2019-11-10, 21:39
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Det är synd att du inte ens tagit dig några minuter att läsa ens Wikipedia. Men det är heller inte ovanligt när Flashback-surfare besöker f12, tyvärr.

Testosteron är inte psykoaktivt. Du blir inte hög på testosteron som du blir på cannabis, så den aspekten är helt enkelt inte jämförbar. Det finns ingen särskilt farlig akut reaktion att tala om. Problemen är snarare kroniska och "växer på sig" under kroniskt steroidbruk. Det är lite mer likt alkohol än cannabis på det sättet, även om den förra även har associerade akuta risker.

Jag säger det återigen: riskerna är inte så stora som gemene man tror, men heller inte så ofarliga som många här säger. Sanningen ligger som vanligt någonstans mot mitten.

Tren kan väl påverka humöret på ett sätt som kan jämföras med en "snetripp"? Har aldrig använt det, men det är intrycket jag har fått av att läsa andras erfarenheter av tren.
Citera
2019-11-10, 21:48
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Det är synd att du inte ens tagit dig några minuter att läsa ens Wikipedia. Men det är heller inte ovanligt när Flashback-surfare besöker f12, tyvärr.

Testosteron är inte psykoaktivt. Du blir inte hög på testosteron som du blir på cannabis, så den aspekten är helt enkelt inte jämförbar. Det finns ingen särskilt farlig akut reaktion att tala om. Problemen är snarare kroniska och "växer på sig" under kroniskt steroidbruk. Det är lite mer likt alkohol än cannabis på det sättet, även om den förra även har associerade akuta risker.

Jag säger det återigen: riskerna är inte så stora som gemene man tror, men heller inte så ofarliga som många här säger. Sanningen ligger som vanligt någonstans mot mitten.

Loafee och Fenjal uttrycker det hela balanserat.

Sen är TS frågeställning allt för oprecis med tanke på de olika preparat som finns. Att ligga på 200-400 mg/v Tren i 10 år konstant är inte nyttigt för hälsan. Detsamma gäller för exempelvis 60 mg/dag av dbol.

Att ligga på 200 mg/v av testo i 10 år kommer att ha marginel inverkan på hälsan (med undantag för reproduktionen). Påverkan på blodfetterna, blodtryck, HB och EVF av en sådan dos är tveksam och högst individ- och livsstilsberoende. Samma resonemang går att tillämpa på 500 mg testo/vecka. Ställer man det i relation till andra hälsovinster så som ökad ork, förbättrad kognition, förbätrad ledhälsa, aktivare livsstil, förbättrad kroppskomposition och ett förhöjt allmänt välmående så kan man likaväl argumentera för att testosteron minskar risken för exempelvis depression, hjärtsjukdom med mera.

Den eventuella psykiska påverkan som anabola steroider kan ge har framförallt att göra med kombinationsbruk (stacking), svajiga/låga hormonnivåer och blandmissbruk. Att någon skulle begå mord för att de har ett nmol på 50 istället för 20 är trams och har absolut inget stöd i forskning. Möjligen blir dock en 22 årig benzo stin trenmissbrukare med 20 mg halotestin och ett kvarter i blodomloppet något mer våldsbenägen. Men då är det nog inte bara anabola steorider som spökar utan mer en allmän psykisk och social ohälsa.
Citera
2019-11-10, 21:49
Medlem
Hypotesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Tren kan väl påverka humöret på ett sätt som kan jämföras med en "snetripp"? Har aldrig använt det, men det är intrycket jag har fått av att läsa andras erfarenheter av tren.

Det kan nog stämma, men det är nog framförallt biverkningarna av tren så som sömnlöshet som är den stora boven i dramat.
Citera
2019-11-10, 22:20
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypotesus
Det kan nog stämma, men det är nog framförallt biverkningarna av tren så som sömnlöshet som är den stora boven i dramat.

Det låter rimligt. Hade själv en del psykiska problem som tonåring, och så här i efterhand tror jag att det till 99% berodde på dålig sömn. Var bl.a. sjukligt paranoid.
Citera
2019-11-10, 23:40
Medlem
Tyckte den här podden var väldigt intressant.

https://tyngre.se/podcast/hur-paverkar-steroider-kroppen-och-halsan-pa-sikt/
Citera
2019-11-10, 23:55
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Man kan redan få testosteron på recept av läkare.
Jo det är jag medveten om.

Citat:
Men antar att du menar att bruk utan recept även bör avkriminaliseras? I Storbritannien är det t.ex. inte straffbart att köpa och bruka AAS, men olagligt att sälja det.
Anabola bör avkriminaliseras och behandlas som typ, sömntabletter eller liknande receptbelagda preparat. Hur ofta får folk fängelse för att deala sömntabletter liksom?

Med det sagt menar jag inte att läkare bör skriva ut anabola till vem som helst som frågar, men man bör kunna boka tid med en läkare, förklara varför man vill börja använda anabola, och få det utskrivet om läkaren bedömer att man kan hantera det hela ansvarsfullt, inte är kriminell osv, ungefär som idag med andra ord, fast lite liberalare restriktioner kring anabola, och utan att folk fängslas eller stängs av från gymmen osv för att ha använt anabola, tillväxthormon osv.

Kvinnor däremot bör absolut inte få anabola utskrivet för träningssyften, precis som män inte bör få östrogen utskrivet lite hur som helst. Men även om kvinnor får tag på anabola och börjar preppa så bör de inte få något lagligt trubbel osv för det.

Samhället måste lära sig slappna av kring vissa droger. I regel finns det rätt sinnessjuka (och folkfientliga) anledningar till att de flesta droger är olagliga. Cannabis, LSD och anabola bör absolut legaliseras, medan alkohol bör förbjudas med riktigt hårda straff, och heroin, kokain osv bör fortsätta vara olagliga (alltså tunga droger som alkohol, heroin osv som verkligen förstör folk, bör det vara nolltolerans mot).
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-10 kl. 23:57.
Citera
2019-11-11, 03:32
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jo det är jag medveten om.

Anabola bör avkriminaliseras och behandlas som typ, sömntabletter eller liknande receptbelagda preparat. Hur ofta får folk fängelse för att deala sömntabletter liksom?

Med det sagt menar jag inte att läkare bör skriva ut anabola till vem som helst som frågar, men man bör kunna boka tid med en läkare, förklara varför man vill börja använda anabola, och få det utskrivet om läkaren bedömer att man kan hantera det hela ansvarsfullt, inte är kriminell osv, ungefär som idag med andra ord, fast lite liberalare restriktioner kring anabola, och utan att folk fängslas eller stängs av från gymmen osv för att ha använt anabola, tillväxthormon osv.

Kvinnor däremot bör absolut inte få anabola utskrivet för träningssyften, precis som män inte bör få östrogen utskrivet lite hur som helst. Men även om kvinnor får tag på anabola och börjar preppa så bör de inte få något lagligt trubbel osv för det.

Samhället måste lära sig slappna av kring vissa droger. I regel finns det rätt sinnessjuka (och folkfientliga) anledningar till att de flesta droger är olagliga. Cannabis, LSD och anabola bör absolut legaliseras, medan alkohol bör förbjudas med riktigt hårda straff, och heroin, kokain osv bör fortsätta vara olagliga (alltså tunga droger som alkohol, heroin osv som verkligen förstör folk, bör det vara nolltolerans mot).

Precis. Hade sparat in ofantliga summor pengar som kunde läggas på annat!
Citera
2019-11-11, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
Mina erfarenheter.

Nej, inga aggressioner, snarare tvärtom. Lugnare till humöret.

Nej, ingen skillnad på min personlighet förutom att jag blir lite bättre till mods.
Har kanske att göra med att jag inte är tonåring längre och är trygg i vem jag är.
Inga behov att hävda mig.

Kan få en del extra akne, tex någon enstaka på brösten och en del röda prickar på överarmarna.
Ibland utvecklas bölder vilket inte är så trevligt. Dock helt hanterbart.
Att kura körs med fördel på sommaren på grund av detta. Alternativ små korta stunder i ett solarium.

Sexlusten kan öka i början något men för mig så minskar den efter ett tag för att till slut bli ganska låg.
Då kompenserar jag med HCG vilket hjälper en del.

Inga problem med hjärtat.

Att bli steril är nog ganska osannolikt.

Håravfall har jag aldrig haft. Beror nog helt på dina gener.

Något mer behåring på bröstet har jag fått.
Plus en längre raggarrand.

Fördelarna uppväger de få nackdelarna.
Men då kör jag modesta kurer på ca 12 veckor med testo och eventuellt dbol.

"Inga behov att hävda mig." så tar du anabola steroider. Tillåt mig garva, mes puck.
Citera
2019-11-11, 05:53
Medlem
En drog som lätt kan leda till självmord.

De som tar anabola är personer som inte vill något annat än att bli så stor som möjligt. Finns nog inget viktigare.
Du tränar hårt du äter rätt men det går långsamt.
Du lägger till anabola.
Du äter fortfarande rätt du tränar hårt och du växer. Wow! Vilken grej.

Problemet blir då att du behöver ändra din dos med tiden för att nå ytterliga nivåer.
Hur långt kan du gå?
Vad händer den dagen du behöver trappa ner eller ta bort det?
Jo du kommer bli mindre i storlek och vad är en sån här persons värsta mardröm?

Han är inte störst på gymmet längre?
Känner sig liten?
Kommer aldrig bli lika stor igen utan anabola (och större doser) utan sitter nu med mindre kroppshydda och kanske bieffekter?

Men ofta är det det psykologiska som knäcker när man helt plötsligt minskar i storlek. Du är ”ingen” längre.

Detta e bara vad jag har talat med folk om så om vetenskapen säger annat kan det vara så.
Citera
2019-11-11, 08:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
En drog som lätt kan leda till självmord.
Vad är problemet? Planeten är överbefolkad, och så länge anabolatorskarna inte dödar någon annan så är detta snarare en bra grej med anabola och ett bra skäl att legalisera.

Tror du verkligen att anabola är olagligt pga lite självmordsstatistik? Snacka om naiv!

Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Detta e bara vad jag har talat med folk om så om vetenskapen säger annat kan det vara så.
Ja du är efterbliven, lär dig tänka själv framöver.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-11-11 kl. 08:29.
Citera
2019-11-11, 09:19
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickEkwall
Du kanske skulle läsa lite i trådarna som finns tillgängliga?

Håravfall? Ja, om dina gener har bestämt att ditt hår ska falla av i framtiden så kan AAS skynda på processen.
Sterilitet? Nej, ingen livslång sådan. Bollarna KAN sluta göra sitt under kuren, men produktionen startar igen.
Hjärtproblem? Det kan man väl få indirekt av livsstilen som kroppsbyggare, men har man inga defekter eller problem sedan innan så ska det inte vara någon fara.
Fantastiskt kunniga svar måste jag säga. Här ser ni hur dumma kroppsbyggare är. Antagligen skall jag inte skriva i tråden utan låta darwinismen verka.

Indirekta härtproblem? Hjärtat är en muskel som kommer att växa precis som dina biceps
Citera
2019-11-11, 10:19
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Fantastiskt kunniga svar måste jag säga. Här ser ni hur dumma kroppsbyggare är. Antagligen skall jag inte skriva i tråden utan låta darwinismen verka.

Indirekta härtproblem? Hjärtat är en muskel som kommer att växa precis som dina biceps

Hjärtat växer på hårt tränande individer oavsett om de brukar AAS eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in