2019-11-11, 21:45
Medlem
Vad är skillnaden mellan dessa?
Båda har ju brist på empati, dålig ögonkontakt och båda är introverta(oftast)
Citera
2019-11-11, 22:01
Medlem
DonPapacito38s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snortakaffe
Vad är skillnaden mellan dessa?
Båda har ju brist på empati, dålig ögonkontakt och båda är introverta(oftast)
Skillnaden är hårfin men på samma gång två helt olika saker. Men visst finns några gemensamma nämnare . Men en Asperger är oftast inte lika charmig och lätt att tycka om . Folk gillar narcister
Citera
2019-11-11, 22:05
Medlem
Skillnaden är väl att de med aspbergers får en diagnos och kan sen skylla alla sina tillkortakommanden på den, i hopp om att omvärlden ska anpassa sig till dem... medan den introverte narcissisten inte vill diagnostiseras, eftersom det är omvärlden, inte de, det är fel på... eller?
Citera
2019-11-11, 22:44
Medlem
Den egotrippade har dålig eller ingen empati och är allmänt omoralisk.
Psykopatvarning..

Autisten har ofta hög moral och empati men kan inte visa det såsom neurotypiska förväntar sig och blir därför missförstådd.

Självklart är jag autist! 😁
Citera
2019-11-11, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666ten
Skillnaden är väl att de med aspbergers får en diagnos och kan sen skylla alla sina tillkortakommanden på den, i hopp om att omvärlden ska anpassa sig till dem... medan den introverte narcissisten inte vill diagnostiseras, eftersom det är omvärlden, inte de, det är fel på... eller?
Du kan ju börja med att stava Asperger rätt och sen läsa på vad det handlar om!
Citera
2019-11-11, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Du kan ju börja med att stava Asperger rätt och sen läsa på vad det handlar om!

Ajaj, kände du dig träffad och blev putt för att jag stavade fel på din offerkofta? Ber så hemskt mycket om ursäkt. I övrigt kan du väl be TS ändra rubriken, så att du inte går sönder.
Citera
2019-11-12, 00:02
Medlem
Citat:
Ajaj, kände du dig träffad och blev putt för att jag stavade fel på din offerkofta? Ber så hemskt mycket om ursäkt. I övrigt kan du väl be TS ändra rubriken, så att du inte går sönder.
Jag har jobbat med personer med sådana problem.
Citera
2019-11-12, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Jag har jobbat med personer med sådana problem.

Grattis?
Citera
2019-11-12, 01:07
Medlem
Barbarmannens avatar
Trodde själv läänge och fick även höra att jag var den typiska narcissisten, men så visade det sig att jag hade asperger! Galet, men just så galet kan det bli, just så galet blev det i mitt fall, kan du ju ta och lära dig av TS, gör som du vill, det är trots allt upp till dig till syvende och sist och jag är inte småsint. En sak vill jag dock lägga till och det är att asbergare är så där typiskt tråkiga och kalla, misstänker du någon för psykopati är det alltid asperger!
Senast redigerad av Barbarmannen 2019-11-12 kl. 01:24.
Citera
2019-11-12, 01:10
Medlem
DonPapacito38s avatar
Narcister är lite som psykopater, ofta kan dom se väldigt bra ut och har lätt för att charma sin omgivning , säger saker dom vet du tycker om, men det är oftast bara när dom vill känna någott på att säga så, typ någott materiellt eller bara för att få lite positiv feedback typ. Men alltid för egen vining, Annars bryr dom sig inte särkilt mycket , Inte så speciellt sociala. Få vänner och en övertro på det egna jaget. Stort ego och tycker att dom är störst bäst och vackrast. Hoppas det kan hjälpa dig. Sen är inte narcisism en diagnos ,utan en personlighets störning presic som psykopati .
Citera
2019-11-12, 01:19
Avslutad
Citat:

Du verkar passa in på "introvert narcissist"
Jag också på en del sätt. Precis som du så vill jag också ofta klanka ner på andra, tillexempel autistiska personer etc.
Citera
2019-11-12, 01:31
Bannlyst
jag mår väldigt dåligt över den aggresiva diskussionen i den här tråden... måste nog kontakta min teraput imorgon.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in