Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Det där måste vara trådens bästa och mest rättvisande kommentar. Isabella är en entreprenör som försörjt sig själv sedan hon i princip var 15 år och att hon jobbat hårt kan nog ingen ta i från henne. Många entreprenörer går på sina minor ibland, men det de har gemensamt är att de alltid kommer tillbaka igen. Samhället behöver entreprenörer för att utvecklas och gå framåt.
Sedan verkar många glädjas över att det just nu går dåligt för Isabella och hennes företag. Jantelagen i sitt esse och flera i den här tråden hade nog varit mer nöjda om Isabella jobbat som vårdbiträde på vårdcentralen i Rotebro än att ägna sig åt att vara entreprenör. Men jag är övertygad om att hon kommer igen och säkerligen har lärt sig något av detta. Om drygt tio år är hon 40 år och då garanterar jag att i samband med detta kommer vi att kunna läsa artiklar om hennes liv, både framgångar och motgångar.
Nu är det inte Isabella som kämpat, först fick hennes familj pappa mamma syster och pojkvän hjälpa henne. Alla fick fotografera henne. Sedan jobbade pingis och massor med anställda med hennes företag. Jag vet att många av hennes inlägg inte skrivits av henne. Hon gör nästa ingenting. Nu bloggar hon nästan ingenting eftersom hon inte har någon hjälp längre. Erik fotograferar någon enstaka bild. Sedan ber hon någon random okänd cafebitröde eller affärsbiträde fotografera.
Så nej du har så fel när du säger att hon jobbar. Det är alla andra som får jobba. Det är dom som ska ha beröm. Jag vet vad jag pratar om.
Varför tror ni inte Isabella har några vänner? Inga gamla klasskamrater? Inte bjuden till klassträffar? Isabella har ljugit, stulit och lurat så många människor så nu är hon ensam.
Det är katastrof för henne nu när ingen kan hjälpa henne med blogg, hem och företag.
Hon var så extremt avundsjuk på sina klasskamrater. Hon stal kläder och smink av klasskamrater vilket gjorde henne utfryst och mobbad. Hon har inte varit hembjuden till någon klasskamrat eller vänner sedan årskurs 8. Hon träffar människor ute och aldrig hemma just för att hon stjäl. Ni hackar på Anna Book för att hon snattar, men Isabella är i en helt annan klass.