2019-11-07, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Men vem har gjort det? Det är ju just det allt handlat om sista dagarna sen avslöjandet i UG. Ingen har trakasserat judar på neurokirurgen på KI.

Har du ens sett reportaget? Har du läst rapporten från de oberoende utredarna? Jag kan lika gärna hävda att det trakasseras judar på Handels i Stockholm, det är lika sant.

Jag har inte tittat på reportaget och inte läst rapporterna så jag får väl återkomma.
Citera
2019-11-07, 22:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag har inte tittat på reportaget och inte läst rapporterna så jag får väl återkomma.

Eh, gör det. Jag är till 10 000% emot judehat. Men man kan ju bara döma om det finnas bevis. Det saknas här.
Citera
2019-11-07, 22:45
Medlem
Vindpinads avatar
Den där Björn Zoega verkar trevlig. Han offrar en oskyldig läkare för att undkomma att hamna på Wiesenthals utpressningslista. Det är väl bekvämast så antar jag. PK går ju före rättvisa i detta land.

Sen kan man fråga sig hur en svensk arbetsplatskonflikt hamnar hos USAs ambassad och Simon Wiesenthalcentret? Bisarrt är bara förnamnet. Vanliga människor vänder sig till facket.

Sedan fick jag känslan av att Göran Rosenberg endast medverkade som damage control. Han gav inget ärligt intryck i mina ögon.
Citera
2019-11-07, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Eh, gör det. Jag är till 10 000% emot judehat. Men man kan ju bara döma om det finnas bevis. Det saknas här.

Jag blir väldigt triggad av all form av rasism då jag själv blivit utsatt för det, så det var inte meningen att reagera för att såra någon. Men jag ska titta på reportaget på UG och läsa på lite.
Citera
2019-11-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Den där Björn Zoega verkar trevlig. Han offrar en oskyldig läkare för att undkomma att hamna på Wiesenthals utpressningslista. Det är väl bekvämast så antar jag. PK går ju före rättvisa i detta land.

Sen kan man fråga sig hur en svensk arbetsplatskonflikt hamnar hos USAs ambassad och Simon Wiesenthalcentret? Bisarrt är bara förnamnet. Vanliga människor vänder sig till facket.

Sedan fick jag känslan av att Göran Rosenberg endast medverkade som damage control. Han gav inget ärligt intryck i mina ögon.

Hur menar du att han endast var med som damage control? Rosenberg är vänster och öppet kritisk till Israels behandling av det palestinska folket. Alltså väldigt långt från de högerextrema sionister som tycker det är antisemitism att kritisera när Israel dödar oskyldiga araber.
Citera
2019-11-07, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Man har all rätt att kritisera Israels politik men att trakassera sina kollegor för att de råkar ha judisk bakgrund är inte OK. Det är långt ifrån alla judar som tycker om sionism. Sionismen var en judisk nationalistisk rörelse som ville att judarna skulle få ett hemland. De var därmed inte så olika de palestinier som idag vill uppnå en fri och självständig palestinsk stat. Liksom palestinierna använde en del militanta sionister terrorism som politiskt medel, t.ex. Sternligan med Yitzhak Shamir som ledare. De flesta judar är dock inte sionister och även bland sionisterna fanns det många som förordade en politisk linje. Albert Einstein, själv politiskt aktiv jude, skrev 1939:

“Jag skulle mycket hellre se en rimlig överenskommelse med araberna på basis av fredligt samliv än tillkomsten av en judisk nationalstat. Bortsett från de praktiska synpunkterna motsätter sig min uppfattning om judendomens egentliga väsen tanken på en judisk stat med gränser, armé och ett visst mått av makt, åtminstone tills vidare, oavsett hur liten den må vara. Jag är rädd för att judendomen skulle ta skada till sin själ, i synnerhet genom uppkomsten av trångsynt nationalism bland våra egna, vilket vi ju redan tidigare, utan att det funnits någon judisk stat, måst bekämpa med all kraft.”

Tyvärr besannades hans farhågor och på samma sätt som militanta islamister förstör Islams anseende så förstör de militanta och nationalistiska sionisterna judendomens anseende. Men det är fel om denna ilska går ut över helt oskyldiga människor på grund av att de är judiskt troende eller bara har judiskt efternamn.

Nu landade ju dock utredningen i att det inte finns några belägg för att han trakasserat judisk personal.
Citera
2019-11-07, 22:57
Avslutad
Citat:

Rosenberg tycket jag gav ett väldigt uppriktigt intryck, precis som de medverkande kirurgerna, kollegor till den oskyldigt utpekade överläkaren.
Citera
2019-11-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Visst, det är besvärande, men det är åsikter som många har och driver, Peredo är knappast den ende som irriterats av behandlingen av palestinier. Och jag kan föreställa mig andra förklaringar till att inlägget togs bort igår, kanske kom det plötsligt en massa trafik till just det inlägget vilket fick moderatorer att titta på det, eller något i den stilen. Kanske!

Men det som för mig ser mest sannolikt ut är så som du säger.
Trafiken går inte just till hans kommentar utan cubadebates artikel. Under Peredos raderade inlägg står det också om Hitler hit och dit utan att dessa blivit raderade.
Ägnade lite tid till att gå igenom Cubadebate och det är en kavalkad i judehat.
Peredo gillar Cubadebate på Facebook och länkar frekvent till sidan.
Citera
2019-11-07, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansory
Vem är läkaren som hängt ut inte peredo? Han måste ju haft en personlig vendetta som han också lyckades få igenom. Förövrigt borde ju hR-chefen och Björn Zoega avgå. Vilka jäkla klena människor. Såna som dem som gjort att Sverige ser ut som de gör

Vadå de har ju uttryckt 100% rätt värdegrund. Slicka uppåt sparka nedåt, skit i alla former av procedur, rättssäkerhet och omtanke om patienterna.
Citera
2019-11-07, 23:04
Medlem
Citat:

Nej det är väldigt märkligt. Mkt osunt.
Vilken reach de har.
Citera
2019-11-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av u99HSHH
Trafiken går inte just till hans kommentar utan cubadebates artikel. Under Peredos raderade inlägg står det också om Hitler hit och dit utan att dessa blivit raderade.
Ägnade lite tid till att gå igenom Cubadebate och det är en kavalkad i judehat.
Peredo gillar Cubadebate på Facebook och länkar frekvent till sidan.

Många hävdar att Flashback är en kavalkad i rasism. Är du då rasist eftersom du skriver här? Borde du få sparken från ditt jobb?
Citera
2019-11-07, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
På tal om det ökända Simon Wiesenthal Center, så får man nog säga som Göran Rosenberg i UG, att det är en högerorganisation med extrema åsikter beträffande Israels utrikespolitik. Och för dem är ALL kritik mot Israel, hur väl formulerad och genomtänkt den än är, att betrakta som glödande judehat.

Arrogansen hos ledaren för centret var också påtaglig; Han talade nedåt, till de korkade svenskarna som inte gjorde som han sa. Det var otäckt att se höra hur Karolinskas chef Björn Zoega förnedrade sig genom att skriva att han så gärna ville sparka den "antisemitiske" doktorn men inte kunde..

Mot denna högljudda och mäktiga organisation står alltså ett svenskt sjukhus! Förmodligen en av bästa tänkbara platserna i världen när det gäller arbetsmiljö och allas lika värde e.t.c. Och förmodligen är Sverige en av de platser i världen som har MINST antisemitism. Förutom den från mellanöstern importerade antisemitismen då.

Snacka om fake news.

Samtidigt har de ju makt för att folk viker sig för dem, det är inte Mossad vi pratar om här utan en Hollywoodversion av Arnstad. Ett hånskratt är ett lämpligt bemötande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in