2019-11-10, 21:27
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellazikalen
Lider med anhöriga till dessa 2 pojkar ,att förlora sina barn på detta sättet går inte ens att föreställa sig.
Oavsett vad man tycker om att de sålde weed så va detta BARN och förtjänade absolut inte detta.
Vila i frid Jaffar och Ahmeto
Det är väl bara en av dem som är död?
Citera
2019-11-10, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Ja sant, men jag föredrar info ännu närmre BO. Gärna direkt från sjukvården. Livshotande kan ju svänga till utskrivning inom en vecka, till grönsak resten av livet, till hjärndöd men inte dödförklarad. Om du hänger med på hur jag tänker?

Jag förstår hur du tänker. Så klart kan det svänga fort från livshotande till annat men även
region Skåne har lämnat den uppgiften jag förlitar mig på den informationen.
Citera
2019-11-10, 21:31
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellazikalen
Lider med anhöriga till dessa 2 pojkar ,att förlora sina barn på detta sättet går inte ens att föreställa sig.
Oavsett vad man tycker om att de sålde weed så va detta BARN och förtjänade absolut inte detta.
Vila i frid Jaffar och Ahmeto

Är Ahmeto någon som blivit mördad vid ett tidigare tillfälle, eller menar du att den skottskadade 15-åring som vårdas på sjukhus i detta nu heter Ahmeto?

Jag söker fortfarande efternamn på den skottskadade, nu även förnamn pga flera luddiga inlägg i tråden. Tack på förhand.
Citera
2019-11-10, 21:34
Medlem
VWazzs avatar
Barn blir mördade mitt på dagen i Sverige år 2019. Jag tror folk är så pass skadade nuförtiden att de inte inser hur sjukt detta är. Är det bekräftat att dessa barn sålde weed?
Citera
2019-11-10, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Låter på många i tråden som att det här dådet kommer att bli ett dubbelmord. På två 15 åringar dessutom.
Om jag inte minns helt fel så blev väl en kvinna som bar på sin unge skjuten till döds i Malmö för inte jättelänge sen?
Det dödliga skjutandet börjar drabba 3e part allt mera.
Oavsett om dessa ynglingar som blev mördade nu var kriminella, (utgår ifrån att den andre snart också stryker med) så har jag svårt att tro på att dom va särskilt högt upp i hierarkin.
Eller så har 15 åringar också börjat se skott i huvudet som en framkomlig konflikthantering.
Men den sprängda bilen precis innan tyder i mina ögon på att äldre människor har varit inblandade.
Dom här två killarna va kanske målet för kulorna men hämnden eller budskapet var nog riktat mot annan.

För trådens skull så hade det varit bra om någon kunde bena ut i vilka kretsar dessa två ynglingar rörde sig i.

För oss som inte kan något om Malmö så är det ganska vanligt att man känner till M och
K falangen + Mekky och inte mycket mer än så.
Tidigare i tråden finns uppgiften att dessa nu två skjutna, ingick i A.Gharas gruppering.
Ett flicknamn har också nämnts i samband med denna skjutning, Jasmine el Yasmine!
Om hon också ingår i A.Gharas gäng är osäkert.
Detta mord kan ju också handla om en flicka,förståss.
Någon har känt sig kränkt, flickvän som uppvaktats av annan pojke.

De två/tre som begick mordet på nyblivna mamman, K.Hakim -var säkert också unga pojkar i tonåren.
Senast redigerad av moshes 2019-11-10 kl. 21:45.
Citera
2019-11-10, 21:36
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
Barn blir mördade mitt på dagen i Sverige år 2019. Jag tror folk är så pass skadade nuförtiden att de inte inser hur sjukt detta är. Är det bekräftat att dessa barn sålde weed?
Barn

Du får det att låta som om en femåring har blivit mördad på dagis.
Citera
2019-11-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz

Nånting ligger ju bakom om det är droger inblandat är inte någon direkt högoddsare.
Citera
2019-11-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Barn

Du får det att låta som om en femåring har blivit mördad på dagis.

Exakt.

Det bara Sverige som har den förlegade definitionen att man blir vuxen när man är 18. Det är den absolut mest absurda, verklighetsfrånvända, osakliga iden som finns.

De här brushorna bör buras in som vuxna. Jag kan köpa att man är barn upp till 9-10-11-12.. men sen tror jag att man är rätt medveten om vad man gör. Tyvärr är ju detta problem med liberalismen och de subjektiva ideerna som medföljer.
Citera
2019-11-10, 21:39
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoologen
Det som alltid förvånar mig i fall såsom detta är att släkt och vänner kör med sitt trötta gamla "han hade i alla fall ett hjärta av guld".

Är man småkriminell stämmer inte den beskrivningen enligt min mening. Då har man medvetet gjort någon annan människa något illa.

Nu tog du väl ändå i lite för mycket?
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diaflex
Tack för din uppgift. Var finns din källa, på sjukhuset?
Du är för nyfiken på hur det går för det andra BO.Är du inblandat i detta på något sätt? GM,medhjälpare?
Citera
2019-11-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Är båda avlidna?
Inte officiellt bekräftat men Enligt källor i BOs närhet är båda nu avlidna
Senast redigerad av bellazikalen 2019-11-10 kl. 21:42. Anledning: Stavfel
Citera
2019-11-10, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots
Är båda avlidna?

Polisen har bara lämnat ut information
att en är död.
Hoppas den andra pojken överlever.

Citat:
En tonåring är död och en är livshotande skadad efter skottlossningen vid en pizzeria i Malmö.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in