2019-11-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shaaah
Det är ett flyktingboende med massa afghaner sen n0gra år tillbaka.
Men sluta gagga om vandrarhem och boenden! Det är gängrelaterat, drogrelaterat och hör ihop med förra helgens skjutning på Lindängen.
Citera
2019-11-11, 21:00
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Tillhörde han Mekkys gäng, han som blev skjuten?
Citera
2019-11-11, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellazikalen
Och vem har sagt att personen i fråga är begåvad?
Infon jag fick till mig gällande andra fallet var tydligen felaktig my bad.
Gällande reg skylten så var det en nära anhörig till mig som hjälpte ägaren att anmäla den stulen i söndags så det vet jag till 100%
lägg ut reg -skyltarnas nummer så allmänheten kan spana
Citera
2019-11-11, 21:02
Medlem
Namn på den skottskadade?
Citera
2019-11-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlovbeirut
Polisen har utlyst en så kallad särskild nationell händelse och på riksnivå inleds nu Operation Rimfrost för att stävja gängvåldet.

I Malmö arbetar bland annat polisen och kommunen sedan tidigare med projektet Sluta skjut. Nu kallas kriminella i staden till ett möte på tisdagen. Målet är att få ett stopp på det pågående våldet och förhindra en upptrappning.

– Vi ger dem ett budskap: att vi inte vill att de ska dö och att vi inte vill att de ska döda någon. Om någon av dem eller någon i deras grupp utför dödligt våld eller spränger så kommer vi sätta ett ökat fokus på hela den gruppen. Och om de vill lämna det kriminella livet så kommer vi hjälpa dem med det också, säger Glen Sjögren, kommunpolis på Rosengård och koordinator för Sluta skjut.

Han är mitt uppe i förberedelserna inför mötet och vet inte ännu hur många som kommer att hörsamma kallelsen.

https://www.dn.se/nyheter/sverige/kriminella-i-malmo-kallas-till-mote-for-att-stoppa-upptrappning/

De kallar mördarna och banditerna till ett jävla möte? Detta känns väldigt svenskt (på ett dåligt sätt). Jag hoppas jag har fel och att åtminstone en dåre dyker upp!
Citera
2019-11-11, 21:08
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betydelsen
Menar du vandrarhemmet vid Värnhem/Fridhem?
Nä. Det på jöns risbergsgatan.
Citera
2019-11-11, 21:10
Medlem
Haddock93s avatar
Antagligen har man stulit bilen och satt på en falsk skylt, skjutit på bilen som skenmanöver för att utföra ett annat dåd utan problem från polisen.
Citera
2019-11-11, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
De kallar mördarna och banditerna till ett jävla möte? Detta känns väldigt svenskt (på ett dåligt sätt). Jag hoppas jag har fel och att åtminstone en dåre dyker upp!
För helvete om polisen vet vem dom kriminella är så bura in som i stället för att kalla till ett jävla möte
Senast redigerad av femtaliess 2019-11-11 kl. 21:13. Anledning: Felstav
Citera
2019-11-11, 21:13
Moderator
Chantres avatar
Bilder

https://www.pppress.se/nyhet/skjutningarna-i-malmo-fortsatte-under-mandagskvallen/
Citera
2019-11-11, 21:16
Avslutad
Hade ja lagt tid hade jag redan haft namn på BO, men ni ger ingenting tillbaka förutom OT politik, så då skiter jag i
Citera
2019-11-11, 21:16
Medlem
jimichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramsigkille
Hade ja lagt tid hade jag redan haft namn på BO, men ni ger ingenting tillbaka förutom OT politik, så då skiter jag i

Kan du inte forska? Dina inlägg är alltid intressanta..
Citera
2019-11-11, 21:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jimich
Kan du inte forska? Dina inlägg är alltid intressanta..

Folket ger varken nånting tillbaka eööer ontressant fakta så känns meninglöst tyvärr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in