Citat:
Ursprungligen postat av
Florman
Hon söker nog kärlek ifrån sin pappa och tror omedvetet att ju mer framgångsrik hon blir, desto mer ska hon förtjäna hans kärlek och göra det omöjligt för honom att inte behandla henne bra.
Hon har ju heller inget läshuvud och inga akademiska meriter, medan pappan är advokat och det kan så klart skapa komplex om man tidigt fått lära sig att kärlek förtjänar man av sina föräldrar och att man ska gå i sina föräldrars fotspår (om de är framgångsrika...)
Hon behöver inte söka sin pappas kärlek, den har hon oavsett vad hon gör. Det finns ingen anledning att hönga ut hennes föräldrar. Däremot har hon komplex. Hon var aldrig populär i skolan och kämpade mycket med sitt utseende. Hon ville bli känd, rik och omtyckt. Hon har aldrig förstått att människor som är omtyckta inte behöver vara kända och rika. Hon ljuger och överdriver för att bli omtyckt och känd. Hon ljög även i skolan och blev till viss del mobbad och det är väl där revanchen om att bli världens mäktigaste kvinna blev viktigt. Ingen skulle kunna sätta sig på henne då.
Isabella är totalt hänsynslös om någon kan konkurrera med henne. Hon tycker nog det är jättejobbigt att Pingis nu har man och barn och lever ett liv som jag tror att Isabella egentligen skulle vilja ha och behöva ha innerst inne. Isabella kommer aldrig bli älskad för sin egen skull så länge hon jagar kärlek och bekräftelse byggd på spel och lögner. Isabella kommer kämpa för att få bort Eriks barn med spel och falskspel eftersom de konkurrerar om Erik.
Det jag önskar Isabella är att hon lägger ner allting. Bloggen och sociala medier. Jag vill att hon tar hand om sina barn och försöker älska sig själv. Hon duger perfekt som hon är. Men sorgligt nog så kommer hon fortsätta ljuga.