2019-11-11, 22:34
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Är intresserad av flat earth men det är en grej som jag inte kan greppa såhär långt:

Om ni tittar på en karta över hur en platt jord hade sett ut, t.ex. här. Där ser ni att avståndet mellan Afrikas södra kust och Australien är dubbelt så långt som mellan Sverige och Australien. Men jag har flugit både mellan Sydafrika och Australien och Sverige - Australien. När man flyger från Sverige så tar det ca 18-20 timmar. När man flyger från Sydafrika så tar det endast 9-10 timmar. Hur är detta möjligt?

Det är bara att gå in och titta på direktflyg så ser ni. Använd flightconnections.com/.

Kan någon förklara detta för mig?
Ingen kan väl tro på den kartan? Är ju bara att se hur avlångt och utdraget Australien är på den kartan och sedan själv mäta upp avstånden vilket du bara behöver en vanlig bil för att göra för att se att den bilden av Australien inte stämmer.
Sedan skulle det om jorden såg ut som den kartan bli längre och längre runt längs med given breddgrad desto längre söderut men i verkligheten stämmer ju detta bara norr om ekvatorn. På södra halvklotet blir det ju i verkligheten kortare och kortare runt desto längre söder ut man kommer. Studenten kan skrika sig hes om Kabalan best han vill och Dumma sillen kan skrika att ytan ser platt ut best han vill men inget av detta kan ju trumfa faktan om att avståndet är som längst runt vid ekvatorn för att sedan minska.
Detta är bara en av många saker som inte stämmer med FE. En annan sak är avståndet Nordpolen-ekvatorn jämfört med avståndet runt längs med ekvatorn. Avståndet 1000 mil nordpolen-ekvatorn och 4000 mil runt längs med ekvatorn stämmer inte med FE.
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du anar inte vilka bisarra förklaringar du kommer att få, om inte samtliga plattjordare låtsas de inte har sett ditt inlägg.

Men det får mig att tänka att plattjorderiet är en vanföreställning som i princip endast finns på det norra halvklotet.

De som bor på det södra ser ju lättare att deras upplevda verklighet inte stämmer med den plattjordarna presenterar.
Gleasons map blir ju knasigare och knasigare jämfört med hur jorden verkligen ser ut desto längre söderut man kommer. Ingen australiensare skulle ju tro att Australien ser ut som på den kartan.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-11-11 kl. 22:36.
Citera
2019-11-11, 22:34
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studenten777
På en rund jord skulle Johannesburg SA till Perth AU vara en rak linje över Indiska oceanen med eventuell tankning på Mauritius eller Madagaskar.

Konstigt nog mellanlandar de flesta flygen Johannesburg - Perth i antingen

1. Dubai
2. Hong kong
3. Malaysien

Detta är komplett vansinne på en rund jord. Testa dra linjer på karta själv. Vinkeln/omvägen blir ENORM.

På en platt jord är det fullt logiskt med mellanlandning i Dubai/HK/Malay. Nästan en rak linje över Indiska oceanen.

När ska ni inse grundläggande saker som detta?

Nej. Jag flög nyligen från Johannesburg till Perth och då flög jag direkt. Det tog 9 timmar. Kunde se på GPSen att vi flög över havet hela tiden. Skulle jordan varit platt så borde det tagit snarare 40 timmar?
Citera
2019-11-11, 22:38
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Ingen kan väl tro på den kartan? Är ju bara att se hur avlångt och utdraget Australien är på den kartan och sedan själv mäta upp avstånden vilket du bara behöver en vanlig bil för att göra för att se att den bilden av Australien inte stämmer.
Sedan skulle det om jorden såg ut som den kartan bli längre och längre runt längs med given breddgrad desto längre söderut men i verkligheten stämmer ju detta bara norr om ekvatorn. På södra halvklotet blir det ju i verkligheten kortare och kortare runt desto längre söder ut man kommer. Studenten kan skrika sig hes om Kabalan best han vill och Dumma sillen kan skrika att ytan ser platt ut best han vill men inget av detta kan ju trumfa faktan om att avståndet är som längst runt vid ekvatorn för att sedan minska.
Detta är bara en av många saker som inte stämmer med FE. En annan sak är avståndet Nordpolen-ekvatorn jämfört med avståndet runt längs med ekvatorn. Avståndet 1000 mil nordpolen-ekvatorn och 4000 mil runt längs med ekvatorn stämmer inte med FE.

Gleasons map blir ju knasigare och knasigare jämfört med hur jorden verkligen ser ut desto längre söderut man kommer. Ingen australiensare skulle ju tro att Australien ser ut som på den kartan.

Det hade varit intressant att se förslag på hur flat earth egentligen skulle kunna se ut, då som sagt denna kartan ej kan stämma överhuvudtaget. Någon believer som kan förklara?
Citera
2019-11-11, 22:43
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paoopnad
Den största frågan som ni aldrig besvarar är hur bilder på Jorden som tycks vara väldigt sälsynta, alltid visar helt absurda avvikelser från en bild till en annan. Ni borde ju spreja teåden med bilder, men av någon anledning gör ni ju inte det.

Att mumla om Gleason är er favorithalmgubbe, kan ni inte för en gångs skull få in i era trångsynta skallar att vi vet inte allt. Vi vet ingenting! "Madtop: jo,vi vet" Hur? "Madtop och pewana: därför att miljoner människor vet" Kan ni utveckla? "Miljoner människor ser det varje dag".
Att de värdelöstaste debattörerna som något forum någonsin skådat tillåts härja fritt med mobbning, förnedrande och rena skär påhitt är en skam för Flashback.

Fast att bilder på jorden är fake bevisar inte att jorden är platt. Det bevisar bara att vi inte har varit i rymden.
Citera
2019-11-11, 23:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Fast att bilder på jorden är fake bevisar inte att jorden är platt. Det bevisar bara att vi inte har varit i rymden.

Nej det är det iof inget bevis för, men det är ett ämne för en annan tråd.
Citera
2019-11-12, 00:57
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Nej det är det iof inget bevis för, men det är ett ämne för en annan tråd.

Japp. Jag ville inte säga att vi inte har varit i rymden. Utan bara påpeka att det inte höll som argument för att bevisa att jorden är platt.
Citera
2019-11-12, 07:07
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej. Jag flög nyligen från Johannesburg till Perth och då flög jag direkt. Det tog 9 timmar. Kunde se på GPSen att vi flög över havet hela tiden. Skulle jordan varit platt så borde det tagit snarare 40 timmar?
Förmodligen kommer plattskallarna att ignorera ditt inlägg eftersom det talar emot deras på förhand bestämda tro.

Den ”förklaring” som jag hört är jetströmmar i atmosfären. De som alltid råkar hålla rätt hastighet och alltid gå i rätt riktning, oavsett åt vilket håll man flyger, så att flygtiderna alltid stämmer exat med tiderna som globmodellen förutspår.

Antagligen är det Illuminati-jude-frimurar-eliten som skapar och styr jetströmmarna, för varje enskilt flygplan, med HAARP eller annan hemlig superkraft.
Citera
2019-11-12, 08:41
Medlem
Är det någon här som knåpat ihop en FE-karta, eller vet någon annan som gjort, som stämmer överens med de avstånd ni använder er av för att motbevisa en annan FE-karta?

För mig som inte utgår från någon bestämd karta(ni försöker få det att låta som om alla plattjordare gör det), vore det intressant att se!
Citera
2019-11-12, 08:46
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Är det någon här som knåpat ihop en FE-karta, eller vet någon annan som gjort, som stämmer överens med de avstånd ni använder er av för att motbevisa en annan FE-karta?
De avstånd vi använder oss av är de faktiska avstånden, från valfri punkt till valfri punkt.

Och det går inte att göra en sådan tvådimensionell karta. Det är antagligen anledningen till att du inte sett en sådan.
Senast redigerad av constant 2019-11-12 kl. 08:50.
Citera
2019-11-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
De avstånd vi använder oss av är de faktiska avstånden, från valfri punkt till valfri punkt.

Och det går inte att göra en sådan tvådimensionell karta. Det är antagligen anledningen till att du inte sett en sådan.

Varför går inte det?
Citera
2019-11-12, 08:59
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dendummasillen
Varför går inte det?
För att jorden inte är tvådimensionell.
Citera
2019-11-12, 09:07
Medlem
studenten777s avatar
Citat:
Du anar inte vilka bisarra förklaringar du kommer att få, om inte samtliga plattjordare låtsas de inte har sett ditt inlägg.

Men det får mig att tänka att plattjorderiet är en vanföreställning som i princip endast finns på det norra halvklotet.

De som bor på det södra ser ju lättare att deras upplevda verklighet inte stämmer med den plattjordarna presenterar.

Kolla google trends så bevisar det motsatsen. Flat Earth har sitt topp 5 starkaste fäste där nere
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in