2019-11-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Så kan det ha gått till.

En sak jag själv funderat på, och som inte blivit speciellt uppmärksammat i tråden, är det faktum att polisen fann cigarettfimpar vid lekplatsen. Kommisarie Kvist frågade S (hundvittnet) om hon vet om H röker.

Utgår ifrån att polisen tog hand om fimparna. Vet någon om man kan säkra DNA efter 27 år på en cigarettfimp?!
Det befann sig ett kompisgäng vid lekplatsen runt 01-tiden. De satt och snackade, "hängde", och någon eller några rökte. Högst troligt dessa fimpar som hittats (och säkert fler då folk rökte överallt på den tiden).
Citera
2019-11-10, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Varför åkte man samma väg tillbaka?
Ville man ut från stan så var vell söder ut från lekplatsen närmast?

Relevant fundering. Om det var två gm kanske den ena tillfälligt hasade undan kroppen, och därefter möter upp chauffören vid Ekuddenvägen. Därefter far bilen iväg i ilfart (Lockerudsvittnets observation) för att hämta den utrustning som behövs för att dumpa kroppen.

Finns även andra varianter, t.ex att kroppen forslades bort direkt från dungen. Att H var vid liv när bilen lämnar kan inte heller helt uteslutas.

Om dådet inte var planerat att sluta med dödlig utgång (vilket de flesta teorier har utgått ifrån), hamnade säkert gm i chocktillstånd. Då agerar man sällan rationellt!
Citera
2019-11-10, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
Det befann sig ett kompisgäng vid lekplatsen runt 01-tiden. De satt och snackade, "hängde", och någon eller några rökte. Högst troligt dessa fimpar som hittats (och säkert fler då folk rökte överallt på den tiden).

Ok, ”cigarrettspåret” inget att fästa vikt vid Mao.
Citera
2019-11-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det vet inte jag men är de två personerna du tar upp släkt med Patrik Vest*n? Han bytte väl efternamn senare till det du nämner.
Ja det är hans bröder. Någon som vet var PT/V tagit vägen förresten? Hittar honom inte vid lättare sökningar.
Och platsen MT tog livet av sig, Stora Eks allé, vad fanns det för kopplingar dit för honom? Eller var det slumpen månne.
Citera
2019-11-10, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legooo
Varför åkte man samma väg tillbaka?
Ville man ut från stan så var vell söder ut från lekplatsen närmast?
För att man var säker på att komma ut där och att kusten var klar så att säga? Tror kanske inte man planerar jättemånga steg framåt i det läget.
Citera
2019-11-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Judaland
För att man var säker på att komma ut där och att kusten var klar så att säga? Tror kanske inte man planerar jättemånga steg framåt i det läget.

GW hävdar att de båda gm agerar i ren desperation inledningsvis, när de inser att det katastrofala har inträffat.

Att det var ett planerat överfall med dödlig utgång (mord) tror i princip ingen på.

Men var själva ”grunden” planlagd? Dvs att gm hade planerat ett fysiskt närmande där och då? Väl medveten om vilken väg hon brukade gå?
Citera
2019-11-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det vet inte jag men är de två personerna du tar upp släkt med Patrik Vest*n? Han bytte väl efternamn senare till det du nämner.
Ja jag tror att Magnus bytte namn från Thano till vesten. Han tog väl livet av sig för några år sen om jag inte minns fel. Jag har hört att dessa bröderna har haft problem med alkohol och andra droger och att de kunde bli väldigt våldsamma. Har för mig att de nämnts tidigare i den här tråden men minns inte i vilket sammanhang det var eller vad de skulle ha med det här fallet att göra.
Citera
2019-11-10, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strukturalisten
NT är kusin till numera avlidne M*gnus Th*ano och hans bröder Kr*stoffer Th*no, P*atrik Th*ano, numera Vest*n.

Tack för rättelsen, bra med så korrekta uppgifter som möjligt. Taktiska dimridåer finns det nog av här i tråden.
Citera
2019-11-10, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Om man nämner för bekanta att man ska in på förhör i fallet Helena, kan man knappast vara den misstänkte gärningsmannen.

Menar du fortfarande att den som ska in på "förhör" i en utredning automatiskt är misstänkt i den också? Förut påstod du att "förhöras och höras inte var samma sak", men du har inte rättegångsbalken på din sida.

Har du något problem med att påvisa verifierbar källa till ditt påstående?
Citera
2019-11-11, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zukiyaki
Ett uppmärksammat fall för några år sedan som avhandlats i press och TV i flera år är fallet med Helena Andersson, 22, som försvann från Stadshotellet i Mariestad. Någon som vet om detta är löst eller något nytt som hänt i ämnet? Satt inte pojkvännen häktad ett tag?
Jag hörde att hennes syster hade drömt om att Helena hade sagt till henne att hon är under brunnen, E20 vid burgerking i mariestad. Dom misstänker alltså att hon blev begraven där när asfalten byggdes om.
Citera
2019-11-12, 18:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Jaha, jag tog några dagar ledigt och vips avstannade tråden! Pudelfrillan dök upp som gubben ur lådan och skulle ta på sig ledartröjan och styra upp tråden, vara den som vi skulle tro på och så vidare. Och när jag då pausade, tyckte Pudelfrillan tydligen inte att det var intressant längre. Och Pudelfrillans följeslagare TheodoreKaczynski tyckte heller inte att det var intressant längre. Där ser man. Lika mycket som Pudelfrillan anser att till exempel Kvasta-Sara har som uppgift att sakta ner tråden och få den att tappa fokus, lika mycket har Pudelfrillan den uppgiften - om än lite på "andra hållet", så att säga.

PU är fortsatt högintressant som misstänkt och jag tycker att vi kan fortsätta att fundera kring den personen och hans kompis PK. Givet också att BW alltjämt är intressant. Plus ytterligare några namn. Jag tycker att vi fortsätter där. (Jag misstänker starkt att någon snart är inne i tråden och tar mina ord och vänder dem emot mig. Förutsägbart har visat sig vara bara förnamnet flera gånger om hittills!)
Senast redigerad av Ugglan. 2019-11-12 kl. 18:19.
Citera
2019-11-12, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
PU är fortsatt högintressant som misstänkt och jag tycker att vi kan fortsätta att fundera kring den personen och hans kompis PK. Givet också att BW alltjämt är intressant. Plus ytterligare några namn. Jag tycker att vi fortsätter där.

Mannen med pilotglasögon är fortfarande nr.1 för mig, därefter DNA spår och sedan övriga manliga besökare på Stadt som hade relation till H. Att gm inte alls var ute på stan tror jag inte på, även om det inte kan uteslutas helt.

PU spåret kommer långt ned på min lista. Förutsatt att uppgifterna om taxikön m.m. är sann blir tidsplanen tajt att få ihop med PU som gm. Är däremot uppgifterna påhittade kommer allt i ett annat läge. Nicket ”Pepparkakeman” säger sig ha sett PU ihop med annan mansperson parkera en bil mitt emot taxi runt 02:45. När jag läste detta första gången och såg nickets användarnamn kom jag instinktivt att associera på en viss person...Nästan så man anar ett spel bakom inlägget.

BW är ett ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in