2019-11-11, 16:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Ja alla kan ha fel, vi alla sitter och gissar och tror att vi vet bäst. Det är så det blir mellan varven när infon från myndigheterna inte duggar så tätt.
Min "teori" som du kallar det kom från början från Palmqvist på SVT. Jag blev nyfiken och hörde av mig till två kontakter i Malmö som bekräftade att det var mycket troligt. Jag tyckte då att det var relevant att nämna här när jag hört det från tre olika personer som var helt oberoende av varenda.
Jag har mycket fritid just nu och har av nån anledning snöat in på det här fallet. Kanske för att jag känner personer som rör sig kring de omnämnda kretsarna och vistas en del i Malmö. Jag är intresserad helt enkelt. Inte nån dum jävel som besserwissergissar för skojs skull.

Jag kritiserar inte dig eller teorin heller för den delen, jag tyckte bara att det lät så osannolikt, men som jag sa innan så kan jag lika gärna ha fel och då rättar jag mig in i ledet.
Citera
2019-11-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Vilken jude?

D@nny Joh@nsson
Citera
2019-11-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
D*ni Juden
* = a
Styr mycket stor del av cannabis handeln i Malmö. Nära anhörig till hnm blev kidnappad för ett år sedan av 4 killar bland annat mekky. 3 av dom 4 är nu döda, den 3e dog nu förra veckan i skjutningen på högaholm. Den enda som lever är mekky av dom 4.

Dani är inte släkt med Mio. Mekky var inte en av de 4 som förde bort Mio.
Citera
2019-11-11, 16:47
Medlem
De intervjuar folk från Malmö på studio ett i P1 nu. En person som jobbar med ungdomar säger att han kände den ena killen och att han fyllde 15 för några veckor sedan. Han säger också att killen inte mådde bra och att de gjort flera orosanmälningar men att inget händer.
Citera
2019-11-11, 16:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CCkane
Löfven: Vi ska knäcka gängen

Hur ofta under dessa år har vi hört dessa ord, för det är inget annat än ord...

Snart bjuds kriminella på fika och bullar i Malmö av naiva svensken... Fyfan man skäms ju!!!

Har till och från lyssnat på Epstein å studio ett idag, och där hade dom en s.k ex-kriiiminell blatte inne i studion som jobbade med dessa mini-gsngstrar, han hade diskuterat med Haffar förra veckan, tydligen visste han om detta...

Sen kom Löfven in och schluddrade på varje mening.. " vi schska knäcka all kriminalitet" Malmö står ej ensamma i detta, hela Sschverige står bakom er"....

Haha, går så bra nu sossarna.
Citera
2019-11-11, 16:53
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Ingen har varken bekräftat eller dementerat uppgifterna om att konflikten går tillbaka så långt som till 2011 och det såkallade taxikriget.

Taximordet var när Saleh Hadri sköt ihjäl Alex Ghara för kontroll över ett av Malmös taxibolag. Han blev aldrig dömd men det är solklart han gjorde det. Saleh Hadri blev sen i sin tur mördad av sonen till Ghara som också heter Alex Ghara, det skedde nära Möllan mitt på morgonen. Alternativt av annan GM som Alex Ghara hyrt in, men många tror det var han själv som sköt. Alex Ghara har sen dess avancerat och blivit ledare för en av Malmös grupperingar som sysslar med knarkhandel. Han har många fiender och har varit utsatt för flera mordförsök men verkar vara svår att komma åt.

Tror inte detta har alls med taxi-konflikten att göra. I detta fallet var den sannolikt om knarkhandeln och de som sköt gjorde det för att de visste var ett par unga springisar till Ghara höll till. Han själv är som sagt svår att klippa men om dessa kids hade för vana att sälja vid Möllans Pizzeria så var de ett ganska enkelt mål.

Alternativt kan det varit en ren personlig konflikt bakom det hela. Nån som rånat nån annan, eller misshandlat eller "snott" nåns tjej. Det krävs inte så mycket i de kretsarna.
Citera
2019-11-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harrekex
D*niel B*nozic Joh*nsson om jag inte minns fel. Finns ej i svenskt register då han har flyttat till Spanien och bor där

Nej han heter inte Banozic
Citera
2019-11-11, 17:00
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Smidigt som fan om man kan betala och dra ett streck over det rent praktiskt. Men ocksa har den manskliga faktorn kommer in och den episka babbe-stoltheten.

/C

Det har hänt att en dödsdömd betalat sig ur skiten. Han araben som hade en 10 mille skuld till M falangen skrapade ju ihop cashen med hjälp av sin familj och slapp dödskontraktet som låg på honom.
Citera
2019-11-11, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Lillebror på 36 år? Hur gammal är juden då?

Killen som blev kidnappad var 20 el 22. Det finns 2 stycken Mio. Den andre var 35 el 40+.
Citera
2019-11-11, 17:02
Medlem
Nightcr4wlers avatar
Tycker att det är fantastiskt att denna händelse faktiskt fått något att hända. Vet att ni friatider-incels gnällrunkar över Löfvén osv, men det finns ändå anledning att vara positiv till att åtgärder faktiskt vidtas.

Är inte särskilt sentimental över dessa grabbar, men oavsett är det välkommet att samhället tydligen anser att det är dags för handling bara pga BO's låga ålder.
Citera
2019-11-11, 17:08
Medlem
Någon statusupdate på hur det går för bo2 på sjukan?
Citera
2019-11-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nightcr4wler
Tycker att det är fantastiskt att denna händelse faktiskt fått något att hända. Vet att ni friatider-incels gnällrunkar över Löfvén osv, men det finns ändå anledning att vara positiv till att åtgärder faktiskt vidtas.

Är inte särskilt sentimental över dessa grabbar, men oavsett är det välkommet att samhället tydligen anser att det är dags för handling bara pga BO's låga ålder.

Handling och åtgärder? Man säger samma sak efter varje dåd. Se bara på den kvinnliga läkaren - samma sak sa man då med.

Man behöver vara rejält historielös och naiv om man köper att "det händer faktiskt saker nu..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in