2019-11-10, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Hvis teaterbesøket hører med i den opprinnelige planleggingen, har helt sikkert mobilene til begge to vært med, til og fra Oslo og teateret. Garantert.

Han har tatt seg tid til å kjøre hjemom og legge fra seg mobilene før han kvittet seg med AEH.

Jeg har tenkt det samme for at planen skal virke logisk og vanntett, derfor tenkte jeg at MGM kan ha stoppet et annet sted og gått de siste metrene hjem med mobilene.
Kanskje derfor politiet fattet ekstra interesse for skogsstiene til hjemmet ?
Citera
2019-11-10, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Så 9:14 er "out the window"?

I min hypotese så er det utelukket.
Citera
2019-11-10, 01:05
Medlem
Citat:
En ekstra krav til for denne hypotesen:
AEH var blitt observert i teateret iført klær, sannolikt särskilde klær man använder til å gå ut i... ikke jeans og t-shirt. Venne-paret har sett dom på henne.
Disse må återfinnes i hjemmet når polisen kollar.
Derfor fodrar denne hypotesen at AEH blir avkledd og kläderna tatt med hem.
Inte sannolikt att hon länger är så studsig att hon gärne klär av sig själv i bilen med mannen.... altså blir klädarna tatt av när hon är omedveten eller död.
Det torde vara spår på kläderna om det gikk till på det sättet.
Enig. Og jeg tror ikke at GM ville tatt en slik sjanse når det er stor risiko for at det ville bli spor på teaterklærne.

Jeg synes ikke at det har fremkommet NOE som kan peke på en bestemt person som GM, men allikevel her er noen tanker om et slikt scenario som flere her har uttrykt om en de mistenker for å være GM.

Noen i tråden snakker om teaterklærne og at forbrytelsen kan ha foregått på vei fra teaterforestillingen. Ville en GM ta sjansen på at det ble spor (som politiet helt sikkert ville finne!) fra forbrytelsen på teaterklærne som han deretter liksom skulle legge på plass i huset som noen skrev om? I en så godt planlagt forbrytelse, tror jeg ikke at en GM ville tatt slike sjanser. (Og ikke er det en løsning å ha et ekstra sett med teaterklær av samme modell liggende ubrukt hjemme heller, fordi politiet ville finne ut at klærne var ubrukte. Ikke kunne han vaske klærne heller, for da ville politiet finne ut at de var vasket etter at de sist ble brukt).

Ville det ikke vært smartere å begå forbrytelsen på et tidspunkt da hun hadde på seg andre klær (dagligdagse klær) som ingen nylig hadde sett henne iført på et sted og på et tidspunkt der hun snart skulle dra hjem fra? Da kunne jo klærne bare kastes, dersom det var risiko for spor av noe slag på klærne. (F.eks dra hjem etter teaterturen, bytte klær og dra ut på tur i daglig-klærne. Eller feks ha med klesskift på en eventuell planlagt hotellovernatting, og begge bytter fra teaterklær til hverdagsklær og drar på tur?).

Og hvis han ble spurt om hvilke klær hun hadde på sist han så henne og om han kunne se om noen klær manglet i klesskapet, kunne han jo bare beskrive de hverdagsklærne hun hadde på seg (eller dikte opp hvordan de klærne hun hadde på seg sist han så henne så ut) og også si at han ikke kunne se at det manglet noen andre klær (enn nettopp de klærne han sist så henne i) i klesskap etc. (Forresten, hvor mange menn har fullstendig oversikt over hvert eneste klesplagg av sin kones klær?)

Og vedrørende hvor de klærne var (om politiet spurte), så kunne han si at de klærne må hun vel ha hatt på seg da hun ble kidnappet fra hjemmet (mens han var på jobb) ettersom de klærne ikke finnes i huset.

Må bare presisere at jeg IKKE tror at ektemannen er GM.

Det har fremkommet svært lite opplysninger om detaljer i saken. Kanskje ekteparet overnattet på hotell etter teaterforestillingen og kanskje de reiste hjem sammen fra hotellet på morgenkvisten? Hvoretter de hadde sine vanlige morgenrutiner, og han dro på jobb og hun gjorde seg klar til å dra på tur med valpen da det plutselig banket på døren...
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-10 kl. 01:08.
Citera
2019-11-10, 01:05
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
I min verden så er det utelukket.
Givet dette, så har MGM hele natten på sig, och "en liten hjälpare" är inte nödvendig.
I min värld kräver dådet en medhjälpare om maken er GM och 9:14 är legit.
Citera
2019-11-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg har tenkt det samme for at planen skal virke logisk og vanntett, derfor tenkte jeg at MGM kan ha stoppet et annet sted og gått de siste metrene hjem med mobilene.
Kanskje derfor politiet fattet ekstra interesse for skogsstiene til hjemmet ?

Han kan ha stoppet på den lille parkeringsplassen i sør-enden av Langvannet og svippet hjemom med mobilene. Og eventuelt klærne hennes.

Kan også ha kjørt på turstien. Eller eventuelt stoppet på turstien i ett par minutter.
Citera
2019-11-10, 01:08
Medlem
Citat:
Givet dette, så har MGM hele natten på sig, och "en liten hjälpare" är inte nödvendig.

Just precis
Citera
2019-11-10, 01:09
Medlem
Citat:
Han kan ha stoppet på den lille parkeringsplassen i sør-enden av Langvannet og svippet hjemom med mobilene. Og eventuelt klærne hennes.

Kan også ha kjørt på turstien. Eller eventuelt stoppet på turstien i ett par minutter.

Nettopp, og politiet fattet ekstra interesse for området utenfor huset.
Citera
2019-11-10, 01:12
Medlem
Citat:

Nei. Ingen medhjelper er nødvendig.

Hvis 09:14-samtalen er både siste livsbevis og THs alibi, er begge "bevisene" ugyldige om TH er GM.

Selv om politiet vet at begge disse "bevisene" er ugyldige, så har ikke politiet tilstrekkelig beviser mot TH for en fellende drapsdom. Da sklir vi tilbake til indisiekjeden igjen.

Men politiet vil ta han. Til slutt.
Citera
2019-11-10, 01:12
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Men som Fru Carlsberg igen drog fram: Hunden?
Vart och med vem var jycken, som vi har skäl till att tro var en liten valp, under den här kvälden?
Citera
2019-11-10, 01:13
Avslutad
Citat:
Det blir i meste laget med bløff og dobbelbløff for meg.

Men hvem vet. Det går vel ikke an å vite helt sikkert før man har slått hele kjelleretasjen til betong- og sementstøv.
I såfall tenker jeg at det er en kjeller i den gamle grunnmuren på tomten - ikke i kjelleren på huset. Det kan være flere slike gamle kjellere (evt brønner) på tomten (ikke selve boligen).
Citera
2019-11-10, 01:14
Medlem
Citat:
Vart och med vem var jycken, som vi har skäl till att tro var en liten valp, under den här kvälden?

Som noen hundekjennere her har sagt før, en valp lider ingen nød om han er alene noen timer.
Citera
2019-11-10, 01:15
Medlem
Citat:
Hunden kan jo, som noen andre foreslo, ha vært med til teateret og ev vært i bilen. Og så har ekteparet luftet hunden i pausene i teaterforestillingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in