2019-11-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varifrån kommer dina uppgifter?

Tror att du hittar på.

vet vem tjejen är
Citera
2019-11-10, 20:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umadbroski
Jan Helin, lugn nu.

Du har nu dementerat som att du vore chefsredaktör på Sydsvenskan, så berätta vad du vet gällande "locket på" eller inte då en oskyldig kvinna nästan mördats med en planka i säkra Sverige?

Tack

Någon påstod att polisen gett instruktioner till media att du inte bevaka fallet. Någon annan att polisen har locket på på grund av att det är något lurt. (Inte direkta citat, men åt det hållet.)

Det är helt enkelt så att inget av det stämmer. Vet inte hur jag ska utveckla det vidare.
Citera
2019-11-10, 20:36
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
vet vem tjejen är

Det tror jag inte du vet. Tror att du ljuger. Men egentligen var det mest det du skrev om GM och dennes motiv, som jag undrade varifrån du fått.
Citera
2019-11-10, 20:37
Medlem
Citat:
Kvinnan som är i 25-årsåldern väntade på bussen i Malmöstadsdelen Persborg, när hon plötsligt attackerades i natt klockan 00.45.
Händelsen beskrivs som ett vansinnesdåd där en man i 20-årsåldern gick till helt oprovocerad attack, enligt Aftonbladets uppgifter.

Citat:
Efter attacken beskrev Region Skåne hennes tillstånd som livshotande.

https://www.aftonbladet.se/a/OpXJEq
Citera
2019-11-10, 20:38
Medlem
qups avatar
Vad fan händer Malmö?! Vi får inte ens sån här intensiv våldsbrottsrapportering en lördagsnatt i BosWash. Per capita då. Och här får du fan äga en tank om du är duktig på pappret. Herregud.
Citera
2019-11-10, 20:38
Medlem
Citat:
vet vem tjejen är
Kvinnan är kurd enligt tidigare uppgifter i tråden.
Citera
2019-11-10, 20:39
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Jag har inga uppgifter om hur stor del av Sverige överfallsvåldtäkter, gaturån eller oprovocerad misshandel som kvinnor med slöja utsatts för. Brottsoffrets religiösa tillhörighet är sällan relevant, och brukar inte redovisas i media eller ens FUP. Men säg att 100 000 kvinnor i Sverige bär någon form av muslimsk huvudbonad, så är det alltså ungefär en av femtio kvinnor. Lägg där till de kanske oftare än andra kvinnor är hemma på sena kvällar, inte minst fredagar och lördagar (då många påverkade män rör sig ute). Så ja, mellan kanske 0,2 och 2 procent av alla överfall på kvinnor. En gissning, förstås. Det kan vara mer eller mindre med, kanske inte så relevant för tråden?

Men återigen innebär det inte att den enligt uppgift psykiskt sjuke GM i det här fallet hade låtit henne vara om hon hade burit niqab.

Jodå helt säkert att en kvinna i niqab hade gått fri.
Jag kan tala om av yrkeserfarenhet att den sk galningen knappt finns däremot så är det i efterhand bekvämt att peka på ett sinnestillstånd vilket 99% förövare väljer eller att någon annan välvillig sätter den förklaringen, javisst att en förövare kan vara sjuk på riktigt men ändå att dom kan tänka tillräckligt om dom kommer till att kunna förverkliga eller inte
All sedan jag förstod detta med fruktan så gick jag personligen fri ifrån attacker däremot så råkade kolleger illa ut därför att dom flesta i även det värsta tillstånd äger en förmåga att avgöra hur långt som dom kan lyckas och efter det.
En niqab signalerar makt och fruktan, den kvinnan är ägd och att man kommer att hämnas henne, även den enklaste existens begriper att det är inte så lyckat och håller inne sitt frispel till att ett lämpligare objekt dyker upp.
Citera
2019-11-10, 20:42
Medlem
Citat:
Det är en negern som är gm, han har raggat på henne och fått dissen sedan slagit ner henne.

btw, kvinnan är svensk!

Även om det är sant eller ej så är det högst troligt att du har rätt....mycket negrar på augustenborg....började redan på 90 talet när jag bodde där.
Citera
2019-11-10, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifique97
Kvinnan är kurd enligt tidigare uppgifter i tråden.

Det var ett troll som skrev det så sprid inte vidare lögner.

Citat:
Det tror jag inte du vet. Tror att du ljuger. Men egentligen var det mest det du skrev om GM och dennes motiv, som jag undrade varifrån du fått.

Varför tror du han ljuger? Är det ett otroligt scenario menar du, att en mörkerman blir kränkt av att han fick nobben av en vit tjej och blev våldsam? Varför är det ett osannolikt scenario?

Det finns inget i postarens historik som tyder på att denna trollar.

Eller är det bara för att det inte passar in i din mångkulturella agenda som du inte VILL tro på det?

Snälla du... Om du skall posta i trådar som denna, vänligen håll din politiska agenda utanför så vi slipper dina strutsargument.
Citera
2019-11-10, 20:57
Medlem
ganglere2s avatar
Livshotande skador. Gm kände inte bo enligt uppgifter. Sorgligt. Hoppas verkligen hon klarar sig.

En länk till en artikel i ämnet för de som inte vill gynna msm.

https://www.friatider.se/kvinna-n-stan-ihj-lslagen-vid-busskur-i-malm

I dagens Sverige bör man inte gå ensam i natten. Inte ens dagtid.
Citera
2019-11-10, 21:12
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hursomhelsting
Jodå helt säkert att en kvinna i niqab hade gått fri.
Jag kan tala om av yrkeserfarenhet att den sk galningen knappt finns däremot så är det i efterhand bekvämt att peka på ett sinnestillstånd vilket 99% förövare väljer eller att någon annan välvillig sätter den förklaringen, javisst att en förövare kan vara sjuk på riktigt men ändå att dom kan tänka tillräckligt om dom kommer till att kunna förverkliga eller inte
All sedan jag förstod detta med fruktan så gick jag personligen fri ifrån attacker däremot så råkade kolleger illa ut därför att dom flesta i även det värsta tillstånd äger en förmåga att avgöra hur långt som dom kan lyckas och efter det.
En niqab signalerar makt och fruktan, den kvinnan är ägd och att man kommer att hämnas henne, även den enklaste existens begriper att det är inte så lyckat och håller inne sitt frispel till att ett lämpligare objekt dyker upp.

Vad är det för yrkeserfarenhet? Har du forskat i viktimologi och oprovocerade överfall på kvinnor, eller vad är din yrkeserfarenhet?

Ditt inlägg är lite svårt att läsa. Men förstås är det så att de flesta angrepp inte alls är exempel på vansinnesdåd. Men den här gången är jag rätt övertygad om att så är fallet. Mellan raderna av polisens uttalanden är det ganska enkelt att se det.
Citera
2019-11-10, 21:13
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lionatthezoo
Det var ett troll som skrev det så sprid inte vidare lögner.

Varför tror du han ljuger? Är det ett otroligt scenario menar du, att en mörkerman blir kränkt av att han fick nobben av en vit tjej och blev våldsam? Varför är det ett osannolikt scenario?

Det finns inget i postarens historik som tyder på att denna trollar.

Eller är det bara för att det inte passar in i din mångkulturella agenda som du inte VILL tro på det?

Snälla du... Om du skall posta i trådar som denna, vänligen håll din politiska agenda utanför så vi slipper dina strutsargument.

Jag har varit ganska aktiv i AB&K och dess föregångare i rätt många år nu, och har med det lärt mig att i trådar där det inte ganska snabbt framgår uppgifter om GM och BO, så kommer det användare och sprider lögner. Det kan vara för att göra sig märkliga, eller för att vilja styra diskussionen åt ett visst håll. En till synes ganska känslokall oneliner om en person man känner ("btw, kvinnan är svensk!") är, ofta, ett exempel på en osann uppgift.

Vi ska också komma ihåg att det beskrivits som ett vansinnesdåd, och att GM är allvarligt psykiskt sjuk. Det låter inte som att han först gjort närmanden (beväpnad med en planka?) och när han avvisades så försökte han slå ihjäl henne. Varifrån skulle uppgiften att han raggade på henne kommit? En tredje person på busshållplatsen, som hört av sig till användaren (som säger att han kände BO - varför skulle vittnet hört av sig till denne?)? Nej, storyn är svår att få ihop.

En annan användare skriv att BO är kurd, något du avfärdar med att den som påstod det är troll. Varför är den uppgiften mindre trovärdig, menar du? Nu ser jag inte någon av dessa användare som särskilt trovärdig, men den som påstod att BO är kurd verkar åtminstone ha koppling till Malmö, och storyn "BO är kurd" är i sig inte så osannolik, vilket perelks story är. Så, kanske snäppet mer trovärdig ändå.

Det här är inte politisk agenda. Det handlar om förmåga till kritiskt tänkande. Övertygad om att de skarpa användare som befinner sig på motsatt planhalva som mig håller med. Så sett är fallet faktiskt inte särskilt komplicerat.
Senast redigerad av Troian 2019-11-10 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in