2019-11-08, 13:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Jag vet varför de tillsammans valde detta boende. L:s bostadsrätt hade 4 rok och alla föräldrar vet väl att barn (och vuxna) vill ha eget rum? Speciellt när de kommer upp i åren. De löste det praktiska på det sättet.

Konstigt. NW hade eller kunde få ett eget rum hos LW också och de två yngsta dela på ett.
4 rok har väl tre sovrum? Eller behövde Lena två sovrum för sig själv så alla barn fick dela på ett enda? Var hon så egoistisk? Knappast.
Citera
2019-11-08, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Konstigt. NW hade eller kunde få ett eget rum hos LW också och de två yngsta dela på ett.
4 rok har väl tre sovrum? Eller behövde Lena två sovrum för sig själv så alla barn fick dela på ett enda? Var hon så egoistisk? Knappast.

Nej hon tänkte på alla barn, att de skulle få ha varsitt rum. Det är inte egoistiskt.
Citera
2019-11-08, 14:00
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Nej hon tänkte på alla barn, att de skulle få ha varsitt rum. Det är inte egoistiskt.

Jaha men då kunde hon lagt en enkelsäng i vardagsrummet i ett hörn till sig själv alt haft bäddsoffa och gett alla sovrum till barnen. Istället för att NW skulle behöva vara utan sin mamma och syskon varannan vecka för att kunna ha ett rum.

Så Lena sov alltså i sitt sovrum vetandes om att hon inte kan ha sin äldste son hos sig och de yngsta inte får ha sin bror och ändå uppoffrade hon inte sitt sovrum till honom?

Jag tycker du får Lena att se väldigt okänslig och egoistisk ut i dina försök att förgäves försvara henne.
Senast redigerad av Rosamund 2019-11-08 kl. 14:03.
Citera
2019-11-08, 14:02
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Han måste ju verkligen ha känt sig
älskad när hon hade plats för syskonen
men inte för honom.

Varför var det just han som inte fick
plats?
Citera
2019-11-08, 14:03
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Det var ni som började med att misstolka att uppgifterna endast kommer från Schazz.
Som att jag inte skulle kunna be några av mina kollegor på ÖU att göra efterforskningar i bl.a. denna fråga.

Ni får väl vänta på FUP helt enkelt.
Vilken fråga syftar du på?
Det inlägg du citerar handlar om misstron mot Schazz.
Den misstron verkar rätt utbredd i tråden.
Tror du att någon på ÖU kan påverka det eller råkade du citera fel inlägg?
Citera
2019-11-08, 14:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Om det inte är att övertolka till att Lena krisar och behöver samtala med en vän när någon hellre väljer bilskjuts av sin vännina än tar bussen så vet jag inte hur du definierar begreppet. Själv tycket jag faktiskt att "övertolka" var en mild beskrivning på vad du gjorde.

Ja då har även jag haft många kriser i mitt liv eftersom jag alltid valt att åka med vänner över kollektivtrafik när det funnits möjlighet.

Men hon hade ju slagit sig i huvudet?
Av klättringen i trädet som böjde sig i blåsten.
Citera
2019-11-08, 14:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ja det har också nämnts men det var under småbarnstiden när HD mådde dåligt tror jag.
Det är därför hennes föräldrar ställt upp så mycket och därför klandrar inte jag varken HD eller LW för de tagit emot stöd och hjälp av närstående.
Den man kan klandra är naturligtvis SD som inte verkar ha varit något att räkna med då heller.
Självklart kan mammor ha det jobbigt men då ställer normala pappor upp extra mycket.
Citera
2019-11-08, 14:08
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Dessutom så påstår ju några att LWs
föräldrar sov över under barnveckorna
så dem fanns det i så fall plats för?
Citera
2019-11-08, 14:11
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men hon hade ju slagit sig i huvudet?
Av klättringen i trädet som böjde sig i blåsten.

Lena var en aktiv människa och sannolikheten att hon ramlat och slagit sig när det nu var en kraftig storm är större än att hon blivit misshandlad igen.

Men jag kan förstå att en del hellre vill få det till något annat med tanke på att hon mördats.
Citera
2019-11-08, 14:37
Medlem
landbandys avatar
(Spekulation )

Det kan ju ha varit så att NW inte gillade att det kom en gift man till LW och myste med henne i hennes säng ?
Han kanske påpekade att han minsann skulle berätta detta för SD:s fru ?
Kanske bråket mellan LW och NW började där ?
NW: s pappa var ju gift medans LW strulade med en gift man ...hmm ?

Antar att NW och de andra barnen är uppfostrade kristet och med det betyder ju att vara gift , då är det okej med samliv , men om den man har samliv med ; är gift med någon annan så är det synd ?
Ja det kan inte ha varit lätt för LW att få det hon ville att bli okej-förklarat bland folket i området ?

Tror inte en sekund att SD orkat stå upp för sig och LW , inför sina barn -det hade blivit ett kaos och hat i alla kulörer .

Vissa saker är som gjorda för att aldrig komma fram och är man smart så ser man till att inte utföra dem alls , när det är på det sättet .
Tror att detta hemlighetsmakeri passade SD och när det kom fram vad som skett i så många år ; då tog det ”hus i helv*t*!
Senast redigerad av landbandy 2019-11-08 kl. 14:44.
Citera
2019-11-08, 14:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
(Spekulation )

Det kan ju ha varit så att NW inte gillade att det kom en gift man till LW och myste med henne i hennes säng ?
Han kanske påpekade att han minsann skulle berätta detta för SD:s fru ?
Kanske bråket mellan LW och NW började där ?
NW: s pappa var ju gift medans LW strulade med en gift man ...hmm ?

Jag tror på din spekulation om att NW började förstå ett och annat med stigande ålder.
Självklart kan han inte ha varit glad över vad som pågick hos Lena.
Hans kompisar i skolan kanske också började tissla och tassla om hans mammas aktiviteter?
Citera
2019-11-08, 14:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jag tror på din spekulation om att NW började förstå ett och annat med stigande ålder.
Självklart kan han inte ha varit glad över vad som pågick hos Lena.
Hans kompisar i skolan kanske också började tissla och tassla om hans mammas aktiviteter?

Ja det är mycket som barn skäms över när det gäller sina föräldrar , särskilt i tonåren ,
Och om det är otrohet inblandat då är det i full gång ; snacket !
Typ -Vet den andre partnern om detta ?
Hur lyckas de med detta utan att få skit ? Osv.
Lätt hänt att djungeltelegrafen sprider rykten ...om man säger så , och då kommer SKAM -känslan hos barnen .
-Hur kan mamma göra såhär ? osv.....-Hon borde fatta bättre ! -Vad skall folk tycka om vår familj ? mm . mm .
Så det kan ju tänkas att NW menade på att ; blanda inte in mig i det här , låt mig bo hos pappa så får du sköta dina förehavanden bäst du vill morsan ; men kom inte och klaga om det skiter sig !!

Något åt det hållet ...
Senast redigerad av landbandy 2019-11-08 kl. 15:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in