2019-11-10, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MosFetto
Jag är inget fan av BB. Men man ska veta att entreprenörer liksom inte bara glider fram i vardagen. Det är hårt slit med mycket ansvar.

BB har med största sannolikhet jobbat mer än de flesta 30 åringar med råge.

48 timmar per dygn minst om den siffran matchar de övriga hon lanserat.

I övrigt håller jag med dig. Hederliga företagare som försöker bygga upp något sliter hund för sina hårt beskattade pengar, om de ens kan ta ut några som unga, nya.
Senast redigerad av Loqita 2019-11-10 kl. 07:17.
Citera
2019-11-10, 07:50
Medlem
Uppenbart köpta Insta-kommentarer. Kollar man på senaste inlägget som har 60 kommentarer hittar man bl.a.

u33235280: vackra iisabellalowengrip
och
mahesh5118kumar: Lovable lovable lovable

Båda profilerna saknar profilbild, har ingen egen aktivitet, följer minst tusen konton, men har inga egna följare. Ska man köpa kommentarer och lajks kan man väl åtminstone kosta på sig att köpa lite snyggare fejklajks?
Citera
2019-11-10, 08:31
Medlem
Löwengrips imperium – uppgång och fall

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/K3X2oG/lowengrips-imperium--uppgang-och-fall
Citera
2019-11-10, 08:38
Medlem
magpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Hon har aldrig blivit erbjuden 400 miljoner. Varför publicerar media allt hon påstår?
Media borde fråga vem som erbjöd 400 miljoner. Men det finns ingen som gjort det.

Det troliga är väl att någon erbjudit runt 15 mkr för en andel på 4% vilket skulle innebära ett ”värde” på 375 mkr, vilket är nästan 400 mkr och då kan det vara lätt att släppa ”nästan” när man ska nämna 400. Om hon sen fått erbjudandet på riktigt eller bara en siffra nämnd på ett möte har väl inte heller framgått.

Sen undrar jag om det var kontant eller om hon skulle få betalt i aktier i ett annat bolag med inlåsning i några år. En köpare skulle knappast köpa enbart bolagen utan har en annan plan med förvärvet. Gissningsvis var det krämerna man trodde skulle slå.
Citera
2019-11-10, 10:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosFetto
Jag är inget fan av BB. Men man ska veta att entreprenörer liksom inte bara glider fram i vardagen. Det är hårt slit med mycket ansvar.

BB har med största sannolikhet jobbat mer än de flesta 30 åringar med råge.
Det där måste vara trådens bästa och mest rättvisande kommentar. Isabella är en entreprenör som försörjt sig själv sedan hon i princip var 15 år och att hon jobbat hårt kan nog ingen ta i från henne. Många entreprenörer går på sina minor ibland, men det de har gemensamt är att de alltid kommer tillbaka igen. Samhället behöver entreprenörer för att utvecklas och gå framåt.

Sedan verkar många glädjas över att det just nu går dåligt för Isabella och hennes företag. Jantelagen i sitt esse och flera i den här tråden hade nog varit mer nöjda om Isabella jobbat som vårdbiträde på vårdcentralen i Rotebro än att ägna sig åt att vara entreprenör. Men jag är övertygad om att hon kommer igen och säkerligen har lärt sig något av detta. Om drygt tio år är hon 40 år och då garanterar jag att i samband med detta kommer vi att kunna läsa artiklar om hennes liv, både framgångar och motgångar.
Citera
2019-11-10, 10:52
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Om bedrägeri anses vara branschstandard och de svenska lagarna ses som oväsentliga i sammanhanget och den som är dum nog att tro på säljarens siffror får skylla sig själv så är det dags för en upprensning.

När det gäller soc media så behöver man vare sig vara expert eller raketforskare för att fatta att det är falska siffror som redovisas. Helt ärligt vad tror du själv att en influencer med 2 miljoner followers och ett snitt på lajks runt 60.000 har för räckvidd? Hur många followers är köpta om man sällan eller aldrig uppnår mer än 100.000 lajks på upplagd bild. Så ja, någonstans får nog mediaköparen skylla sig lite själv när man är så dum att man inte ens ögnar igenom instakontot och gör en egen bedömning själv. Å andra sidan kanske de trogna följarna genererar en konvertering så är ju mission completed oavsett hur stor falsk räckvidd som presenterats.

Instämmer till fullo att det behöver regleras. Tyvärr har medieköp varit en ganska stor skojarbransch under många, många år redan innan soc media fanns där förmedlare skurit enorma pengar emellan. Varit flera rättegångar på samma tema.
Senast redigerad av leeloufiive 2019-11-10 kl. 11:02.
Citera
2019-11-10, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Det där måste vara trådens bästa och mest rättvisande kommentar. Isabella är en entreprenör som försörjt sig själv sedan hon i princip var 15 år och att hon jobbat hårt kan nog ingen ta i från henne. Många entreprenörer går på sina minor ibland, men det de har gemensamt är att de alltid kommer tillbaka igen. Samhället behöver entreprenörer för att utvecklas och gå framåt.

Sedan verkar många glädjas över att det just nu går dåligt för Isabella och hennes företag. Jantelagen i sitt esse och flera i den här tråden hade nog varit mer nöjda om Isabella jobbat som vårdbiträde på vårdcentralen i Rotebro än att ägna sig åt att vara entreprenör. Men jag är övertygad om att hon kommer igen och säkerligen har lärt sig något av detta. Om drygt tio år är hon 40 år och då garanterar jag att i samband med detta kommer vi att kunna läsa artiklar om hennes liv, både framgångar och motgångar.

Nu är det inte Isabella som kämpat, först fick hennes familj pappa mamma syster och pojkvän hjälpa henne. Alla fick fotografera henne. Sedan jobbade pingis och massor med anställda med hennes företag. Jag vet att många av hennes inlägg inte skrivits av henne. Hon gör nästa ingenting. Nu bloggar hon nästan ingenting eftersom hon inte har någon hjälp längre. Erik fotograferar någon enstaka bild. Sedan ber hon någon random okänd cafebitröde eller affärsbiträde fotografera.

Så nej du har så fel när du säger att hon jobbar. Det är alla andra som får jobba. Det är dom som ska ha beröm. Jag vet vad jag pratar om.

Varför tror ni inte Isabella har några vänner? Inga gamla klasskamrater? Inte bjuden till klassträffar? Isabella har ljugit, stulit och lurat så många människor så nu är hon ensam.

Det är katastrof för henne nu när ingen kan hjälpa henne med blogg, hem och företag.

Hon var så extremt avundsjuk på sina klasskamrater. Hon stal kläder och smink av klasskamrater vilket gjorde henne utfryst och mobbad. Hon har inte varit hembjuden till någon klasskamrat eller vänner sedan årskurs 8. Hon träffar människor ute och aldrig hemma just för att hon stjäl. Ni hackar på Anna Book för att hon snattar, men Isabella är i en helt annan klass.
Citera
2019-11-10, 10:58
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Jaså, du är i gång med din skit igen.
Nu gör vi så här för att reda ut detta en gång för alla:
Visa mig var jag, som jag förstår det på dig, skulle ha emotsagt mig själv. Och gör det nu. Det ska rimligen inte vara okej att sitta och ljuga om vad en annan användare skrivit här på FB. Skicka du in dina krämer i stället, så har du något att pyssla med.
Jag gjorde bara en Hor-Ove och retades med dig
Men traden handlar inte om oss du far minnas eller leta igenom dina inlagg själv
Senast redigerad av qutm 2019-11-10 kl. 11:01.
Citera
2019-11-10, 11:06
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Nu är det inte Isabella som kämpat, först fick hennes familj pappa mamma syster och pojkvän hjälpa henne. Alla fick fotografera henne. Sedan jobbade pingis och massor med anställda med hennes företag. Jag vet att många av hennes inlägg inte skrivits av henne. Hon gör nästa ingenting. Nu bloggar hon nästan ingenting eftersom hon inte har någon hjälp längre. Erik fotograferar någon enstaka bild. Sedan ber hon någon random okänd cafebitröde eller affärsbiträde fotografera.

Så nej du har så fel när du säger att hon jobbar. Det är alla andra som får jobba. Det är dom som ska ha beröm. Jag vet vad jag pratar om.

Varför tror ni inte Isabella har några vänner? Inga gamla klasskamrater? Inte bjuden till klassträffar? Isabella har ljugit, stulit och lurat så många människor så nu är hon ensam.

Det är katastrof för henne nu när ingen kan hjälpa henne med blogg, hem och företag.

Hon var så extremt avundsjuk på sina klasskamrater. Hon stal kläder och smink av klasskamrater vilket gjorde henne utfryst och mobbad. Hon har inte varit hembjuden till någon klasskamrat eller vänner sedan årskurs 8. Hon träffar människor ute och aldrig hemma just för att hon stjäl. Ni hackar på Anna Book för att hon snattar, men Isabella är i en helt annan klass.
Så Isabella jobbar inte? Det finns ingen i denna tråd som skrivit så mycket osedvanligt korkad dynga som du. Att du inte gillar Isabella har vi tydligt förstått. Det är ett rent hat från din sida och du ägnar många timmar av dygnet till att svartmåla henne. Du har blivit rejält ifrågasatt i tråden för att sprida falska rykten som du saknar belägg för. Det är svårt att ta dig på allvar när du hävdar att hon inte jobbat. Om man dessutom har anställda så är det naturligt att de gör en del av jobbet. Enkel organisationsteori. Skulle jag hävda att vår VD inte arbetar då det är vi som producerar? Någon borde förklara för dig hur livet fungerar.
Citera
2019-11-10, 11:14
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Så Isabella jobbar inte? Det finns ingen i denna tråd som skrivit så mycket osedvanligt korkad dynga som du. Att du inte gillar Isabella har vi tydligt förstått. Det är ett rent hat från din sida och du ägnar många timmar av dygnet till att svartmåla henne. Du har blivit rejält ifrågasatt i tråden för att sprida falska rykten som du saknar belägg för. Det är svårt att ta dig på allvar när du hävdar att hon inte jobbat. Om man dessutom har anställda så är det naturligt att de gör en del av jobbet. Enkel organisationsteori. Skulle jag hävda att vår VD inte arbetar då det är vi som producerar? Någon borde förklara för dig hur livet fungerar.

Bra där
Det är väl i stället så att hon jobbat för mycket och har för många bollar i luften
Det kommunistinlägget du kommenterade är värt noll.
Om man driver olika typer av företag, spelar ingen roll vilket, då kräver det engagemang till tusen, annars ramlar allt ihop ganska fort.
Det finns ju optimister som " startar företag" och börjar med en stor leasingbil för 7000 i månaden, i stället för en för kanske 2 papp i månaden.
Så det kräver sin man eller quvinna att få det att gå runt.
Fråga mig
Citera
2019-11-10, 11:14
Medlem
Citat:

Nej hon jobbar inte, det visar sig ännu mer tydligt nu när hon fått avskeda anställda. Knappt några blogginlägg eller Instagraminlägg. Hon kommer inte klara sig utan Pingis eller anställda. Jag hatar inte Isabella tvärtom. Jag skulle vilja att hon landade och hittade sig själv och började älska sig själv. Fortsätter hon så kommer allt bråka samman för henne.
Citera
2019-11-10, 11:19
Medlem
Hon har inte Adhd diagnos satt av någon läkare. Ännu något som påståtts utan att någon bett om någon verifiering. Det är så sanslöst att alla köper hennes påståenden hela tiden utan att ifrågasätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in