2019-11-10, 11:20
Medlem
McCreepys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu är det inte Isabella som kämpat, först fick hennes familj pappa mamma syster och pojkvän hjälpa henne. Alla fick fotografera henne. Sedan jobbade pingis och massor med anställda med hennes företag. Jag vet att många av hennes inlägg inte skrivits av henne. Hon gör nästa ingenting. Nu bloggar hon nästan ingenting eftersom hon inte har någon hjälp längre. Erik fotograferar någon enstaka bild. Sedan ber hon någon random okänd cafebitröde eller affärsbiträde fotografera.

Så nej du har så fel när du säger att hon jobbar. Det är alla andra som får jobba. Det är dom som ska ha beröm. Jag vet vad jag pratar om.

Varför tror ni inte Isabella har några vänner? Inga gamla klasskamrater? Inte bjuden till klassträffar? Isabella har ljugit, stulit och lurat så många människor så nu är hon ensam.

Det är katastrof för henne nu när ingen kan hjälpa henne med blogg, hem och företag.

Hon var så extremt avundsjuk på sina klasskamrater. Hon stal kläder och smink av klasskamrater vilket gjorde henne utfryst och mobbad. Hon har inte varit hembjuden till någon klasskamrat eller vänner sedan årskurs 8. Hon träffar människor ute och aldrig hemma just för att hon stjäl. Ni hackar på Anna Book för att hon snattar, men Isabella är i en helt annan klass.

Hur vet du detta? Tror absolut på dig och att det är sant. Men känner du Bellsan eller folk i hennes klass sen högstadiet? Hade varit kul om du kunnat utveckla det hela ytterligare.
Citera
2019-11-10, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det där måste vara trådens bästa och mest rättvisande kommentar. Isabella är en entreprenör som försörjt sig själv sedan hon i princip var 15 år och att hon jobbat hårt kan nog ingen ta i från henne. Många entreprenörer går på sina minor ibland, men det de har gemensamt är att de alltid kommer tillbaka igen. Samhället behöver entreprenörer för att utvecklas och gå framåt.

Sedan verkar många glädjas över att det just nu går dåligt för Isabella och hennes företag. Jantelagen i sitt esse och flera i den här tråden hade nog varit mer nöjda om Isabella jobbat som vårdbiträde på vårdcentralen i Rotebro än att ägna sig åt att vara entreprenör. Men jag är övertygad om att hon kommer igen och säkerligen har lärt sig något av detta. Om drygt tio år är hon 40 år och då garanterar jag att i samband med detta kommer vi att kunna läsa artiklar om hennes liv, både framgångar och motgångar.

Framtiden får utvisa, sen att många klankar ner på henne och gläds över hennes motgångar är väl inte så underligt.
Hon har själv skapat sitt varumärke på att visa upp ett liv i lyx och flärd som i sin tur skapat stess hos många som inte kunnat leva upp till det, inte vara välsminkad ha långt blont hår och och gå på vilda lyxfester stup i kvarten.
Hon har nog jobbat hårt för att kunna hålla fasaden, men samtidigt har hon skaffat sig ett lyxliv på andras bekostnad som hon uppenbarligen inte har råd med även om man tittar på hennes uppblåsta inkomster.
Företagen har helt enkelt inte genererat de överskotten som behövs, lite enkel mattematik bara för att ha kunna betala kåken krävs ca. 1.5 mille(beskattningsbar inkomst) per år. Så någonstans har hon räknat fel.
Givetvis är det synd att någon misslyckas men samtidigt så har hela hennes affärside gått ut på att som ung flicka påverka andra unga flickor och leva lyxliv vilket blir svårt som en långvarig affärside.
Sen verkar hon ju vara driven och extremt manipulativ så hon återkommer nog som världen ser ut, men det kommer att bli svårt att komma upp i samma omfattning då hon inte längre är en skolflicka utan en vuxen vilket inte ger samma mediala tryck.
Lite samma som Greta Tunberg
Citera
2019-11-10, 11:22
Medlem
Vänta tills ni får se hennes bolags siffror. Få företagare missköter sina bolag som.hon.
Citera
2019-11-10, 11:29
Medlem
Det enda som kan hjälpa Isabella nu är om Erik går in. Frågan är om han älskar henne tillräckligt.
Citera
2019-11-10, 11:36
Medlem
Biatchs avatar
Citat:

Varför tror ni inte Isabella har några vänner?

Shelia då? De är väl bästa vänner?
Citera
2019-11-10, 11:42
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Hon har inte Adhd diagnos satt av någon läkare. Ännu något som påståtts utan att någon bett om någon verifiering. Det är så sanslöst att alla köper hennes påståenden hela tiden utan att ifrågasätta.

https://www.isabellalowengrip.se/2016/10/16/dags-for-medicin/
"Jag fick min diagnos 2013 och året efter började jag med medicinering, både Ritalin och Concerta"

Hur får man ut Concerta och Ritalin utan diagnoser?!

Jag tror absolut hon har en eller flera diagnoser med tanke på hur hon beter sig...
Citera
2019-11-10, 11:48
Medlem
Visst var det Odds mamma som gjorde ”utredningen” om adhd?
Citera
2019-11-10, 11:50
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
https://www.isabellalowengrip.se/2016/10/16/dags-for-medicin/
"Jag fick min diagnos 2013 och året efter började jag med medicinering, både Ritalin och Concerta"

Hur får man ut Concerta och Ritalin utan diagnoser?!

Jag tror absolut hon har en eller flera diagnoser med tanke på hur hon beter sig...
Efternamn08 har för vana att sprida lögner och rykten i tråden som om det vore dagens sanning. Och för att göra det mer trovärdigt gör Efternamn08 sken av att tidigare varit nära Isabella för att slippa behöva göra något så banalt som att visa belägg för sina påståenden. Gång på gång avslöjas Efternamn08s lögner och halvsanningar i tråden. Ta det som Efternamn08 skriver i tråden med en stor näve salt och utgå från att det är lögn tills motsatsen bevisats. Det är ett bra förhållningssätt.
Citera
2019-11-10, 12:05
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollym
Visst var det Odds mamma som gjorde ”utredningen” om adhd?

Odds mamma är legitimerad psykolog.
Citera
2019-11-10, 12:13
Medlem
Citat:
Nu är det inte Isabella som kämpat, först fick hennes familj pappa mamma syster och pojkvän hjälpa henne. Alla fick fotografera henne. Sedan jobbade pingis och massor med anställda med hennes företag. Jag vet att många av hennes inlägg inte skrivits av henne. Hon gör nästa ingenting. Nu bloggar hon nästan ingenting eftersom hon inte har någon hjälp längre. Erik fotograferar någon enstaka bild. Sedan ber hon någon random okänd cafebitröde eller affärsbiträde fotografera.

Så nej du har så fel när du säger att hon jobbar. Det är alla andra som får jobba. Det är dom som ska ha beröm. Jag vet vad jag pratar om.

Varför tror ni inte Isabella har några vänner? Inga gamla klasskamrater? Inte bjuden till klassträffar? Isabella har ljugit, stulit och lurat så många människor så nu är hon ensam.

Det är katastrof för henne nu när ingen kan hjälpa henne med blogg, hem och företag.

Hon var så extremt avundsjuk på sina klasskamrater. Hon stal kläder och smink av klasskamrater vilket gjorde henne utfryst och mobbad. Hon har inte varit hembjuden till någon klasskamrat eller vänner sedan årskurs 8. Hon träffar människor ute och aldrig hemma just för att hon stjäl. Ni hackar på Anna Book för att hon snattar, men Isabella är i en helt annan klass.

Jag tror dig, men det som är anmärkningsvärt är hur du kan veta så mycket? Både Bella privat, Bellas företag OCH Erik. Det är inte utan att man undrar hur du kan ha sådan insyn överallt.

Det här är saker du skrivit tidigare:

*Det var Odd som tröttnade på alla lögner.

*Hon är otroligt elak mot Gillis men favoriserar Sally.

*Bella har gjort flera medicinska aborter. Hennes mål är att bli gravid med Erik, men han vill inte ha barn med henne.

*Erik blev förbannad när bilder på honom och Bella hand i hand publicerades, han ville inte att barnen skulle se det.

*Det var Erik som avslöjade för Bella att Hajen var pank.

*Eriks barn avskyr Bella

*Det är via Eriks kontakter som Bella hyr lgh i NY

Och nu att Bella stjäl, och att hon redan i tonåren stal saker av klasskamrater.

Även om du står Bella väldigt nära (om du så vore Pingis, Sheila eller Bellas egen pappa) så känns många av sakerna inte som något Bella själv skulle vilja erkänna eller berätta. Eller menar du att hon går runt och anförtror folk att hon vill ha barn med Erik, men att han inte vill? Och att hans barn avskyr henne. Eller att hon inte är välkommen någonstans för att hon stjäl. Hur kan du veta både hur Bella och Erik tycker och tänker?
Citera
2019-11-10, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Efternamn08 har för vana att sprida lögner och rykten i tråden som om det vore dagens sanning. Och för att göra det mer trovärdigt gör Efternamn08 sken av att tidigare varit nära Isabella för att slippa behöva göra något så banalt som att visa belägg för sina påståenden. Gång på gång avslöjas Efternamn08s lögner och halvsanningar i tråden. Ta det som Efternamn08 skriver i tråden med en stor näve salt och utgå från att det är lögn tills motsatsen bevisats. Det är ett bra förhållningssätt.

Ingen trodde mig när jag skrev att SvD höll på med artiklar en månad innan de publicerades.
Citera
2019-11-10, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag tror dig, men det som är anmärkningsvärt är hur du kan veta så mycket? Både Bella privat, Bellas företag OCH Erik. Det är inte utan att man undrar hur du kan ha sådan insyn överallt.

Det här är saker du skrivit tidigare:

*Det var Odd som tröttnade på alla lögner.

*Hon är otroligt elak mot Gillis men favoriserar Sally.

*Bella har gjort flera medicinska aborter. Hennes mål är att bli gravid med Erik, men han vill inte ha barn med henne.

*Erik blev förbannad när bilder på honom och Bella hand i hand publicerades, han ville inte att barnen skulle se det.

*Det var Erik som avslöjade för Bella att Hajen var pank.

*Eriks barn avskyr Bella

*Det är via Eriks kontakter som Bella hyr lgh i NY

Och nu att Bella stjäl, och att hon redan i tonåren stal saker av klasskamrater.

Även om du står Bella väldigt nära (om du så vore Pingis, Sheila eller Bellas egen pappa) så känns många av sakerna inte som något Bella själv skulle vilja erkänna eller berätta. Eller menar du att hon går runt och anförtror folk att hon vill ha barn med Erik, men att han inte vill? Och att hans barn avskyr henne. Eller att hon inte är välkommen någonstans för att hon stjäl. Hur kan du veta både hur Bella och Erik tycker och tänker?

Jo hon berättar för alla att hon vill ha barn med Erik och att hans barn avskyr henne. Ingen hemlighet direkt. Isabella har en ovana att prata högt i telefon när vi pratar med Erik oavsett om hon är på kontoret, hemma eller sitter i bilen med högtalare. Det är som att hon vill visa upp vad hon har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in