrasistiskt.

Du är ju inte lite speciell du, att anklaga svenskar för att ha rasism i blodet är ju inte alls rasistiskt. Det är du som är rasisten och Jaffar var bevisligen kriminell. Det säger ju tom polisen. Sluta vara så hjärndöd och rasistisk.
Citera
2019-11-12, 09:56
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Finns en anledning att dagens kriminella inte har respekt för liv - muslimer tror livet börjar först efter döden, och ju jävligare och elakare du var mot kuffar, desto goare liv får du efter döden.
Därav noll respekt och inte rädda för att dö

Citat:
Ursprungligen postat av blueberrycake
Sagt om 15-åringen:

Fritidsledare: "Han var som vem som helst. Snäll och hade drömmar."
Anhöriga: "Han ville vara duktig. Han pluggade. Hjälpte till hemma"
Pappan: "Han var inte kriminell."

Samtidigt som polisen säger att han var just kriminell!
Ska vi lita på polisen eller pappa?
Om polisen säger att de känner till Jaffar så lär det ju vara mer än ett enstaka snatteri. Förekommer hans far i straffregistret förresten?
Citera
2019-11-12, 09:58
Medlem
Citat:
Finns en anledning att dagens kriminella inte har respekt för liv - muslimer tror livet börjar först efter döden, och ju jävligare och elakare du var mot kuffar, desto goare liv får du efter döden.
Därav noll respekt och inte rädda för att dö

Ska sägas att det fanns bosnier i juggemaffian också o de var muslimer. Det är även kulturellt/socialt.
Citera
2019-11-12, 09:58
Medlem
Citat:
Än sista gång.. sedan kan jag inte hjälpa dig med dina brister i läsförståelse.

Jag håller med till 100% att om man kommer som flykting inte skall spotta på det land som har hjälpt en (ganska självklart)

Det som gällde min kommentar var följande inlägg:
"Jaffa föddes i flyktingläger,, efter det födde hans föräldrar 4 till"
Är flyktinglägren sån sexig miljö att man inte kan låta bli att knulla trots brinnande krig ?
Red Light distrikt i Amsterdam kanske borde börja efterlikna Palestinska flyktingläger? Kanske borde porrfilmsindustrin ta en titt på fenomenet"

Är det mer tydligt nu eller delar du kanske också den insändares inskränkta syn?

Du tycker att det är normalt att skaffa fem barn när man bor i ett flyktingläger? Ingen del av din hjärna säger att det kanske inte är någon vidare bra idé?
Citera
2019-11-12, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Helvete vad trött man blir på sådana här artiklar. Varför intervjuar de hans familj och vänner? Klart de säger att han var en bra grabb. Polisen bekräftar ju att snubben sålde droger och var kriminell. Tröttsamt. Detta var en importerad bråkmakare som är en stor del av problemet som folk reagerar på.

Om vi importerar krig, så är det klart vi får krig. Skjutningar på öppen gata och bomber i varje gatuhörn.

Det är som med seriemördare, grannarna säger alltid att han var tyst, snäll och skötsam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in