Citat:
Ursprungligen postat av
DanielDO
Nej jag ska faktiskt snarare inte göra det. Om jag däremot hade påstått att Hanjour aldrig behövt någon assistens någon gång när han flög något plan hade jag däremot behövt backa upp det. Men nu har jag aldrig skrivit det.
Du däremot har skrivit följande:
”Hanjour hade till exempel väldiga problem med att landa planet på egen hand där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes. Med det mest enkla av flygplan.”
Vi har nu över 20 gånger bett om källor som visar det, något du inte har kunnat bidra med. Det blir extra märkligt då du också skrivit:
”Jag källhänvisar när någon ber mig om det. Alltid.”
Jag har både citerat och källhänvisat det stycke som jag menar måste tolkas på det sättet. Men visst, kan jag bevisa att de två flyginstruktörerna som följde med i planet assisterade honom när han fick problem med kontrollen av planet och fick problem med att landa detsamma?
Nej, men jag drar den enda logiska slutsatsen att de assisterade honom eftersom det är deras jobb och funktion = flyginstruktörer.
Citat:
Så sluta tramsa om vad du tror/hoppas/vill/förutsätter etc. Sluta tramsa om att jag snarare ska göra olika saker. Visa nu istället dina källor som styrker att Hanjour hade väldiga
”Väldiga” = återkommande problem under TRE flygförsök av en art som gjorde att han dels inte fick hyra planet och dels utfrågades om sina certifikat och flygtimmar eftersom de båda i instruktörerna inte fick ihop dessa med hans uppvisade (bristande) kunskaper.
Obs. Jag citerade inte de två instruktörerna. Jag återgav från minnet vad jag menar är kontentan av deras återgivna upplevelser av Hanjour.
Citat:
problem med att landa planet på egen hand
Exakt.
Citat:
där instruktörerna fick ta över eller assistera varje försök som gjordes.
Om en aspirant får problem med att landa så menar du på fullaste allvar att instruktören som sitter bredvid inte assisterar denne för att undvika en olycka?
Allvar?
Citat:
Med det mest enkla av flygplan. Varje flygning. Samtliga. Allihop. Det är nämligen det du skriver. Alternativt kan du erkänna att du ljög när du skrev detta.
Jag skrev inte att jag citerade de två instruktörerna, nej. Och, jag ljuger aldrig här på forumet.
Citat:
Eller, ytterligare ett alternativ, som bygger på ett till citat från dig:
”[...]glöm inte att presentera den information du går på. Eller håll truten.”
Jag har presenterat källa och citat och min helt legitima slutsats jag drar ifrån det. Att du inte delar den slutsatsen och tvärtom menar att instruktörerna istället för att assistera Hanjour när han fick problem med att landa, knäpp tysta inte rörde en fena, får stå för dig.
Lycka till.
Citat:
Tre alternativ:
1. Backa upp ditt påstående med källor (vilket du enligt dig själv alltid gör när någon ber om det men som du misslyckats med över 20 gånger nu).
2. Erkänn att du ljög
3. Håll truten
Jag VET att det blir helt glasklart för var och en som orkar läsa ditt pladder att Du inte på något sätt vill klargöra vad som hände 9/11 och utan tvärtom, gör allt för att så inte sker.
Ynkedom.
Citat:
Det är du som ska visa saker här eftersom det är du som kommit med påståenden. Du. Onopono.
Jag har visat mitt underlag och hur jag drar mina slutsater från det. Nu frågar jag dig vilka slutsatser du drar och varför.
Hälsa stimmet.