2019-11-10, 21:10
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Skulle tro att dom har kriminella släktingar som gjort något,
behövs inte mycket idag om man är skyldig fel personer pengar och inte betalar i tid eller ännu värre har bedragit någon högt uppsatt ledare. Barnen må kunna vara oskyldiga tills annat kommer fram men skulle inte alls förvåna mig om det är grovt kriminella inom släkten.

Fast båda pojkarna är ju enligt polisen kända i kriminella sammanhang. Nu tror jag väl kanske inte nödvändigtvis att så unga pojkar har hunnit bli belastade av tung kriminalitet i så unga år, men det kan räcka med att de gett sig på fel persons bil. Kränkt nån. Brutit sig in hos fel persons rörelse. För en tungt kriminell person kan sånt räcka.

Så även om pojkarna kanske inte är tungt kriminella, så har de retat upp nån som är det.
Senast redigerad av fernebo 2019-11-10 kl. 21:20.
Citera
2019-11-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalj
Nej, en skjutning som denna är en vinst för samhället.

Under förutsättning att det inte rör sig om skäggbarn så var de skjutna 15 år, vilket innebär att de hade kunnat kosta pengar i 60-70 år till. Nu har kriminella visserligen lägre förväntad livslängd än andra, så säg att de hade kostat i 40-50 år istället. Hur mycket kostar en sådan per år? 1 miljon? 2 miljoner? Låt oss säga 1 miljon per år. Redan här så har samhället sparat in 80-100 miljoner på skjutningen, men då har jag inte tagit hänsyn till eventuella barn som nu inte kommer att komma till världen.

För att sammanfatta: Om utredningen kostar 20 miljoner så är det en struntsumma i sammanhanget.

Ditt resonemang är fascinerande svart och sakligt! Frågan är om den här typen av beställningsmord på 15-åringar (Herre jävla gud, vad händer?) kommer att bli vardagsmat framöver.
Citera
2019-11-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Ditt resonemang är fascinerande svart och sakligt! Frågan är om den här typen av beställningsmord på 15-åringar (Herre jävla gud, vad händer?) kommer att bli vardagsmat framöver.

Ja, det kommer att bli vardagsmat. De kriminella strukturerna tyder på det liksom svårigheterna för rättsvårdande myndigheter att ta itu med minderåriga kriminella.
Citera
2019-11-10, 21:19
Medlem
Jofs avatar
Barnsoldater är de tuffaste. Frågar inte, känner inte efter. 15 åringar är perfekta som det.

En annan sak.En spinoff effect av detta. Svenska kirurger har haft dålig erfarenhet av skottskador. Den erfarenheten har nog förbättrats nu. Så inget ont som inte har något gott med sig.

Dessa tonåringar har nog mycket aggressivitet inom sig som dom har med sig genom sin bakgrund.
Dom tycker antagligen inte att det liv dom för är särskilt speciellt. Tyvärr.
En normal värld i Karachi ex v.

Hur ska man integrera såna busar? Reinfeldt kanske kan ta hand om några?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Inte i Malmö, där är det som att du säljer smuggelcigg till kompisarna.
Varför skulle inte det vara kriminellt ?
Bara för att det har börjat bli vanligt, behöver inte betyda att det är lagligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Det är tillräckligt allvarligt. Sluta bagatellisera.

Att springa små ärenden åt äldre är kanske tillräckligt allvarligt ur din synpunkt.
I vanliga fall är det inte tillräckligt allvarligt för att bli skjuten i huvudet.
Jag förstår hur du menar ur samhällets synpunkt. Det har du all rätt i världen att tycka. Däremot är det knappast den egentliga orsaken till att dom blev skjutna.
Citera
2019-11-10, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muffins50
Vart var hans mamma? Hade föräldrarna tagit mer ansvar över sina ungar hade detta aldrig hänt! Jag fick aldrig va ute till 22 i en storstad som 15 äring, mina föräldrar hade koll på mig därför är jag ekonom idag fast jobb och utan någon kriminell bakgrund!

När deras föräldrar valfärdar till välfärdsparadiset så är det statens ansvar att uppfostra deras lilla terrorister...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Hur går det för Hamid då, har han kola vippen än?
Man kan ju fundera över vad polisen i Malmö egentligen sysslar med? De verkar ha gett upp helt och hållet. De MÅSTE gripa GM, hur fan kan man brista så hårt?
En liten fråga? Hur ska de gripa någon man inte sett och ingen vågar vittna?
Citera
Medlem
Zoologens avatar
Det som alltid förvånar mig i fall såsom detta är att släkt och vänner kör med sitt trötta gamla "han hade i alla fall ett hjärta av guld".

Är man småkriminell stämmer inte den beskrivningen enligt min mening. Då har man medvetet gjort någon annan människa något illa.
Senast redigerad av Zoologen 2019-11-10 kl. 21:25. Anledning: Tillägg
Citera
2019-11-10, 21:23
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Återigen en av killarna som var ”världens goaste och trevliga kille” som tydligen bara var på fel ställe.
Tyvärr tror inte jag på detta.
Citera
2019-11-10, 21:23
Medlem
Lider med anhöriga till dessa 2 pojkar ,att förlora sina barn på detta sättet går inte ens att föreställa sig.
Oavsett vad man tycker om att de sålde weed så va detta BARN och förtjänade absolut inte detta.
Vila i frid Jaffar och Ahmeto
Citera
2019-11-10, 21:25
Bannlyst
Är båda avlidna?

Citat:
Ursprungligen postat av bellazikalen
Lider med anhöriga till dessa 2 pojkar ,att förlora sina barn på detta sättet går inte ens att föreställa sig.
Oavsett vad man tycker om att de sålde weed så va detta BARN och förtjänade absolut inte detta.
Vila i frid Jaffar och Ahmeto
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in