2019-11-10, 20:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Ett litet förtydligande gällande tystnadskulturen i den kriminella världen.
Har genom åren läst inlägg på fb där folk säger tex att ja men han är ingen golare för att han själv inte var med på det. Eller ja hon är ingen golare för att hon råkade bara se vad som hände, eller liknande.

Det spelar ingen roll vem personen är eller vad denna har för position i samhället, anger du någon så ses du som en golare i kriminella kretsar. Spelar ingen roll om du är 70år och ringer polisen på ungdomarna som står på hörnet och sparkar sten. Du är ändå en golare.

Det finns liksom inga gråzoner i att vara en angivare, ringer du polis på andra eller läcker under tryck i förhör så ses du som en golare.

Sen kan man personligen tycka vad fan man vill om saken men det hör ju inte hit, utan en golare är en golare är en golare.
Citera
2019-11-10, 20:58
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Ok men du förstår vad jag menar med karriär. Låter mer som att hon frågat första bästa luffare på fyllan om han kunde ta hand om HOL och när han inte fick pippa henne så gick han till snuten.
Eller så har hon aldrig frågat utan han fick betalt för att gå in på station och peka ut henne som en galen anstifterska.

Därför det hade varit intressant att se brottsregister på denna sk torped som anger sin uppdragsgivare, seriös inom sitt yrke.
Nu råkar det väl finnas etylmissbrukare och andra luffare som inte supit bort all moral när det kommer till ytterligheter som mord utan att för den skull vilja knulla med anstiftaren.

Likaväl som att det kan visa sig att blod är tunnare än vatten när det kommer till mord och misshandel. Jag har några av JMs barn i åtanke som inte skyddar den galna människan.

Heder till denna person, synd att det föll på bevisning. Anstiftan är tyvärr knivigt att styrka.
Citera
2019-11-10, 20:59
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ett litet förtydligande gällande tystnadskulturen i den kriminella världen.
Har genom åren läst inlägg på fb där folk säger tex att ja men han är ingen golare för att han själv inte var med på det. Eller ja hon är ingen golare för att hon råkade bara se vad som hände, eller liknande.

Det spelar ingen roll vem personen är eller vad denna har för position i samhället, anger du någon så ses du som en golare i kriminella kretsar. Spelar ingen roll om du är 70år och ringer polisen på ungdomarna som står på hörnet och sparkar sten. Du är ändå en golare.

Det finns liksom inga gråzoner i att vara en angivare, ringer du polis på andra eller läcker under tryck i förhör så ses du som en golare.

Sen kan man personligen tycka vad fan man vill om saken men det hör ju inte hit, utan en golare är en golare är en golare.

Helt riktigt,och när man hamnar på anstalt efter dom så får man vara beredd att visa både FUP och dom för förtroenderådet bara för att visa att man inte är en golbög eller att en annan intern anklagar någon för att vara golare och med tanke på Billys kriminella bana så är jag helt övertygad om att han häller käft,han kan spelreglerna och vet att golare får ingen rolig tid på kåken
Citera
2019-11-10, 21:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nu råkar det väl finnas etylmissbrukare och andra luffare som inte supit bort all moral när det kommer till ytterligheter som mord utan att för den skull vilja knulla med anstiftaren.

Likaväl som att det kan visa sig att blod är tunnare än vatten när det kommer till mord och misshandel. Jag har några av JMs barn i åtanke som inte skyddar den galna människan.

Heder till denna person, synd att det föll på bevisning. Anstiftan är tyvärr knivigt att styrka.

Jo jag menar inte att man som alkis/luffare inte har moral utan snarare att det låter otroligt att hon skulle fråga en sådan om denne kunde dräpa HOL. Fast nu vet vi ju inte om "torpeden" är det ena eller andra men kriminell chansar jag inte på att han är.

Ja det startades väl inte ens en förundersökning om jag förstått det rätt?
Citera
2019-11-10, 21:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Jo jag menar inte att man som alkis/luffare inte har moral utan snarare att det låter otroligt att hon skulle fråga en sådan om denne kunde dräpa HOL. Fast nu vet vi ju inte om "torpeden" är det ena eller andra men kriminell chansar jag inte på att han är.

Ja det startades väl inte ens en förundersökning om jag förstått det rätt?
Är det mer otroligt än att Möller jagar barnen och svärsöner i försök att iscensätta misshandel och mord?
Är man störd och gränslös så är man.

Var KL på fyllan så kan väl vad som helst hända, hon suger sig ju fast som en blodigel och stör folk på krogen, blir blåslagen i andra lägen och utom kontroll för övrigt.

Antar de plockar in folk på förhör , kopplat till tidigare försök. Även JM har lyckats navigera sig bland polismän flertal ggr. där det är röda varningsklockor utan insats.
Manipulativ och kvinnligt väsen, sa Bull.
Citera
2019-11-10, 21:19
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Helt riktigt,och när man hamnar på anstalt efter dom så får man vara beredd att visa både FUP och dom för förtroenderådet bara för att visa att man inte är en golbög eller att en annan intern anklagar någon för att vara golare och med tanke på Billys kriminella bana så är jag helt övertygad om att han häller käft,han kan spelreglerna och vet att golare får ingen rolig tid på kåken

Fast jag tror inte man får ha med sig papper in på avdelningarna längre, dock spelar det mindre roll då det går med djungeltrumman och alla känner nån som känner nån inom Sveriges anstalter.
Som du säger han är gammal i gamet och skulle han nu ha tagit på sig å mörda mot betalning så är det sista han gör och börjar ange folk till höger och vänster.
Citera
2019-11-10, 21:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Är det mer otroligt än att Möller jagar barnen och svärsöner i försök att iscensätta misshandel och mord?
Är man störd och gränslös så är man.

Var KL på fyllan så kan väl vad som helst hända, hon suger sig ju fast som en blodigel och stör folk på krogen, blir blåslagen i andra lägen och utom kontroll för övrigt.

Antar de plockar in folk på förhör , kopplat till tidigare försök. Även JM har lyckats navigera sig bland polismän flertal ggr. där det är röda varningsklockor utan insats.
Manipulativ och kvinnligt väsen, sa Bull.

Nej ingenting är väl omöjligt och det finns folk till allt så att säga. Men om någon knatar in på stationen och berättar att han blivit tillfrågad om att mörda någon emot betalning så borde det väl bli en jävla fart på polisen. Mgm hämtas på förhör, ev vittnen hörs osv, det jag menade med att det väl inte ens startades en FU.
Fast låter det som något påhittat så åker man väl ut med huvudet före istället.
Citera
2019-11-10, 21:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej ingenting är väl omöjligt och det finns folk till allt så att säga. Men om någon knatar in på stationen och berättar att han blivit tillfrågad om att mörda någon emot betalning så borde det väl bli en jävla fart på polisen. Mgm hämtas på förhör, ev vittnen hörs osv, det jag menade med att det väl inte ens startades en FU.
Fast låter det som något påhittat så åker man väl ut med huvudet före istället.
Ja, det borde bli det.. En jävla fart på polisen.

Det borde även inte runnit mellan fingrarna gällande Möller heller från Aki och framöver. De förhören, med hennes svartsjuka mot hans nya kvinna och hätskhet är intressant läsning.
Hon verkar kunna kollra bort väldigt mycket, inte ett dugg togs på allvar från allt mellan utebliven Fu, till husrannsakan gällande att härbärgera droger, en polis till pojkvän som sades ha sprängämnen i garaget till ordinerad misshandel då hon är kränkt - tills det smäller ordentligt via hennes kriminella boy Toy som ränner hennes ärenden.
Sög hon av halva polishuset?
Citera
2019-11-10, 21:45
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja, det borde bli det.. En jävla fart på polisen.

Det borde även inte runnit mellan fingrarna gällande Möller heller från Aki och framöver. De förhören, med hennes svartsjuka mot hans nya kvinna och hätskhet är intressant läsning.
Hon verkar kunna kollra bort väldigt mycket, inte ett dugg togs på allvar från allt mellan utebliven Fu, till husrannsakan gällande att härbärgera droger, en polis till pojkvän som sades ha sprängämnen i garaget till ordinerad misshandel då hon är kränkt - tills det smäller ordentligt via hennes kriminella boy Toy som ränner hennes ärenden.
Sög hon av halva polishuset?

Har KL haft en polis som pojkvän? Och har hon hanterat droger? Jag har missat en del sen tråden startades...
Citera
2019-11-10, 21:46
Avslutad
För 500 sidor sedan skrev rotesau följande i tråden sid 574. Är det här som det kan finnas någon form av koppling till Billy?.

Ursprungligen postat av rotesau

Då är vi nu kring sista kvartalet 2017.
Vid ett par tillfällen har hon synts med Östeuropéer/Kaukasier. Åtminstone två män, 40-50år. Juggemaffia-typer. Svartmuskiga, skärpt blick, läderjackor och bus-gång.. Hela paketet alltså.
Något hon aldrig skulle förknippas med enligt mig, under några kända omständigheter. Vid en kontroll senare framgår att hon inte delat sitt namn till dessa typer, men ett telefonnummer.
Hon har inte setts med dessa under 2018/2019, men det kan vara relevant då det så kraftigt avbröt hennes normala umgängeskrets samt att hon betedde sig skyggt ihop med dessa. Det var smygande på bakgator och raska steg.
Min första tanke då var att hon hamnat i skuld.
Skytten kan mycket väl finnas i denna konstellation.

Senare inträffade ju då polismisshandels-ärendet som senare lades ned. Den utredningen pågick till våren 2019. Såvitt jag vet har hon hållit sig osynlig perioden: årsslutet 2017
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-11-10 kl. 22:01.
Citera
2019-11-10, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Har KL haft en polis som pojkvän? Och har hon hanterat droger? Jag har missat en del sen tråden startades...
Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte.
Tyvärr brukar bilden framträda först retroaktivt. När det har eskalerat. Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.
Citera
2019-11-10, 21:54
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag skriver att en kvinna lätt kan manipulera och om KL var djupare engagerad med poliser vet jag inte.
Tyvärr brukar bilden framträda först retroaktivt. När det har eskalerat. Hur jävla dåligt skött olika anmälningar eller ärenden varit.

Ja ok då är jag me.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in