2019-11-10, 00:47
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Som ur en novell av Edgar Allan Poe! (Hans egen död är för övrigt, passande nog, ett olöst mysterium!)
Denne "meta"etterforskningen/spaningen vi driver i denne tråden är lite som en Poe-novelle, tänker på "The mystery of Marie Roget".
Citera
2019-11-10, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
https://www.reddit.com/r/UnresolvedMysteries/comments/dnw0m0/wife_of_norwegian_billionaire_has_been_missing/?sort=confidence

Unresolved er litt interessant faktisk, da det er litt interesse og tanker fra internasjonalt hold, sånn utenfor Norge/Sverige liksom...
Takk for tips! Det høres interessant ut og jeg skal lese litt der.
Citera
2019-11-10, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det tror jeg det er. Jeg tror politiet har funnet spor etter drapshandlingen på teaterklærne hennes.

Hvor langt er det til Øyeren da. Kan han ha kjørt hjem, gått inn med mobiltelefonene, og tatt en svipptur til Øyeren etterpå? Og at spor på klærne skyldes at hun var dopet, bedøvet eller forgiftet, og at klærne fikk strekk i sømmene og løse knapper av at hun ble avkledt i bevisstløs tilstand, kanskje død, før hun havnet i Øyeren.

Edit
Og hvordan er det med bomstasjoner og kameraovervåkning mellom Sloraveien og Øyeren?

Det er vel bare noen få kilometer til båtklubben TH er medeier av, og i følge minnimus så går det å kjøre dit uten å bli fanget opp av kameraer.
Det med mobilene er ullent da de kan ha ligget igjen hjemme.
Citera
2019-11-10, 00:53
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Det var natt når AE og TH kom hjem fra teateret. Og å rygge ned til brygga med bilen og dra en kropp ut av setet er mindre arbeid enn å kidnappe eller bære en død person i skogen.
OK, vi tar och springer med den bollen.
-Øyeren ligger ikke i Lørenskog. Man må ned til Lillestrøm, ikke veldig langt, men det er risiko for elektronisk spor.
Kan man kjøre bilen helt ned til brygga?
Citera
2019-11-10, 00:55
Avslutad
Citat:
Politiet er smarte de også. Jeg tror de har søkt på alle tenkelige og utenkelige steder, uten å finne henne. Også betongstøping 31. oktober. Også alle mulig tenkelige og utenkelige stoppesteder langs ruten fra teateret og tilbake til Sloraveien.

Eksempelvis, han kan ha gitt henne såkalt voldtektsdop, rohypnol.

Da de kom hjem var hun bevisstløs, men ikke død.

Kan han ha spekulert i bevis-situasjonen, og skjult henne i sin egen kjeller, eller i tilknytning til kjelleren, i Sloraveien. Og drevet med noe mur- og støpearbeid like over midnatt. Skjult bak en trevegg, eller panelvegg, i kjelleren, eksempelvis.

Altså, spekulert i bevis-situasjonen, og satset på at politiet aldri vil komme dithen, at de vil få fullmakter til å slå ned vegger og gulv i kjelleren? Kanskje ikke engang komme så langt at de vil be om slike fullmakter?

Hvis ikke hun er skjult i kjelleren i Sloraveien, må man se på mulige skjulesteder i nærområdet. Men jeg tror politiet har forsøkt å søke overalt, som nevnt både på tenkelige og utenkelige steder.

Det er kanskje det vi venter på. En fullstendig rasering av kjelleren i Sloraveien for å finne AEH. Og at politiet nøler. Og nøler.

Fallhøyden er fremdeles for stor. Om de ikke skulle finne henne.

Men jeg tror allikevel at vi vil komme dithen. Når politiet anser at tiden er moden for det.

Og, et annet spørsmål, ville rettsmedisinske undersøkelser av teaterklærne avsløre at hun var bevisstløs av rohypnol. Eksempelvis. Jeg vet ikke.
Jeg har tenkt at politiet kanskje ba om slike fullmakter i møtet med riksadvokaten den 25. oktober.
Citera
2019-11-10, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
OK, vi tar och springer med den bollen.
-Øyeren ligger ikke i Lørenskog. Man må ned til Lillestrøm, ikke veldig langt, men det er risiko for elektronisk spor.
Kan man kjøre bilen helt ned til brygga?

Minnimus som er lokalkjent vet hvilken rute man må kjøre for å omgå kameraer til marinaen, kanskje hun kan linke et google maps kart han måtte ha kjørt.
Citera
2019-11-10, 00:56
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Det er vel bare noen få kilometer til båtklubben TH er medeier av, og i følge minnimus så går det å kjøre dit uten å bli fanget opp av kameraer.

Dette måtte ha skjedd i mørket 30. oktober, eller formiddagen 31. oktober?
Citera
2019-11-10, 00:57
Medlem
Citat:

Hvis teaterbesøket hører med i den opprinnelige planleggingen, har helt sikkert mobilene til begge to vært med, til og fra Oslo og teateret. Garantert.

Han har tatt seg tid til å kjøre hjemom og legge fra seg mobilene før han kvittet seg med AEH.
Citera
2019-11-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Dette måtte ha skjedd i mørket 30. oktober, eller formiddagen 31. oktober?

Det må ha skjedd natt til 31
Citera
2019-11-10, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har tenkt at politiet kanskje ba om slike fullmakter i møtet med riksadvokaten den 25. oktober.

Det blir i meste laget med bløff og dobbelbløff for meg.

Men hvem vet. Det går vel ikke an å vite helt sikkert før man har slått hele kjelleretasjen til betong- og sementstøv.
Citera
2019-11-10, 00:59
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Han har tatt seg tid til å kjøre hjemom og legge fra seg mobilene før han kvittet seg med AEH.
Kanskje AEH byttet om/kledde av sig innan noe mer hände?
Citera
2019-11-10, 01:00
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Det må ha skjedd natt til 31
Så 9:14 er "out the window"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto