Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Leser om drapssaken fra Toten. Der (adoptiv)faren har drept sin sønn. Planlagt. Strips og pose blir nevnt. Kan det ha blitt benyttet her? Da vil vel de biologiske sporene bli få, med tanke på bil og klær.
Jeg har ingen anelse om slags drapsmetode som er brukt.
Jeg antar at klærne hun brukte i teateret avslører noe om hva hun ble utsatt for. Det kan være blod. Mikroskopiske spor av blod, usynlige for det blotte øyet. Det kan være revnede sømmer, knapper som har løsnet eller er blitt revet av. Spor av at noen har kledt av henne etter at hun ble drept. Det kan være kruttslam om hun har blitt skutt med et håndvåpen, som noen andre her har foreslått. Det kan være flekker av jord, sand, grønske som henger igjen på klærne. Det er umulig å vite. Det kan også være spor på hansker, sko, veske og så videre.
Deretter har det betydning hvor i huset klærne ble funnet. Hvis klærne var blitt hengt pent tilbake i skapet, vil det være svært avslørende. Jeg antar at politiet da ville bli nødt til å undersøke resten av klærne hennes, for å bevise at resten av klærne hennes ikke har samme type spor.
Det er utallige muligheter. Men jeg mener at om spor etter drapet har blitt funnet på teaterklærne hennes, så vil det passe med Brøskes tidligere kryptiske uttalelser om spor i boligen.