2019-11-11, 01:12
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det beror väl på om man har fler anhöriga man bryr sig mer om.

Hade det varit jag så hade man börjat med en kusin, sen en farbror/faster, sen förälder eller syskon. Sist hade det ju varit fru eller barn.

nja, är det någon som mördar en släkting går nog precis alla till Polisen. De blir för rädda helt enkelt. Ganska naturligt. Polisen får då in de tips de behöver och kommer aldrig släppa det samt ingen preskriptionstid. Det slutar med att förövaren hamnar på livstid. För eller senare med span på sig 24/7 non-stop. Garanterat.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2019-11-11 kl. 01:15.
Citera
2019-11-11, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elva9tolv
Han har planerade operationer imorgon så lite hopp finns det väl?
Jag läste att han är hjärndöd. Då opererar man inte.
Citera
2019-11-11, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag läste att han är hjärndöd. Då opererar man inte.
Vart läste du att han är hjärndöd?
Citera
2019-11-11, 01:19
Medlem
P" M"lick på facebook.är andra BO?
Citera
2019-11-11, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shponglad
Då överlever han nog, iom att dom 8nte utför operationerna på en gång.

Men iofs kanske har förlorat så mycket blod att dom måste ha ett par timmar att pumpa i han innan dom ger sig in igen.. Vad vet jag.

I dagens sjukvård och alla dessa skjutningar så känns det som om att du överlever dom första 24h så är chansen stor att du klarar dig.

Kroppen kan inte hantera hur många operationer som helst på raken. Än mindre när man är svårt skadad.
Googla på Ecmo, finns dock bara i Sthlm så vitt jag vet men där kopplar man i princip förbi hjärta och lungor och sköter allt sånt utanför så kroppen får en chans att återhämta sig innan nästa operation.

Så att man väntar behöver inte betyda någonting egentligen.
Citera
2019-11-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffins50
Vem bestämmer om respiratorn ska plockas bort?

Först ska det avgöras om personen är hjärndöd och det kan man göra med en undersökning (hjärnaktivitet). När man har konstaterat att personen är hjärndöd så bestämmer behandlande läkare och informerar anhöriga om beslutet så att de kan ta farväl.
Citera
Medlem
CarolSeavers avatar
Har nu plöjt igenom hela tråden. Tycker inte det framkommit så mycket substantiellt. Sure: Vi vet vilka två som blev skjutna, och att GM avvek på cykel. Men mer då?
Citera
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Det beror väl på om man har fler anhöriga man bryr sig mer om.

Hade det varit jag så hade man börjat med en kusin, sen en farbror/faster, sen förälder eller syskon. Sist hade det ju varit fru eller barn.

Ok nej jag är ingen mästerutpressare eller indrivare men jag personligen hade inte betalat en krona om jag var skyldig någon pengar och nån anhörig blir mördad pga det.

OnT hur gammal är BO nr2 som ligger på sjukhus?
Citera
2019-11-11, 01:34
Medlem
BO1 jafar
BO 2 P" Ma"ick Sch"er F"al?
Senast redigerad av fenrika 2019-11-11 kl. 01:40.
Citera
2019-11-11, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Kroppen kan inte hantera hur många operationer som helst på raken. Än mindre när man är svårt skadad.
Googla på Ecmo, finns dock bara i Sthlm så vitt jag vet men där kopplar man i princip förbi hjärta och lungor och sköter allt sånt utanför så kroppen får en chans att återhämta sig innan nästa operation.

Så att man väntar behöver inte betyda någonting egentligen.

ECMO finns inte bara i Stockholm!
Citera
2019-11-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil

ECMOn syresätter blodet för att avlasta lungorna, och finns på flera sjukhus intensivvårds-avdelningar, men den ersätter inte hjärtat. Den jackas in i en ven, syresätter blodet och pumpar tillbaks det in i en annan ven.
Citera
2019-11-11, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fenrika
https://m.facebook.com/profile.php?id=100024116798028
Blir nästan knockad av att se dessa unga killar , paramjumper jackor 10.000 kr, Gucci, Dior osv ....
ingen har jobb , vi ska nog inte lura oss själva , dessa små pojkar är inte oskyldiga , knarket flödar och det är det dom hör pengar på , jobb , skola etc vet dom inte vad det är!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in