2019-11-09, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Var hun ute og gikk tur ? Kilde ?
Jeg glemte et "ev". Jeg burde skrevet "ev mens AE ev var ute en tur på morgenen"
Hun kan ev ha vært ute en tur (i få minutter) uten å gå tur?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-09 kl. 15:19.
Citera
2019-11-09, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Jeg glemte et "ev". Jeg burde skrevet "ev mens AE ev var ute en tur på morgenen"

Du kan med 99% sikkerhet utelukke at AE var ute og gikk tur med hunden denne morgenen da ingen har sett henne gå tur, og at mobilen bare har vært i Sloraveien denne dagen.
Citera
2019-11-09, 15:21
Medlem
Citat:
Du kan med 99% sikkerhet utelukke at AE var ute og gikk tur med hunden denne morgenen da ingen har sett henne gå tur, og at mobilen bare har vært i Sloraveien denne dagen.
Ok. Har det blitt offentliggjort informasjon om at AE's telefon ikke har vært noen andre steder på morgenen den dagen?
Citera
2019-11-09, 15:21
Medlem
Citat:
Ok. Har det blitt offentliggjort informasjon om at AE's telefon ikke har vært noen andre steder på morgenen den dagen?

Ja det har det.
Citera
2019-11-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ja det har det.
Ok. Det var nytt for meg.
Om noen har lyst til å legge ut en link til en artikkel der dette bekreftes, hadde det vært fint.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-09 kl. 15:26.
Citera
2019-11-09, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag har också haft funderingar om detta komplicerade och absurda upplägg med Monero och ingen direkt kontakt med kidnappare. Det är inte logiskt att Hagen haft detta märkliga upplägg när han i övrigt inte har internetnärvaro. Upplägget visar på planering, utan en bra plan, och det det märkliga.

Det är alltid mannen som blir misstänkt, när en kvinna blir utsatt för brott. När det finns ekonomiska motiv som en ojämnlik ekonomisk balans i ett äktenskap, ringer varningsklockorna. Kanske förhastat?

I detta fall är pengar ett motiv även för andra personer utanför familjen Jag har tvivel om vem som är gärningsman, ju mer tiden går eftersom norska polisen arbetat intensivt med att lösa detta fall utan framgång. Utan kvarlevor eller ny information blir detta fall olöst.

Jeg har heller ikke noe profiler på Internett, ikke giddet å satt meg inn i å lage hjemmesider ut over sånn browser løsninger slik som WordPress.

Min far er heller ikke å finne offentlig på nettet, men også han kam programmere og. Mye annet.

Med jobben til TH tar jeg det som en selvfølge han bruker data bland annet til trading og annen busniuss så han er nok veldig med der.
Min far er 70 år også og programmerer droner og RaperryPi maskiner til overvåkningen som rein hobby, men Facebook og hjemmeside har han aldri holdt på med.

Selv er jeg dreven på krypto og krypto forum flere steder (roset det litt ned nå etter fjorårets kræsj) men man finner svært få spor av meg offentlig på nettet så det behøver ikke å bety så mye, tvert i mot.

De fleste som ikke er å finne på sosiale medier er som regel de som har mest peiling på data og sikkerhet.
Citera
2019-11-09, 15:37
Medlem
Har selv mine tvil om hvem GM er, men tror mange av dere undervurderer 70 åringer.
Har flere på 70-80 år på jobben som jobber nesten like effektivt som meg om som er sterke (for alderen)

Min far er 70 år. Sykler Trondheim Oslo, programmerer, lærte seg thai skriftlig og muntlig for et par år siden og ingen ting tyder på forfall hos han annet enn et par mindre livsstilssykdommer fra tidligere av.

Nei 70 åringer i dag er sterke og smarte og absolutt ikke noen man burde undervurdere.
Folk blir eldre, bedre medisin, bedre at og mere kunnskap om kroppen gjør at folk er spreke og intellektuelt med, mye lengre så det med alderen velger jeg å se bort i fra.

De fleste innen businiss driver med trading, overføring til og fra utlandet og mye annet som gjør at de er veldig flinke med data.

Krypto er det mange rike som har og har vurdert å spekulere i så ikke rart om eldre rike personer har satt seg litt eller mye inn i det.

Du gjør ikke så mye businiss SOM TH uten å kunne opprette en enkel protonmsil og handle litt krypto. Det er nesten lettere enn opprette en hotmail, og mye lettere enn å logge inn på f. Eks Sbankek sin børst trading side og overføre og ta ut penger på den.

Ville bare få det med.

Slik jeg ser det nå er det enten TH aleine, TH me dhjelp av en nær venn,

Eller en venn av TH som har gjort det for å presse TH.

1 av 3.
Citera
2019-11-09, 15:38
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ok. Det var nytt for meg.
Om noen har lyst til å legge ut en link til en artikkel der dette bekreftes, hadde det vært fint.
Nei takk. Spar oss for flere gamle linker.

Vi vet ikke om AEH var ute denne morgenen.
Hun kan ha vært en tur utenfor med valpen uten å ha blitt observert. Boligen er veldig skjermet på Sloraveien siden. Med små valper er det også vanlig at man bare stikker en tur ut i egen hage for at de skal få tisset fra seg på morgenkvisten. Tur kan man ta litt senere. Det virker ikke sannsynlig å gå noen lengre tur med en liten valp før 9 om morgenen.

Vi vet heller ikke noen kom inn stigen.
Men det ville vært lett å se noen klatre opp veggen der fra andre siden av vannet. Og der ligger bl.a. rådhuset og to skoler. Masse folk som har innsyn til husets 2. etasje, og som bruker gangveien langs vannet på morgenen. Et kjellervindu er et mye sikrere kort, eller inngangsdør hvis de ikke pleier å låse uansett.
Citera
2019-11-09, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Nei takk. Spar oss for flere gamle linker.

Vi vet ikke om AEH var ute denne morgenen.
Hun kan ha vært en tur utenfor med valpen uten å ha blitt observert. Boligen er veldig skjermet på Sloraveien siden. Med små valper er det også vanlig at man bare stikker en tur ut i egen hage for at de skal få tisset fra seg på morgenkvisten. Tur kan man ta litt senere. Det virker ikke sannsynlig å gå noen lengre tur med en liten valp før 9 om morgenen.

Vi vet heller ikke noen kom inn stigen.
Men det ville vært lett å se noen klatre opp veggen der fra andre siden av vannet. Og der ligger bl.a. rådhuset og to skoler. Masse folk som har innsyn til husets 2. etasje, og som bruker gangveien langs vannet på morgenen. Et kjellervindu er et mye sikrere kort, eller inngangsdør hvis de ikke pleier å låse uansett.
Ok. Det du skriver høres logisk ut. Men ville noen egentlig ha reagert på om de så noen klatre opp stigen, når det i ukene forut hadde vært arbeid på huset der stillas (og kanskje også stige?) ble brukt? (Arbeidet på huset ble avsluttet den 25.).
Sto ikke stillaset også fremdeles utenfor huset den 31.?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-09 kl. 15:48.
Citera
2019-11-09, 15:46
Avslutad
Citat:
Om den lange stigen opp til balkongen:
Noen kan med kikkert/drone/annet utstyr ha observert at et vindu (eller en dør, om det finnes i tilknytning til den balkongen?) ev brukte å stå åpent (for å lufte) i en viss periode på morgenene, og kan deretter ev ha planlagt å ta seg inn i huset ved bruk av den stigen, og kan deretter ev ha stilt opp den stigen den aktuelle morgenen og tatt seg inn i huset ved å klatre opp stigen og inn i huset etter at TH hadde reist til jobb.

Hvis jeg ikke husker feil, så lå det en stige på bakken noen dager forut (på et bilde fotografert av et vitne). I så fall må noen ha stilt opp stigen igjen etter dette. Men hvem og hvorfor, når arbeidet på huset var ferdigstilt den 25. oktober?
Her er et bilde fotografert den 27. oktober, som viser en stige som ligger på bakken under balkongen:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469

Jeg tror at stigen er en viktig detalj.
Dette har jeg også tenkt!
Citera
2019-11-09, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Teaterbesøket kvelden før + 09:14-samtale + ingen spor etter ukjente GM i området = ???

(---)

Jeg synes det er ganske åpenbart hvordan dette henger sammen. Sånn i hovedtrekk. Detaljene må politiet finne ut av.

Du skapar en ekvation med tre obekanta och frågar efter svaret? Jag säger inte att du nödvändigt har fel om du finner ett sammanhang mellan dem, men du måste nog förklara bättre! Om TH är den skyldige, varför skulle han välja att "annonsera" sitt brott med en avvikelse från rutinerna just samma kväll? Hur passar samtalet 9.14 in i bilden (med mindre vi antar det är falskt, vilket dock inte bevisats vara fallet)? Vad har frånvaron av spår efter okända egentligen för bevisvärde?

(Här spelar jag delvis djävulens advokat mot mig själv; jag har länge trott, och tror nog till minst 50% fortfarande att TH är den skyldige; men det finns en hel del i fallet som jag bara inte kan få att passa in i den bilden -- och det tycks bara bli mer och mer av den varan, ju längre tiden går!)
Citera
2019-11-09, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Du skapar en ekvation med tre obekanta och frågar efter svaret? Jag säger inte att du nödvändigt har fel om du finner ett sammanhang mellan dem, men du måste nog förklara bättre! Om TH är den skyldige, varför skulle han välja att "annonsera" sitt brott med en avvikelse från rutinerna just samma kväll? Hur passar samtalet 9.14 in i bilden (med mindre vi antar det är falskt, vilket dock inte bevisats vara fallet)? Vad har frånvaron av spår efter okända egentligen för bevisvärde?

(Här spelar jag delvis djävulens advokat mot mig själv; jag har länge trott, och tror nog till minst 50% fortfarande att TH är den skyldige; men det finns en hel del i fallet som jag bara inte kan få att passa in i den bilden -- och det tycks bara bli mer och mer av den varan, ju längre tiden går!)

Mener jeg har forklart meg grundig nok. Hvis du ikke ser sammenhengen, så kan ikke jeg hjelpe deg.

Til alle
Vennligst slutt å mate trollet. Mange gode og interessante innlegg drukner i all chatte-spammen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in