Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Att HD hatade LW har jag hört ifrån flera håll och det får väl nästan anses som bekräftade uppgifter i tråden även om just ”hata” är en subjektiv bedömning. Och jag tycker det inte är helt orimligt heller. Däremot så finns det mycket som pekar på att LW inte kände samma sak gentemot HD. Så min tolkning är att LW vågade stå för sina handlingar och till slut vara rakryggad mot HD medan SD har ljugit och förnekat hela vägen in i kaklet. Du är naturligtvis välkommen att göra din egna bedömning om vilket tillvägagångssätt du tycker är mest rakryggat och sjyst men jag har min bild klar.
Min spekulation/misstanke är att SD är en oerhört speciell person, manipulativ och har utnyttjat både HD och LW för sitt eget spel och nöje.
Om SD är den skyldige, då kanske man kan tycka att det är oerhört obehagligt hur han har inte bara dödat LW, utan fortsätter ett spel på hög nivå, som att inget har hänt.
Om man försöker förstå hur en sådan person fungerar, läser på hur farliga en sådan person är för vem som helst i sin omgivning, då begriper man att de människor han "använder" blir som brickor i ett spel.
De blir som brickor i hans spel.
Det är typiskt att de människor som råkar ut för psykopaten, de blir skadade. Det finns inget annat sätt att skydda sig, utan att lämna personen.
Jag kan tänka mig att L*ena försökte få ett slut på allt falskspel, dubbelspel, hot och trakasserier genom att lägga upp alla kort på bordet.
Jag tror att alla som är "drabbade" av SD egentligen är "offer", på ett eller annat sätt. De är utnyttjade och använda, som att de var hans verktyg för hans bygge.
Hans bygge som föll sönder...