2019-11-08, 22:02
Medlem
Noen av dere som har VG+ og som kan gi et lite referat?
"Mindre enn 1 time siden. Den nye riksadvokaten om Lørenskog-forsvinningen: – Politiet arbeider utrolig bra"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPk0K4/den-nye-riksadvokaten-om-loerenskog-forsvinningen-politiet-arbeider-utrolig-bra?utm_term=df-86-b6235 4ab%3Adf-86-i257efb8&utm_source=vgfront&utm_content=row-14
Citera
2019-11-08, 22:02
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Ja, det stemmer! Jeg fikk dessverre sparken fra min første jobb,...

Tror dere at det finnes sprox-skoavtrykk på den nevnte stigen?
Siden du åpenbart ikke tar signaler, kan vi prøve KLARTEKST:

Du er en vesentlig del av årsaken til at jeg holder meg unna tråden.
Fra PM vet jeg at jeg ikke er alene om dette standpunktet.

Men du kommer sikkert til å fortsette meg din ukritiske re-posting av gamle presseoppslag som nyheter i tråden, samt takke for at du for femtiellevte gangen blir korrigert på du det kommer med et gammelt drøv tygget ferdig for måneder siden. For ikke å nevne den intelligente klipp & lim tradisjonen du så gavmildt har strødd utover siden du entret tråden i august 2019. Eller at tråden må drive voksenopplæring og servicebyrå for deg ...
Senast redigerad av Vossevangen 2019-11-08 kl. 22:06.
Citera
2019-11-08, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
Siden du åpenbart ikke tar signaler, kan vi prøve KLARTEKST,

Du er en vesentlig del av årsaken til at jeg holder meg unna tråden.
Fra PM vet jeg at jeg ikke er alene om dette standpunktet.

Men du kommer sikkert til å fortsette meg din ukritiske re-posting av gamle presseoppslag som nyheter i tråden, samt takke for at du for femtiellevte gangen blir korrigert på du det kommer med et gammelt drøv tygget ferdig for måneder siden. For ikke å nevne den intelligente (&#128557 klipp & lim tradisjonen du så gavmildt har strødd utover siden du entret tråden i august 2019.
Det er veldig synd. Jeg skal prøve å begrense mine innlegg her på FB eller rett og slett slutte å skrive innlegg. Det er nok det beste. Jeg setter stor pris på å lese dere andres innlegg her. Takk for meg!
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-11-08 kl. 22:12.
Citera
2019-11-08, 22:12
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg trekker fram från side 1021:

Det är ett tilltagende oro jäg har, att vi kommer til at sitta "lott-løsa", snopne, uten ett svar.
Har den känslan av at stats-advokaten ikke finner ut att dom har tilräckligt för ett tilltal, og att det här blir et sovande om inte direkt "cold"
case.
Det har gått ett år och en vecka.
Et skoavtryck, en strips, två oidentifierade gubbar och en osynlig bil.
Om inte polisen sitter på något rejellt, hur kan det här gå vägen?
#jimmyhoffa typ.
Politiet har nok svært mye mer enn disse lite interessante tingene som de har kastet ut som åte til media. Likevel deler jeg din uro vedr manglene oppklaring av saken. Jeg kjenner ikke til noen kriminalsak i Norge de siste tiårene som har fått tildelt så store ressurser internt i politiet, og likevel er vi her 1 år etter uten noen offentlig kjent siktelse.
Citera
2019-11-08, 23:55
Medlem
Zoom008s avatar
Oj, det har stått en stege på tomten. Helt bisarrt att dom inte gripit den misstänkte än. Mördaren hade i alla fall god tid på sig att städa undan i hemmet. Hoppas att Kling och Klang löser brottet!
Citera
2019-11-09, 01:08
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoom008
Oj, det har stått en stege på tomten. Helt bisarrt att dom inte gripit den misstänkte än. Mördaren hade i alla fall god tid på sig att städa undan i hemmet. Hoppas att Kling och Klang löser brottet!

De her små drypp som kommer i media om strips, sko, papir, konvolutter, stiger mm er åpenbart kun avledningsmanøvere.

Politiet jobber med helt andre metoder som infiltrering, spaning, overvåkning og avlytting. I mellomtiden snakker de om uvesentlige spor i media så gjerningsmenn ikke skal bli mistenksomme og ligge altfor lavt.
Citera
2019-11-09, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
De her små drypp som kommer i media om strips, sko, papir, konvolutter, stiger mm er åpenbart kun avledningsmanøvere.

Politiet jobber med helt andre metoder som infiltrering, spaning, overvåkning og avlytting. I mellomtiden snakker de om uvesentlige spor i media så gjerningsmenn ikke skal bli mistenksomme og ligge altfor lavt.

De små dryppene kunne også inneholdt julemenyen på Oslo fengsel, kan jo hende MGM hadde slått til nå som kokken har forduftet
Citera
2019-11-09, 01:26
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, jeg forstår at du tror det gikk raskt. Har du noe dokumentasjon/kilder på det, eller er det kun en teori?

Men jeg tror det har tatt lenger tid før de landet på en hovedteori. Det beror på at jeg er 99% sikker på at saken er mer kompleks og at TH ikke har utført dette alene. Jeg har nemlig stor tiltro til politiets utsagn om at hun var i live 9:14, og at hun ble bortført fra sitt hjem, død eller levende kort tid etter det. Min teori er at saken har sitt motiv å finne hos TH eller en annen nærstående. Men planleggingen og gjennomføringen er utført av en profesjonell. Jeg ser for meg en eller flere yngre personer, som har vært borti kriminalitet før, men som ikke umiddelbart havner i politiets søkelys. Noen som har hatt et økonomisk motiv, eller vært styrt av trusler, press eller gjenstjeneste. Denne kompleksiteten er grunnen til at saken tar så lang tid, da politiet må bevise hele hendelsesforløpet før de kan ta saken videre. Pågriper de TH for tidlig, forsvinner muligheten til å ta medskyldige.

Som sagt, dette er min hovedhypotese - basert på de opplysningene som media har kommet med. Jeg kan heller ikke utelukke at det er en kidnapping gone wrong, og at politiet er på villspor med sitt 26. juni utspill.

Mye som er forvirrende i denne saken.

Eneste jeg er rimelig sikker på er at det er en meget godt planlagt handling, og at det ikke er snakk om et affektdrap.

Hur ska jag kunna lämna dokumentation på nånting som både är sekretessat för allmänheten och på need-to-know-basis inom kåren — och därtill hos en suverän främmande makts polis- och åklagarmyndighet? Jag får ta armén med mig och göra ett nytt försök till invasion då först, eller?

Eller tog de kanske upp det hos Skalman på tv ikväll?

Kan du inte lämna polisen ifred?
Senast redigerad av Lonnrot 2019-11-09 kl. 02:19.
Citera
2019-11-09, 01:28
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:

Hvordan vet du dette?
Citera
2019-11-09, 01:29
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Kan du inte lämna polisen ifred?
Nej, för dom lämnar aldrig oss ifred....
Citera
2019-11-09, 01:33
Medlem
Citat:

21 års gratis kost & losji er det kun politiet som kan tilby
Citera
2019-11-09, 01:41
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Jodå de som sköter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in