2019-11-11, 22:24
Medlem
Det här känns som vådaskott, dem lekte med ett vapen och det gick av. Varför skulle det ta 45 min att hitta någon som blivit lätt skottskadad om inte denne själv försökte att hålla sig undan? Hans två vänner blir sedan gripna för mordförsök även om det nu varit en "olycka"
Det är min känsla...
Citera
2019-11-11, 22:24
Medlem
En pojke till alltså enligt DN. Hur gammal?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/misstankt-skottlossning-i-malmo-10/
Citera
2019-11-11, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gretchenxxx
Det här känns som vådaskott, dem lekte med ett vapen och det gick av. Varför skulle det ta 45 min att hitta någon som blivit lätt skottskadad om inte denne själv försökte att hålla sig undan? Hans två vänner blir sedan gripna för mordförsök även om det nu varit en "olycka"
Det är min känsla...
Kolla bilderna på bilen... hur är det vådaskott?? Hur många skott som helst
Citera
2019-11-11, 22:27
Medlem
Citat:
Det är min känsla...

Du har alltså inte sett bilen efter skjutningen. Varför sitter du och uttalar din totalt, värdelösa insikt isåfall?
Citera
2019-11-11, 22:30
Moderator
OYs avatar
Citat:
Det är min känsla...

BO kan ju ha försökt fly från platsen för att undkomma en dödande kula, långt mer sannolikt än vådaskott.
Citera
2019-11-11, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Såg fotot på bilen och fordonet var åt det blåfärgade hållet till medans reg.nr var på en silverfärgad bil. Dessutom visade fotot, i mitt tycke, en betydligt yngre bil än en 2003:a.
Det är en golf 5. Tillverkades från 2003. Tidigare modellen, golf 4, slutades tillverkas året därpå 2004.
Citera
2019-11-11, 22:35
Medlem
Är ev något mer på gång. Tre eller fyra polisbilar kom precis i hög fart med blåljus på Sallerupsvägen. Vet dock inte åt vilket håll då jag ligger i sängen och bara hörde dem och såg ljuset.
Citera
2019-11-11, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
Kolla bilderna på bilen... hur är det vådaskott?? Hur många skott som helst
Eeh... säger automatvapen dig någonting? Du kan avlossa ett dussin skott på sekunden, lägg till chocken på en ovan yngling. Dessutom såg inte bilen så sönderskjuten ut. Kommer man med automatvapen så tömmer man magasinet, så många hål fanns inte i bilen.
Citera
2019-11-11, 22:39
Medlem
Citat:
Det är min känsla...

Vådaskott? Har du sett alla kulhålen i bilen? Snygg vådaskjutning. Sluta röka på nu.
Citera
2019-11-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YungSosa
Du har alltså inte sett bilen efter skjutningen. Varför sitter du och uttalar din totalt, värdelösa insikt isåfall?
Insikt? Det enda värdelösa här är din läs/skrivförmåga
Missat sommarskolan?
Citera
Medlem
Var det utanför vagabond?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Eeh... säger automatvapen dig någonting? Du kan avlossa ett dussin skott på sekunden, lägg till chocken på en ovan yngling. Dessutom såg inte bilen så sönderskjuten ut. Kommer man med automatvapen så tömmer man magasinet, så många hål fanns inte i bilen.

Automatvapen måste inte betyda automateld. Automatvapen är ett vapen som inte kräver manuell omladdning för varje enskilt skott, fullt möjligt att avlossa enskilda skott i snabb följd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in