2019-11-09, 20:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Man kommer överens om en procentsats i förskott och betalning sker inte genom överföring lr Swish. Sen ska resten betalas ut efter utfört uppdrag i kontanter. Hur uppdragsgivare ordnar cash lr guld är inget torpeden bekymrar sig över. Sen tillkommer ränta tills full betalning är gjord

Har du personlig erfarenhet eller har du hört att det är så?
Citera
2019-11-09, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bouncingwiththat44
Du förstår inte hur människor som dessa fungerar.

Hela hans identitet är uppbyggd kring att vara kriminell, den enda regeln som finns och efterföljs är att man inte snackar.

Ta mig på orden de får inte ett knyst ur honom om KL.

Jag har inga problem att förstå vad du menar med ditt inlägg. Du kan ha helt rätt i att han sitter och tiger sig igenom förhören. Men jag tror ändå att det kan finnas en chans att han snackar. Deras förakt mot myndigheter är väl känt. Om KL nu skulle vara anstiftare så finns det ett väl valt tillfälle att påvisa den dubbelmoralen. Däremot är jag helt övertygad om att han aldrig kommer snacka om chaufför, medhjälpare osv.
Citera
2019-11-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Har du personlig erfarenhet eller har du hört att det är så?

Jag vet hur det funkar av olika skäl
Citera
2019-11-09, 20:15
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Jag vet hur det funkar av olika skäl

Ok, hur blir det när han överlever som i detta fallet? Får gm behålla procentinsatsen ändå eller fortlöper kontraktet tills denne är död?
Citera
2019-11-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag har inga problem att förstå vad du menar med ditt inlägg. Du kan ha helt rätt i att han sitter och tiger sig igenom förhören. Men jag tror ändå att det kan finnas en chans att han snackar. Deras förakt mot myndigheter är väl känt. Om KL nu skulle vara anstiftare så finns det ett väl valt tillfälle att påvisa den dubbelmoralen. Däremot är jag helt övertygad om att han aldrig kommer snacka om chaufför, medhjälpare osv.

Du förstår inte hur den världen fungerar verkar det som.

Sedan är föraktet mot en yrkeskriminell som golar långt mycket värre och förenat med direkt livsfara.

Om han nu hade golat ner KL, vad tror du händer? Det blir ingen märkbar skillnad på straffet ändå, den stora skillnaden är att han får sitta hela straffet på isol eller leva i ett helvete bespottad av sina medfångar.
Citera
2019-11-09, 20:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Varför skulle han knipa om medgärningsmän men prata om anstiftaren? Blir nyfiken på ditt resonemang.
Citera
2019-11-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ok, hur blir det när han överlever som i detta fallet? Får gm behålla procentinsatsen ändå eller fortlöper kontraktet tills denne är död?

Förskott behålls det är lite som en betalning för att ta kontraktet. Om Billy får en lång volta stannar det nog vid förskott och anstiftaren lär hitta en ny att fullfölja kontraktet. Men nu pratar vi stora summor för den här soppan är högprofilerat och HOL kommer hållas under uppsikt ett bra tag framöver om dom inte får fast MGM
Citera
2019-11-09, 20:23
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Finns det nån som skulle ta den risken utan att inte kräva full betalning direkt?
Risken att det skiter sig får väl anstiftaren räkna med, eller order med fördröjning.
Vete tusan, beror väl på hur desperat eller yrkesmässig denna är.
Sen beror det väl på hur relationen ser ut innan, om vederbörande kan tänka sig stå på standby och vänta in cash likt Möllers kk.

Som sagt, inte en aning faktiskt, nog för att man har känt och känner en del rövare men ingen så vitt jag vet håller på med kontraktsmord.

Har kommit ett svar i tråden som säger procentsats i förskott resten vid utfört uppdrag, kan mycket väl vara så.
Citera
2019-11-09, 20:28
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Förskott behålls det är lite som en betalning för att ta kontraktet. Om Billy får en lång volta stannar det nog vid förskott och anstiftaren lär hitta en ny att fullfölja kontraktet. Men nu pratar vi stora summor för den här soppan är högprofilerat och HOL kommer hållas under uppsikt ett bra tag framöver om dom inte får fast MGM

Fast har han fått hela summan så har han ju fortf ett jobb att göra, blir han dömd får han be nån vän sköta det ifall han har sånna.
Citera
2019-11-09, 20:31
Medlem
Citat:
Fast har han fått hela summan så har han ju fortf ett jobb att göra, blir han dömd får han be nån vän sköta det ifall han har sånna.

Ja möjligtvis men är inte anstiftaren nån med kriminella kontakter med hårda muskler behåller man pengarna om man håller käften iaf. Annars får anstiftaren hitta folk villiga att försöka pressa Billy på cashen vilket känns osannolikt
Citera
2019-11-09, 20:53
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ja möjligtvis men är inte anstiftaren nån med kriminella kontakter med hårda muskler behåller man pengarna om man håller käften iaf. Annars får anstiftaren hitta folk villiga att försöka pressa Billy på cashen vilket känns osannolikt

Ja ok, fast har man som anstiftare hittat nån som vill göra jobbet så har man ju kontakter. Om detta nu var anstiftat av någon öht.
Citera
2019-11-09, 22:33
Medlem
https://mitti.se/nyheter/anhallna-mordforsoket-advokaten/?omrade=kungsholmen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här