2019-11-10, 21:31
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja jag vet inte varför man röstar på de partierna så den diskussionen behöver du inte ta med mig.

I övrigt ger jag inte så mycket för vad du skriver. Du vet ingenting egentligen, du baserar dina åsikter om Sveriges kvinnor helt och hållet på egna känslor.

Nej, jag baserar mina åsikter om svenska kvinnor på fakta.

Sedan vet jag varför unga svenska kvinnor röstar som de gör. De röstar med fittan, inte med huvudet. När kvinnor får barn brukar de bli lite mer konservativa. Då kickar försvarsinstinkten äntligen igång.
Citera
2019-11-10, 21:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Fakturera den offentliga sektorn = ta av mina skattepengar
Ta ut lön från den offentliga sektorn = ta av mina skattepengar

Vad menar du är skillnaden ?
Det var Word Warrior som menade att han inte snyltade på skattepengar eftersom det privata företag han jobbade på fakturerade den offentliga sektorn.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Privata företag är vinstdrivande. Om den offentliga sektorn är så illa organiserad att den inte kan stå på egna ben, så är detta givetvis något som exploateras av privata företag. Det betyder fortfarande inte att offentliga medel betalar min lön, eftersom den offentliga sektorns skattemedel förvandlas till privata pengar i samma ögonblick som företaget skickar en faktura till Region X.
Senast redigerad av Ipsi 2019-11-10 kl. 21:36.
Citera
2019-11-10, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Nej fortsätt rösta på 7K du och gilla läget!

Ja, bättre att göra som Bert Karlsson än att föda någon svensk mans horbarn som ändå bara kommer att knarka bort sina liv.
Citera
2019-11-10, 21:36
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nej de flesta unga kvinnor inser inte sitt värde. De är unga och naiva eller har dåligt självförtroende och ger sig själva billigt för en stunds uppmärksamhet eller tro att killar och män gillar dem.

1) "Ger sig själva billigt"? De borde få betala för det. Ingen vill knulla en ful tjej.

2) Ser du inte ut som en Instagram tjej är det över.

Citat:
Det borde ingå i sexualundervisningen att poängtera att tjejer inte njuter lika mycket av sex som killar, att de som förlorar mest på sex är tjejer. Det är de som får stå för preventivmedlen, det är de som får känna av konsekvenserna av användningen av dessa och dessa som får lida fysiskt och psykiskt av en eventuell graviditet, allt för killars själviska njutnings skull.

1) Jag håller med om det. Myten om att "tjejer gillar sex lika mycket som killar" leder till oönskad uppmärksamhet och sexuella trakasserier.

2) Om killar fick lära sig att köpa sex som en del av sexundervisningen skulle de lämna tjejer ifred.

3) Det skulle också leda till mindre oönskat sex för kvinnor i relationer. Så jag ser inte varför ni är emot det?
Citera
2019-11-10, 21:38
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Nej de flesta unga kvinnor inser inte sitt värde. De är unga och naiva eller har dåligt självförtroende och ger sig själva billigt för en stunds uppmärksamhet eller tro att killar och män gillar dem.

Det borde ingå i sexualundervisningen att poängtera att tjejer inte njuter lika mycket av sex som killar, att de som förlorar mest på sex är tjejer. Det är de som får stå för preventivmedlen, det är de som får känna av konsekvenserna av användningen av dessa och dessa som får lida fysiskt och psykiskt av en eventuell graviditet, allt för killars själviska njutnings skull.

Jo, det är fruktansvärt att tjejer skaffar barn. Varför gör ni det? Sluta genast! Upphör med barnafödandets förtryck och släpp kvinnan fri!

Kvinnor behöver inte sex, barn och familj. De kan göra karriär, bli missbrukare, kåkfarare på Hinseberg, leva som femcel hemma i mammas källare eller ta livet av sig.
Senast redigerad av over-unity 2019-11-10 kl. 21:46.
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) "Ger sig själva billigt"? De borde få betala för det. Ingen vill knulla en ful tjej.

2) Ser du inte ut som en Instagram tjej är det över.

1) Jag håller med om det. Myten om att "tjejer gillar sex lika mycket som killar" leder till oönskad uppmärksamhet och sexuella trakasserier.

2) Om killar fick lära sig att köpa sex som en del av sexundervisningen skulle de lämna tjejer ifred.

Förr fick de ju lära sig det tidigt då de fick köpa porrtidningar och hyra videos. Nu när man kan titta på allting gratis online verkar det ha släppt.
Citera
2019-11-10, 21:42
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ja, bättre att göra som Bert Karlsson än att föda någon svensk mans horbarn som ändå bara kommer att knarka bort sina liv.

Oj var kom Bert Karlsson ifrån?
Sov vidare nu och fortsätt rösta på 7K, Bagdad Bob säger att allt är lugnt och som vanligt.
Citera
2019-11-10, 21:43
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Det finns många länder där prostitution är förbjudet på papperet, men där det tolereras ändå. Sverige kommer att bli ett sådant land inom en ganska snar framtid, eftersom det inte finns resurser att jaga samtyckande och vuxna som har sex med varandra. Morallagar är lyxkonsumtion när det skjuts, rånas, sprängs och våldtas flera gånger om dagen i våra storstäder.

Förstår inte vad ni pratar om, prostitution är tillåtet i Sverige.
Citera
2019-11-10, 21:45
Medlem
Citat:
Framtidsvision? Det har redan börjat och blir värre för varje år. Lever du under en sten?
Inte har jag sett något om att unga kvinnor inte kan försörja sig är väl högre andel unga män som inte har inkomst och som är närmare att tvingas sälja sex för att kunna äta
Citera
2019-11-10, 21:46
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det var Word Warrior som menade att han inte snyltade på skattepengar eftersom det privata företag han jobbade på fakturerade den offentliga sektorn.
OK
Köper inte hans resonemang .

Citat:
Privata företag är vinstdrivande. Om den offentliga sektorn är så illa organiserad att den inte kan stå på egna ben, så är detta givetvis något som exploateras av privata företag. Det betyder fortfarande inte att offentliga medel betalar min lön, eftersom den offentliga sektorns skattemedel förvandlas till privata pengar i samma ögonblick som företaget skickar en faktura till Region X.
Med det tankesättet är det ju Landstinget som betalar sjuksköterskans lön , skattepengarna förvandlas ju till landstingets egendom i samma ögonblick som budgeten antas ......
Citera
2019-11-10, 21:48
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Förstår inte vad ni pratar om, prostitution är tillåtet i Sverige.

Nej, det är inte tillåtet så länge köp och förmedling är förbjudet.
Citera
2019-11-10, 21:50
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte har jag sett något om att unga kvinnor inte kan försörja sig är väl högre andel unga män som inte har inkomst och som är närmare att tvingas sälja sex för att kunna äta

Män är diskriminerade i Sverige. Det kommer som sagt att bli en dyrköpt nota för svenska kvinnor. Vi ser ju hur vår feministiska regering står handfallna inför både vapenvåldet och våldet mot kvinnor. Ni är lämnade vind för våg. Begriper ni inte det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in