Citat:
Ursprungligen postat av
Vresrosen
Jag har också haft funderingar om detta komplicerade och absurda upplägg med Monero och ingen direkt kontakt med kidnappare. Det är inte logiskt att Hagen haft detta märkliga upplägg när han i övrigt inte har internetnärvaro. Upplägget visar på planering, utan en bra plan, och det det märkliga.
Det är alltid mannen som blir misstänkt, när en kvinna blir utsatt för brott. När det finns ekonomiska motiv som en ojämnlik ekonomisk balans i ett äktenskap, ringer varningsklockorna. Kanske förhastat?
I detta fall är pengar ett motiv även för andra personer utanför familjen Jag har tvivel om vem som är gärningsman, ju mer tiden går eftersom norska polisen arbetat intensivt med att lösa detta fall utan framgång. Utan kvarlevor eller ny information blir detta fall olöst.
Jeg har heller ikke noe profiler på Internett, ikke giddet å satt meg inn i å lage hjemmesider ut over sånn browser løsninger slik som WordPress.
Min far er heller ikke å finne offentlig på nettet, men også han kam programmere og. Mye annet.
Med jobben til TH tar jeg det som en selvfølge han bruker data bland annet til trading og annen busniuss så han er nok veldig med der.
Min far er 70 år også og programmerer droner og RaperryPi maskiner til overvåkningen som rein hobby, men Facebook og hjemmeside har han aldri holdt på med.
Selv er jeg dreven på krypto og krypto forum flere steder (roset det litt ned nå etter fjorårets kræsj) men man finner svært få spor av meg offentlig på nettet så det behøver ikke å bety så mye, tvert i mot.
De fleste som ikke er å finne på sosiale medier er som regel de som har mest peiling på data og sikkerhet.