2019-11-09, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei takk. Spar oss for flere gamle linker.

Vi vet ikke om AEH var ute denne morgenen.
Hun kan ha vært en tur utenfor med valpen uten å ha blitt observert. Boligen er veldig skjermet på Sloraveien siden. Med små valper er det også vanlig at man bare stikker en tur ut i egen hage for at de skal få tisset fra seg på morgenkvisten. Tur kan man ta litt senere. Det virker ikke sannsynlig å gå noen lengre tur med en liten valp før 9 om morgenen.

Vi vet heller ikke noen kom inn stigen.
Men det ville vært lett å se noen klatre opp veggen der fra andre siden av vannet. Og der ligger bl.a. rådhuset og to skoler. Masse folk som har innsyn til husets 2. etasje, og som bruker gangveien langs vannet på morgenen. Et kjellervindu er et mye sikrere kort, eller inngangsdør hvis de ikke pleier å låse uansett.

Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Dette har jeg også tenkt!
Ja, og jeg tror ikke at jeg ville ha lagt merke til om noen ev satte opp den stigen og ev klatret opp den stigen hvis jeg så huset fra tur ved Langvannet eller hvis jeg så huset på tur forbi huset, fordi det er en del trær som hindrer innsyn fra noen kanter (bl.a. fra området ved bryggen ved langvannet (bilde i artikkelen)), og fordi det hadde vært arbeidere utvendig på huset i stilas og kanskje også i stige i ukene forut (og at det dermed ikke var noe uvanlig syn å se at noen ev klatret der).
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse
Citera
2019-11-09, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Mener jeg har forklart meg grundig nok. Hvis du ikke ser sammenhengen, så kan ikke jeg hjelpe deg.

Til alle
Vennligst slutt å mate trollet. Mange gode og interessante innlegg drukner i all chatte-spammen.
Hvis det er meg du mener, så kan jeg logge meg av for godt.

Hadde det vært bra med en annen tråd der de som ønsker det kan diskutere detaljer i saken som andre mener er ferdigdiskutert etc?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-09 kl. 16:17.
Citera
2019-11-09, 16:20
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg

Hadde det vært bra med en annen tråd der de som ønsker det kan diskutere detaljer i saken som andre mener er ferdigdiskutert etc?

Jo, kjempefin ide, lykke til videre i den nye tråden.
Citera
2019-11-09, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jo, kjempefin ide, lykke til videre i den nye tråden.
Takk! :-) Du får ønske ev andre lykke til med en slik tråd, fordi jeg avslutter mine skriverier på Flashback nå.
Citera
2019-11-09, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av papatri
Har selv mine tvil om hvem GM er, men tror mange av dere undervurderer 70 åringer.
Har flere på 70-80 år på jobben som jobber nesten like effektivt som meg om som er sterke (for alderen)

Min far er 70 år. Sykler Trondheim Oslo, programmerer, lærte seg thai skriftlig og muntlig for et par år siden og ingen ting tyder på forfall hos han annet enn et par mindre livsstilssykdommer fra tidligere av.

Nei 70 åringer i dag er sterke og smarte og absolutt ikke noen man burde undervurdere.
Folk blir eldre, bedre medisin, bedre at og mere kunnskap om kroppen gjør at folk er spreke og intellektuelt med, mye lengre så det med alderen velger jeg å se bort i fra.

De fleste innen businiss driver med trading, overføring til og fra utlandet og mye annet som gjør at de er veldig flinke med data.

Krypto er det mange rike som har og har vurdert å spekulere i så ikke rart om eldre rike personer har satt seg litt eller mye inn i det.

Du gjør ikke så mye businiss SOM TH uten å kunne opprette en enkel protonmsil og handle litt krypto. Det er nesten lettere enn opprette en hotmail, og mye lettere enn å logge inn på f. Eks Sbankek sin børst trading side og overføre og ta ut penger på den.

Ville bare få det med.

Slik jeg ser det nå er det enten TH aleine, TH me dhjelp av en nær venn,

Eller en venn av TH som har gjort det for å presse TH.

1 av 3.
Jeg tror mest på nr 3.
Ikke for å presse - Men for å straffe.

I tillegg ser jeg flere muligheter.

Selvsagt kan vi ikke se bort fra at TH er GM, men jeg er veldig uenig i at det er åpenbart.
Det offentligheten har fått vite hittil, er helt ubrukelige ting i forhold til evt siktelse rettet mot TH.
De opplysningene som er mest relevant og konkret, er 09:14-samtalen og THs plassering på arbeidsplassen, men disse opplysningene taler til THs fordel.
Ryktene kan være sanne, men beviser ingenting.
Da gjenstår statistikk, fordi han er ektefellen, men TH passer uansett dårlig inn der også.

Politiet må i tilfelle ha beviser som vi ikke vet om, det holder ikke med bare indisier i denne saken.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-09 kl. 16:45.
Citera
2019-11-09, 16:35
Medlem
Da er det i følge google maps 3 logiske veier til og fra teateret om man ikke tar noen avstikkere.

https://www.google.com/maps/dir/Sloraveien+4,+Fjellhamar/Det+Norske+Teatret,+Kristian+IVs+gate+8,+0164+Oslo /@59.9269033,10.7741032,12z/data=!3m1!4b1!4m13!4m12!1m5!1m1!1s0x464164d6da0c85 49:0x42d6454a09feffe!2m2!1d10.9664466!2d59.9324469 !1m5!1m1!1s0x46416e7d0679def9:0xc53cfc386c205f3a!2 m2!1d10.7383899!2d59.915081

Så er det noen gode forslag om eventuelle avstikkere på en av disse veiene hvor ting kan ha skjedd ?
Citera
2019-11-09, 16:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg

Jeg synes du tar opp flere interessante detaljer. Hvis det er ok for moderator, så skjønner jeg ikke problemet.
Citera
2019-11-09, 16:49
Medlem
Er det egentlig så sannsynlig at Hagen og venneparet kjørte bil selv på teaterstykket ?
Det er vel temmelig vanskelig både å kjøre og parkere sentrumsnært nå etter at MDG har rasert oslo sentrum ?
Citera
2019-11-09, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Kirkemo den 14 07 kl.20.09.

Ja, mener det fortsatt, at vi mest sannsynelig ville hørt om det hvis han ble arrestert. Hvis han fikk status som mistenkt framfor siktet for drap, så ville kanskje sjansene vært mindre for at vi ville hørt om det i media. Nå er det vel kanskje ikke slik at politiet har plikt til å opplyse om dette, men i de fleste tilfeller gjør dem det. Noen unntak ser man i narkosaker, der det er viktig å holde en arrestasjon hemmelig for resten av nettverket sånn at man ikke får mulighet til å gjemme unna mengder med narko.
Vi så vel noe av dette i Jensen-saken om jeg ikke husker feil.
En arrestasjon i denne Sloravei-saken kan også holdes hemmelig hvis det er grunner for det, f.eks. hvis det er andre innvolverte som man ønsker å sikte, men som man ikke vil gi noen mulighet til å kunne flykte ut av landet. Det kan være at dem har folk som dem føler seg sikre på at er involvert i saken, men som man må skaffe mere bevis mot. For alt vi vet, så kan det være folk som allerede har sitter i varetekt i mange måneder i denne saken. Politiet har jo sagt at dem har konkrete navn på blokka, og på spørsmål om dem hadde siktet eller mistenkt noen, så har Brøske svart: "ingen kommentar".
All praten fra Brøske til media, kan også delvis være formulert på en sånn måte at evt. medsammensvorne skal få en oppfatning av at politiet ikke er på vei mot en løsning i saken.
Citera
2019-11-09, 16:53
Medlem
Jeg tror at Hagen og venneparet har kjørt bil til Lørenskog stasjon og tatt toget til Oslo sentrum sammen, det er vel det mest sannsynlige når man vet at oslo sentrum er støvsugd for parkeringsplasser.

Men for all del så kan venneparet bo i Oslo så de har kjørt bil fra Lørenskog og parkert hjemme hos vennene.
Senast redigerad av Gassa 2019-11-09 kl. 16:56.
Citera
2019-11-09, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror at Hagen og venneparet har kjørt bil til Lørenskog stasjon og tatt toget til Oslo sentrum sammen, det er vel det mest sannsynlige når man vet at oslo sentrum er støvsugd for parkeringsplasser.

På kvelden også? Er ikke kjent i Oslo, så jeg spør.
Citera
2019-11-09, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
På kvelden også? Er ikke kjent i Oslo, så jeg spør.

Jeg vet ikke hvordan det er der nå, jeg liker ikke oslo lenger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in