2019-11-10, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
,

Han tycker äldre som fryser ska ha filt medan han våldtar och slår på tjejen. ,
Varför ska man blanda in henne?

Själv skall han inte fryysaa utan ha varmsängläge med dam(er)
Citera
2019-11-10, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PKsluddret
Orkar inte läsa hela tråden men vad exakt är det den här Reinfeldt-apologeten har gjort?
Kvinnofridskränkning rymmer allt från busvissling till ofrivillig gris-sex

Slagit på tjejen och våldtagit henne 5 gånger sista 3 åren.

Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Vill minnas att samma Kåre Friberg, skrev ett hotfullt brev till en ledamot (L) i kommunfullmäktige i samband med försäljningen av ett vandrarhem invid Vättern. L- ledamoten hade ifrågasatt en del saker i samband med försäljningen av vandrarhemmet (helt legitima frågor) men blev då så pressad av Kåre att han lämnade politiken. Kåre Friberg får mig helt osökt att tänka på en maktgalen psykopat.
Vad hade denne man för yrke innan han blev politiker ?
Det är sådan maktgalna människor oavsett partitillhörighet, som sänker våra kommun och landstingsverksamheter genom att bränna skattepengar utan något som helst konsekvenstänk.

Stämmer bra.

Han är delägare i Företaget Inplastor med 20 anställda.

Varit med i politiken i 10 år, suttit i kommunfullmäktige, tekniska verket osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Hur lång tid kommer det dröja innan rättegången startar? Jag vill ha tag i fup

Det är nog ingen som vet det ännu. Ju längre tid det tar, ju längre får han sitta i häktet som är värre

Citat:
Ursprungligen postat av Jesus.Andersson
Förmodligen på Tisdag.

Chansar du bara nu?
Citera
2019-11-10, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aceofcups
Friberg har agerat hänsynslöst mot kvinnor han jobbat med. En nära vän till mig som långt tidigare var kollega till honom att han vid flera tillfällen agerat nonchalant och gjort verbala påhopp som fått henne att bryta ihop.

Friberg har inga problem att köra över folk, åtminstone så var det så före han blev politiker.

Jag har hört diverse andra rykten om honom, men då jag saknar första hands info om dessa så väljer jag att inte berätta om dem här.

Har hört princip samma saker.

Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Hela han osar psykopat.

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Verkar som osannolikt att åtal väcks så snabbt, han greps i torsdags och brottet begicks någon dag innan.

Ja det kommer inte bli nåt åtal så snabbt.

Citat:
Ursprungligen postat av Catella
Gäller också narkotikabrott::

https://www.expressen.se/nyheter/m-k...ridskrankning/

Inte förvånad.

Citat:
Affären med Skogsborg till Kriminella personer tryckte Kåre igenom kommunfullmäktige trots Polisen och Politikers protester .
Han fick billigare knark och är i skuld.
Motala staden det Händer

Helt taget ur luften.

Citat:
Expressen erfar att det även finns en polisutredning som involverar kommunalrådet och misstankar om narkotikabrott. Brottet ska ha begåtts i början av november, enligt Expressens uppgifter

Kan det varit när han greps?
Citera
2019-11-10, 15:21
Våld i nära relation är väldigt komplex o svaren är svåra särskilt för någon som utsätts.
Det finns massa anledningar till varför personen inte bara lämnar.
Fråga istället varför utövaren slår lr liknande!
Hälsningar från en som jobbat med VNR.

Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Lagarna har blivit märkliga runt det här med äktenskap och samlevnad. Kvinnan väntar i det längsta med att flytta eller skilja sig och man frågar sig varför. Jag har ju frågat utsatta kvinnor naturligtvis men svaret är oftast kärlek och man skakar bara på huvudet. I en del fall är det kanske "kärlek" men oftast är det barn, status, bekvämlighet eller hämnd. Mannen skulle ju också kunna lämna i ett tidigare skede då förhållandet inte fungerar och kärlek övergått i förakt och tankar om våld. I detta fall verkar det vara bekvämlighet och hämnd, skicka med några våldtäckter i paket också så värmer det extra mycket i kvinnan och hennes följe. Istället för inga offer har vi här två och samhället med lagar hejar på denna sjuka utveckling. Självklart ska kvinnofridskränkningar lagföras men det ska inte som nu uppmuntras. Vinsten en del kvinnorna får är hämnd, skadestånd och sympatier från många håll. Hon stannar kvar tills hon blir misshandlad och vilkoren uppfylls.

Har jag någon lösning då? Kanske det men det är ju naturligtvis komplicerat det här med kärlek och samlevnad tyvärr. En lösning är ju att man tar en titt på hela situationen och varför partnern levt kvar i relationen ända tills våld uppstår. Det skulle man göra via socialtjänsten innan polis och domstolar börjar mala. Man ger helt enkelt alternativet skilsmässa istället för domstolar och fängelse, tvingande terapier för båda parter så att liknande förhoppningsvis inte uppstår igen i andra relationer. Man skonar alla parter och även barnen om det finns inblandade. Det är inte bara mannen som felar och det är brott att slå, misshandla någon men vilket ansvar har kvinnan i det hela kan man undra? Både hon och mannen vet hur det kommer att sluta.

För mig är det irriterande för jag ser det för ofta omkring mig, kvinnor som stannar i usla förhållanden tills det går överstyr. Det är helt enkelt ett förbannat slöseri på samhällets resurser som polis, socialtjänst, domstolar och kriminalvård men även för yrkesverksamma människor som ibland får sitt liv förstört. Det mest irriterande är att en del kvinnor gör det om igen, lever i destruktiva förhållanden utan att någon verkar bry sig mycket.

Och innan feminister och andra underliga människor börjar gapa nu, börja med att ge en alternativ lösning förutom att kastrera eller döda alla män, annars, var tyst.
Citera
2019-11-10, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8333ms
Kåre har varit gift/sambo med en kvinna fram till 2018. Det är ej den kvinnan som anmälan gäller. En annan kvinna, M har han också haft en relation med. Hur stort överlapp är jag osäker på. Hon har nu anmält att hon blivit våldtagen 4 ggr. Senaste fallet för en vecka sedan med frakturer som följd. Hon har Elisabeth Fritz som målsägarbiträde. EF kommer från Motala

Jag tror detta stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Fredrik R sa: "Öppna era hjärtan!" Men en del av hans kollegor, som denne och även Anders Borg, hörde nog: "Öppna era gylfer!"

Haha så sjuk du är

Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Det här är ju fan hemskt. 5 våldtäkter och grov kvinnofridskränkning. Sjukt. Sett bilder på honom, ser det labila i honom på bilderna.

Kolla videos från Moderaterna Motala på Facebook, killen kan knappt prata rent och skakar som fan trots vuxen ålder. Labil minst sagt. Ironiskt nog har Kåre förespråkat inom politiken att man ska bete sej och alltid vara professionell. Han kunde uppenbarligen inte hålla de orden själv.

Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Anklagad för våldtäkt också? Det är nog kört för bror Kåre.

Ja det är det verkligen.

Citat:
Ursprungligen postat av D123
Är det inte lite intressant att SVT/SR publicerar hans namn trots att han inte är dömd för något ännu? De brukar ju vara väldigt restriktiva med att publicera namn innan eventuell dom.

Jämför med hur de skriver om den "kriminellt belastade artisten" som häktades misstänkt för mord i förra veckan:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/or...ng-om-artisten

Moderaterna Östergötland gick ut och bekräftade att det var han som gripits så därför går de ut med hans namn antar jag.
Citera
2019-11-10, 15:25
Medlem
submariners avatar
Hej,

Mina slantar är på att detta är ytterligare en gris som genom makt (övertalning/hot/verbalt eller fysiskt våld) kommit undan med detta pre-#metoo beteende mot kvinnor ett antal år, men helt missat att vinden vänt och nu kommer han bli åtalad i ljuset av en ny praxis
Citera
2019-11-10, 15:26
Medlem
Min brors kusins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Han ser ut som en feg jävel. Fisigt ansikte på ett sätt. Luktar sannolikt prutt i käften.

Visade bilden av honom för mitt ex som tyvärr har erfarenhet av att blivit misshandlad av en kvinnomisshandlare, hon tyckte han såg obehaglig ut.......
Citera
2019-11-10, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Ja eftersom han inte representerar Sverigedemokraterna hyser media o även Motala starkt agg mot honom.

Nej det gör vi inte. Varför skulle vi 80 % som inte röstar på SD bry oss?

Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Är det inte lite intressant att Moderaterna publicerar hans namn och beslutar att han inte längre får representera partiet oavsett utfallet av kommande rättsprocess, trots att han inte är dömd för något ännu? De brukar ju vara väldigt restriktiva med att publicera namn och utesluta politiker innan eventuell dom.

Tycker M agerat väldigt bra i detta fall.

Han må inte vara dömd men hans förtroende är förbrukat. Han skulle inte kunna komma tillbaka vid en fridom. Detta är så klart invägt med allt annat som hänt kring han sista tiden.
Citera
2019-11-10, 15:32
Medlem
Citat:
Så han är nu häktad för våldtäkter. Grov kvinnofridskränkning och fem våldtäkter totalt. Bra jobbat Kåre! Blir att hålla ryggen fri den dagen du kommer ut. Många som kommer vända dig ryggen. Våldtäkterna ska ha begåtts sedan 2016. Snacka om att sätta sig i skiten. Han är uppenbarligen inte frisk och behöver hjälp. Skulle vi leva i ett normalt samhälle hade ingen kvinna någonsin visast honom någon ömhet mer och de flesta män vända honom ryggen.

Inte häktad, det blir i morgon i så fall. Häktning är begärd bara
Citera
2019-11-10, 15:43
Medlem
Citat:
Nej det gör vi inte. Varför skulle vi 80 % som inte röstar på SD bry oss?
Tycker M agerat väldigt bra i detta fall..

Men vad gör M för prövningar för att få platsa som medlem i partiet?
Citera
2019-11-10, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Men vad gör M för prövningar för att få platsa som medlem i partiet?

Kåre Friberg har alltid uppfört sig väl utåt så det har väl inte innan funnits någon information för att utesluta honom?
Citera
2019-11-10, 16:02
Medlem
Lite plock från MVT:

"Våldtäkterna ska ha skett under åren 2017, 2018 och 2019"

"– Det finns större bevisning att hämta. Media, till exempel telefoner och annan data ska sammanställas och analyseras".

"Eva Nemec Nord menar att det är under 2018 och 2019 som merparten av händelserna ska ha skett.

– Men det förekommer kränkningar sedan 2016".

"Häktningsförhandlingen kommer att hållas under måndag förmiddag, meddelar Åklagarmyndigheten".

"– Jag har begärt honom häktad i fjorton dagar. Under den tiden ska vi hålla förhör med relevanta personer. Om tiden kommer räcka kan jag inte svara på i nuläget. Det här är en rätt långvarig kränkning och vi är i början av utredningen, säger Eva Nemec Nord".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in