2019-11-12, 09:00
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hur gammal var Lena när hon adopterades? Det kan vara förklaringen, att hon tyvärr inte fått lära sig korrekt barnuppfostransmetod och trodde sättet hon uppfostrades på var normalt.

Ja det undrar jag också ?
Om hon kom till sina föräldrar i Sverige som liten ettåring så kan ju inte sådant ha påverkat henne ,men om hon var några fler år när hon kom till Sverige så kan det ju vara en orsak som du beskriver...hmm..
Det är ju inte alltid barnhem är bästa stället att vara på när man är liten
Citera
2019-11-12, 09:03
Medlem
landbandys avatar
Lite läskigt att geocaching kan uppsluka folk helt och fullt ....
Så att barnen får vara med andra människor under tiden .
Citera
2019-11-12, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ja du har rätt ,en spekulation från mig ,så det blir sagt en extra gång ,men har för mig att jag läste i tråden att HD hade sagt åt sina arbetskompisar att hon var glad att SD hade hittat någon att ha sex med ?
Hmm ,nu blev jag osäker ...

Det är sådant man säger för att släta över saker och ting och inte helt förlora sitt ansikte. Om ens de uppgifter stämmer. Första gången HD fick reda på deras affär blev hon vansinnig och förbjöd SD att träffa LW. Hur hon reagerade andra gången vet jag inte. Kanske hade hon delvis gett upp redan. Men att det skulle finnas en uttalad överenskommelse mellan paret finns det absolut inget som tyder på.
Citera
2019-11-12, 09:04
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja ,om en person är väldigt mån om sin fysik så blir det lite vanskligt gällande samvaron med barnen .Det håller jag med om.
Att vara ute och jogga typ 2 ggr i veckan för att må bra ,det är ju gött för kropp och själ ,men om det tar överhanden så blir inte situationen speciellt bra .

Kanske vi män skall börja gilla goa tjocka trinda morsor hädanefter som är hemma med barnen all over .

Så du tror att det har att göra med vad
män gillar?

Det handlar om att prioritera det som är
viktigt.
Var hennes fysik viktigare än barnen?
Vem bryr sig om en 45-årings utseende
eller fysik?!
Patetiskt att inte vara mer mogen vid den
åldern.
Citera
2019-11-12, 09:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Den här sortens inlägg har jag så svårt att förstå mig på. (Särskilt det fetade.) Du skriver här att din motivation inte har med trådens egentliga ämne att göra. Snarare skriver du att ditt motiv till vissa av dina inlägg är att straffa dem som uttrycker sig på ett visst sätt om ditt sätt att skriva. Du vill på något underligt vis ”hämnas” vad jag antar att du uppfattar som orättfärdig kritik riktad mot dig.

Det låter i mina öron som att du då använder tråden som en arena för dina egna behov.

Fast det "hackas" ju i en specifik riktning. Man ägnar tid åt att spekulera om postares motivation, att man går "någons ärenden" etc i ganska enkelriktat hänseende.

Sedan handlar väl inte motivationen om att "straffa" någon utan snarare att man funderar om vad som då är så känsligt med uppgifter i visst avseende. När någon anstränger sig för att skyla över att man ser en stortå så blir man väl naturligt mer sporrad att försöka lyfta på täcket för att se benet tån tillhör?
Citera
2019-11-12, 09:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så du tror att det har att göra med vad
män gillar?

Det handlar om att prioritera det som är
viktigt.
Var hennes fysik viktigare än barnen?
Vem bryr sig om en 45-årings utseende
eller fysik?!
Patetiskt att inte vara mer mogen vid den
åldern.

Hon hade ju ingen karl så hon hade nog en livskris antar jag.
Sen om hon hade en släng utav ADHD som vi inte vet (nattvaken var hon i vilket fall) ,så kanske hon var "tvungen" att utöva olika sporter för att få ro inombords?
Jag håller med dej om att hon kunde ha utövat sporten fullständigt de veckor hon inte hade barnen men sen låtit bli att ge sig ut om nya gömmor dök upp mitt i nätterna de veckor hon hade barnen hemma hos sig .
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 09:13.
Citera
2019-11-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är inte bara EGT som påstått det. Dessutom har det väl här bara skrivits om en fika? Det handlade alltså om åtskilliga gånger som LW vände sig till HD medan HD bara ville glömma och gå vidare. Varför kontakta ex-frun för att älta om affären? Hon hade väl egna kvinnliga vänner, eller?

Ett påstående som då skall komma från HD?

Varifrån kommer ältande? Varför skulle de älta någonting? Dom är ju vuxna, inte några tonårstjejer.

LW hade flera goda vänner som hon litar på, varför detta tjat?
Fakta kommer aldrig förändras.
Citera
2019-11-12, 09:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Att HD hatade LW har jag hört ifrån flera håll och det får väl nästan anses som bekräftade uppgifter i tråden även om just ”hata” är en subjektiv bedömning. Och jag tycker det inte är helt orimligt heller. Däremot så finns det mycket som pekar på att LW inte kände samma sak gentemot HD. Så min tolkning är att LW vågade stå för sina handlingar och till slut vara rakryggad mot HD medan SD har ljugit och förnekat hela vägen in i kaklet. Du är naturligtvis välkommen att göra din egna bedömning om vilket tillvägagångssätt du tycker är mest rakryggat och sjyst men jag har min bild klar.

Min spekulation/misstanke är att SD är en oerhört speciell person, manipulativ och har utnyttjat både HD och LW för sitt eget spel och nöje.

Om SD är den skyldige, då kanske man kan tycka att det är oerhört obehagligt hur han har inte bara dödat LW, utan fortsätter ett spel på hög nivå, som att inget har hänt.

Om man försöker förstå hur en sådan person fungerar, läser på hur farliga en sådan person är för vem som helst i sin omgivning, då begriper man att de människor han "använder" blir som brickor i ett spel.

De blir som brickor i hans spel.
Det är typiskt att de människor som råkar ut för psykopaten, de blir skadade. Det finns inget annat sätt att skydda sig, utan att lämna personen.

Jag kan tänka mig att L*ena försökte få ett slut på allt falskspel, dubbelspel, hot och trakasserier genom att lägga upp alla kort på bordet.

Jag tror att alla som är "drabbade" av SD egentligen är "offer", på ett eller annat sätt. De är utnyttjade och använda, som att de var hans verktyg för hans bygge.

Hans bygge som föll sönder...
Citera
2019-11-12, 09:15
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ett påstående som då skall komma från HD?

Varifrån kommer ältande? Varför skulle de älta någonting? Dom är ju vuxna, inte några tonårstjejer.

LW hade flera goda vänner som hon litar på, varför detta tjat?
Fakta kommer aldrig förändras.

Ursäkta inhoppet här men en sak som SD och HD verkade ha gemensamt var BESVIKELSEN som de hade på LW ,SD därför att han blev lämnad utav henne ,och HD därför att LW strulat med hennes man .

De var båda mycket arga på henne ,på var sitt håll,men ändock en GEMENSAM BESVIKELSE tokigt nog.

(spekulation)
Senast redigerad av landbandy 2019-11-12 kl. 09:19.
Citera
2019-11-12, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Min spekulation/misstanke är att SD är en oerhört speciell person, manipulativ och har utnyttjat både HD och LW för sitt eget spel och nöje.

Om SD är den skyldige, då kanske man kan tycka att det är oerhört obehagligt hur han har inte bara dödat LW, utan fortsätter ett spel på hög nivå, som att inget har hänt.

Om man försöker förstå hur en sådan person fungerar, läser på hur farliga en sådan person är för vem som helst i sin omgivning, då begriper man att de människor han "använder" blir som brickor i ett spel.

De blir som brickor i hans spel.
Det är typiskt att de människor som råkar ut för psykopaten, de blir skadade. Det finns inget annat sätt att skydda sig, utan att lämna personen.

Jag kan tänka mig att L*ena försökte få ett slut på allt falskspel, dubbelspel, hot och trakasserier genom att lägga upp alla kort på bordet.

Jag tror att alla som är "drabbade" av SD egentligen är "offer", på ett eller annat sätt. De är utnyttjade och använda, som att de var hans verktyg för hans bygge.

Hans bygge som föll sönder...

Ja är SD den skyldige så tror jag att detta är mycket korrekt.
Citera
2019-11-12, 09:19
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursäkta inhoppet här men en sak som SD och HD verkade ha gemensamt var BESVIKELSEN som de hade på LW ,SD därför att han blev lämnad utav henne ,och HD därför att LW strulat med hennes man .

Hur mycket vet du från verkliga livet?
Vad vet du som du inte läst i tråden?
Vad tror cajjoo?

Är det cajjoo som berättat om hennes
sätt att uppfostra barnen eller är det
något du sett/hört själv?
Citera
2019-11-12, 09:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ja det undrar jag också ?
Om hon kom till sina föräldrar i Sverige som liten ettåring så kan ju inte sådant ha påverkat henne ,men om hon var några fler år när hon kom till Sverige så kan det ju vara en orsak som du beskriver...hmm..
Det är ju inte alltid barnhem är bästa stället att vara på när man är liten

Det som är väldigt vanligt bland adopterade är tydligen farhågan att bli lämnad och övergiven. Det verkar finnas i deras känslomässiga minne och ger en oro (för vissa så starkt att det kan beskrivas som ångest) även om de var så små att de inte kan minnas det intellektuellt. Självmord och självmordsförsök är betydligt mer förekommande hos adopterade än andra.
Kanske ligger något sådant i botten till hennes provokation till vad som sedan ledde till misshandelsanmälan när hon blev avvisad (hennes inbjudan till fika och önskan om att prata blir bortvalt). Om hon då på något plan blivit varse att SD inte avsåg att lämna HD?
Och om det stämmer att hon även skulle haft förhållanden med andra gifta män, det kan i och för sig vara ett "bekvämlighets" val för att fortsätta vara singel men likaväl kanske ha en nivå av svartsjuka inför andras tvåsamhet?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-11-12 kl. 09:25.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in