2019-11-08, 20:41
Medlem
Secs avatar
Gick in i zIgnsec idag och fick väl en sådär start
Citera
2019-11-09, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Läste som hastigast att Atana pysslar med cancer för hundar??

Attanas teknik har använts vid framgångsrik behandling av cancersjuka hundar (Finwire)
2019-10-24 11:37
Attantas kund professor Ali Salanti och hans medarbetare vid Köpenhamns universitet har
framgångsrikt behandlat cancerssjuka hundar baseras på upptäcker gjorda med Attanas teknik. Det framgår av ett pressmeddelande.

Citera
2019-11-09, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Gick in i zIgnsec idag och fick väl en sådär start

tråkigt o börja på rött.
Hoppas på en stark vändning i nästa vecka
Citera
2019-11-10, 08:26
Medlem
[quote=bearjude|69242229]Attanas teknik har använts vid framgångsrik behandling av cancersjuka hundar (Finwire)
2019-10-24 11:37
Attantas kund professor Ali Salanti och hans medarbetare vid Köpenhamns universitet har
framgångsrikt behandlat cancerssjuka hundar baseras på upptäcker gjorda med Attanas teknik. Det framgår av ett pressmeddelande.

Har du nån susning om utifall denna teknik kan användas på människor för i så fall borde det finnas hisnande potential i pappret?
Citera
2019-11-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Har du nån susning om utifall denna teknik kan användas på människor för i så fall borde det finnas hisnande potential i pappret?

Det mesta sådan läkemedelsutveckling syftar förstås i slutändan på människa.
Man hade först extremt bra utfall för möss gällande cancer. Nu höjdes ribban, och samma sak med hund alltså.
”Ett terapeutisk vaccin”:
(Kunden som utförde behandlingen, med Attanas teknik/instrument).

Citat:
”Observera att ribban för Attana är mycket låg! Det räcker att de säljer några få instrument, eller gör 1-2 avtal, samarbeten etc så kan de i princip trippla sina intäkter. Och lyckas de få med milstolpe ersättningar eller avtala nån procent intäktsrätt för de läkemedel som Attana hjälper till att utveckla (Beroende på typ av läkemedel och storleken på marknaden)”, TraderMax.

(Kolla om du har tid under delforumet Aktier, i tråden ”Attana”)

Citera
2019-11-10, 13:14
Medlem
[quote=bearjude|69252600]

Utomordentligt stort tack för info!
Ska kolla under "Aktier"
Ska nog skotta på ett antal tusen till. Sist fick jag kurs 1,50. Får se hur det börjar på måndag.
Ha en glad söndag!
Citera
2019-11-10, 16:38
Medlem
zignsec tror jag blir en bra vecka för
Citera
2019-11-10, 16:49
Medlem
Nu ska ni få ett gratistips. .
Eftersom börsen passerat ATH , så bör man vara på sin vakt ORDENTLIGT..
Fattar ni inget så är det bara till att gå tillbaka och titta på historiken vad som händer när man gör nya höjder..
Man köper INTE när börsen passerat förra toppen med råge, utan man avvaktar några % fall.
Gå tillbaka några tiotal år för OMX30 och bedöm gärna själv hur det förhåller sig så slipper jag ljuga..
Själv så har jag bara lite bankaktier som jag tänker behålla oavsett eftersom man får utdelning varje år.
Citera
2019-11-10, 17:11
Medlem
Läste en del av en artikel om attanas teknik, jag har pluggat inom området och reagerar inte på att tekniken är helt fantastisk. TROR att jag lika gärna hade kunnat fortsätta med biacore framförallt om det blir billigare då patentet går ut (eller biacores patent kanske redan gått ut?). Läste som påpekats bara en del av artikeln.
Citera
2019-11-10, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrast
Sandvik, Holmen och Trelleborg har går upp 25% på en månad HKscan över 40 % och här sitter ni och namedroppar supervolatila småbolag med typ 5 anställda.

Första gången som jag går in i denna tråden och reagerade på precis samma sak. Tråden utgörs huvudsakligen av människor som solkar ner andra forum med oneliners såsom "snart lyfter raketen" och "passade på att öka innehavet nu när det är rea". Det ena tipset är värre än det andra.
Citera
2019-11-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyWired
Första gången som jag går in i denna tråden och reagerade på precis samma sak. Tråden utgörs huvudsakligen av människor som solkar ner andra forum med oneliners såsom "snart lyfter raketen" och "passade på att öka innehavet nu när det är rea". Det ena tipset är värre än det andra.

Men du måste förstå att de "andra" bolagen som Trelle m fl redan är givna och fulltankade precis som Investor m fl.
Det är de små udda som är spännande.
Citera
2019-11-10, 20:50
Medlem
Ny analys ute Attana

https://drive.google.com/file/d/1pqwD_V0QtupNcPBjAeeEv-bNbuV50zDi/view

https://twitter.com/X9Stock
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto