2019-11-11, 11:07
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Visselblåsaren är väldigt intressant annars skulle inte Jim Jordan haft med denne över önskade vittnen till förhör.

Visselblåsaren rapporterade bara vad denne hade hört och sett, först försökte den rapportera det till Barr som valde att begrava det istället för att faktiskt sköta sitt jobb, så då valde Visselblåsaren att ta det vidare till representanthuset och Senaten.

Visselblåsaren är med andra ord på samma nivå som någon som ringer in att de tror sig ha sett eller hört något olagligt samtidigt som det finns andra vittnen.

Så Visselblåsaren är bara av intresse för den som vill gynna korruption och Deepstate.
Senast redigerad av Ondahamstern 2019-11-11 kl. 11:34. Anledning: Skriver från telefonen
Citera
2019-11-11, 13:03
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Det verkar som luften gått ur den s.k 'Impeachment inquiry'. Det är iofs förståeligt eftersom det inte förekom något, quid pro quo, i telefonsamtalet mellan president Trump och Zelensky/Ukraina, 25 juli. Ett sätt att få lite fart på utredningen vore om visselblåsaren sattes i vittnesstolen i representanthusets underrättelsekommitte' den här veckan. Annars blir det fortsatt sömnigt, och en enda lång transportsträcka till dess att utredningen ev. lämnas över till senaten.

Senator Lindsey Graham anser dessutom att visselblåsaren kan vara en aktör för deep state, och därför borde namnet på denne offentliggöras:

Hur kan du påstå att du vet detta (min fetning)?
Vad grundar du det på?
Citera
2019-11-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Hur kan du påstå att du vet detta (min fetning)?
Vad grundar du det på?

Har inte transcripten släppts och ukrainas president gått ut med att han inte blev påverkar (eller nåt?)
Citera
2019-11-11, 14:04
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Har inte transcripten släppts och ukrainas president gått ut med att han inte blev påverkar (eller nåt?)
Finns här: https://www.whitehouse.gov/wp-content/uploads/2019/09/Unclassified09.2019.pdf
Citera
2019-11-11, 14:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Redigarade utskrifter har släppts. Så frågan är hur någon på fb så säkert kan säga att "det har inte skett". I mina ögon är det omöjligt att avgöra i dagsläget för en utomstående. Jag kan absolut inte säga ATT det har skett heller.

Argumentet om vad Ukrainas president säger om det hela är såklart sinnessvagt.
Han har - den hårda vägen - redan upplevt vad som kan ske om han retar USA.
Tror ni han är villig att ta en öppen strid med USA:s sittande president (att säga att han ljuger) om han tycker sig ha blivit pressad?
Det är som att fråga Kinesiska fångar om de behandlas väl samtidigt som fångvaktarna lyssnar.
Senast redigerad av DikT 2019-11-11 kl. 15:07.
Citera
2019-11-11, 14:43
Medlem
Citat:
Redigarede utskrifter har släppts. Så frågan är hur någon på fb så säkert kan säga att "det har inte skett". I mina ögon är det omöjligt att avgöra i dagsläget för en utomstående. Jag kan absolut inte säga ATT det har skett heller.

Argumentet om vad Ukrainas president säger om det hela är såklart sinnessvagt.
Han har - den hårda vägen - redan upplevt vad som kan ske om han retar USA.
Tror ni han är villig att ta en öppen strid med USA:s sittande president (att säga att han ljuger) om han tycker sig ha blivit pressad?
Det är som att fråga Kinesiska fångar om de behandlas väl samtidigt som fångvaktarna lyssnar.

Fast det gissar du bara, det kan ju precis lika gärna vara sant.

Ja, jag är lite för att släppa oredigerade allt, FISA, transcript osv. för då får man bilda sig en egen uppfattning.
Citera
2019-11-11, 15:12
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Fast det gissar du bara, det kan ju precis lika gärna vara sant.

Ja, jag är lite för att släppa oredigerade allt, FISA, transcript osv. för då får man bilda sig en egen uppfattning.
Ja, jag säger ju att jag inte vet...!?
Det är det som är min poäng.

Min ursprungliga kommentar (invändning) gällde alltså Q-follower som fastslog att:
Citat:
det inte förekom något, quid pro quo, i telefonsamtalet mellan president Trump och Zelensky/Ukraina, 25 juli
Jag förstår alltså inte hur man kan säga att man VET detta.
Citera
2019-11-11, 15:47
Medlem
Q's "comeback" är i alla fall för mig en besvikelse.
Inget om händelserna de senaste månaderna.

2 twitterlänkar, 1 youtube länk.
Citera
2019-11-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ja, jag säger ju att jag inte vet...!?
Det är det som är min poäng.

Min ursprungliga kommentar (invändning) gällde alltså Q-follower som fastslog att:

Jag förstår alltså inte hur man kan säga att man VET detta.
Q-Follower är en idiot. Visselblåsarens uppgifter har bekräftats av vittne efter vittne. Därför är dennes identitet och vittnesmål inte nödvändigt att ta upp mer, det räcker gott o väl med vittnesmålen man redan har. På onsdag bara de offentliga utfrågningarna så Q-follower, som bara läser slaskmedia, ska du inte ta på allvar alls. På onsdag börjar förhören med tre personer som jobbat under Pompeo och därmed under Trump och som Trump förbjudit att ställa upp. Dessa tre ignorerar Trump fullständigt och ska vittna och det är bara början. https://www.truthdig.com/articles/the-grounds-for-trumps-impeachment-are-piling-up/
Citera
2019-11-11, 20:16
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Q-Follower är en idiot. Visselblåsarens uppgifter har bekräftats av vittne efter vittne. Därför är dennes identitet och vittnesmål inte nödvändigt att ta upp mer, det räcker gott o väl med vittnesmålen man redan har. På onsdag bara de offentliga utfrågningarna så Q-follower, som bara läser slaskmedia, ska du inte ta på allvar alls. På onsdag börjar förhören med tre personer som jobbat under Pompeo och därmed under Trump och som Trump förbjudit att ställa upp. Dessa tre ignorerar Trump fullständigt och ska vittna och det är bara början. https://www.truthdig.com/articles/the-grounds-for-trumps-impeachment-are-piling-up/
Då väntar vi bara på att du får bita i det sura äpplet igen precis som med Muellerutredningen.
Citera
2019-11-11, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
Då väntar vi bara på att du får bita i det sura äpplet igen precis som med Muellerutredningen.
För folk som faktiskt läst Muellerutredningen framgår Trumps inkompetens och korruption klart och tydligt. Vad mer vill du ha?
Citera
2019-11-11, 20:30
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
För folk som faktiskt läst Muellerutredningen framgår Trumps inkompetens och korruption klart och tydligt. Vad mer vill du ha?
Jasså det var något nytt. Det var väl obstruction man desperat försökte göra någonting av men misslyckades även där. Men du kan ju låtsas att Trump är en korrupt och inkompetent president om det känns bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in