Citat:
Ursprungligen postat av supercrw
Gör ett försök att dra igång denna tråd igen, lagom till EM.
Har väldigt bra koll på Warszawa som stad och har redan google:at runt och hittat ett antal klubbar jag funderar på att spana in. Vad jag däremot inte har är erfarenhet av alla klubbarna.
Ett ställe jag har varit på är Platinium och det var grymt! Gratis inträde och bra drag. Bortsett från Platinium har jag inte varit på många andra klubbar, däremot många barer.
Lista på klubbar jag funderar över:
Enklawa Club
Capitol Club
The Eve Music Club
Underground Club
Bollywood Lounge
Klub Muza
Luztro Club
Mirage Club
Space Club
Lista över studentklubbar/pubar:
Klub Park
Klub Hybrydy
Kommer bo vid tunnelbanestationen Świętokrzyska.
Kan ni föreslå något annat så gör gärna det. Kommer vara i Warszawa i tre veckor under EM, så kommer ha tid att utforska många olika ställen.
Har ni koll på några restauranger skulle jag uppskatta tips även där.
Klub park har jag besökt för flera år sedan, vi hade en rätt kul kväll. Kolla facebook dom har en grupp där. Mycke unga människor och det krävs inga finskor och skjorta. Billig dricka.
Jag har besökt mindre studenthak i Warszawa och dessa har varit extremt sunkiga. Tänk dig att du åker till en klubb och hamnar i något av en lokalfest i Alby, så kan det kännas på vissa ställen. "Soft och sunkigt" här i Sverige är inte samma sak i Polen. Muddrar dom dig för kniv i dörren är det en rätt bra temp på vad du kan vänta av stället :P.
Finns många snaggade tjurskallar i polen som gillar att slåss så håll till på bra ställen. Har ni en svarthårig kompis med er så va beredd på att de blir svårare att komma in på ställen tyvärr. Har en halvasiatisk polare som har mött lite fientlighet under sina trippar dit. Men han kan ju haft otur bara:P.
Underground Club Minns jag att vi fick ett bra intryck av men å andra sidan var vi rätt fulla, interiören är lite "under ground" som det låter plus en massa neon :P. När vi var där på sommaren blev det jävligt svettigt på dansgolvet med en hel del fina brudar. Kolla deras hemsida.
Platinium är ett fräscht ställe med lite gogo-dansare, tycker dock att dansgolvet är lite litet. Stället drar inte igång ordentligt förrän runt 12 så va inte där för tidigt. Tror man som svensk passar in här, man är ju ändå kung i baren i Polen t om som student! :P
Opera skulle jag rekommendera till dom som ska ut och festa.
http://www.operaclub.pl/
Spelade bra musik den kvällen vi var där, dom hade en kille med saxofon bredvid DJn haha. Buddhistisk inredning, små myshörnor med kuddar om man vill sätta sig ner och "prata lite" med sitt ragg x).
http://clubcapitol.pl/ Detta ställe verkar inte dåligt men har inte varit där själv ännu.
Ett annat trevligt nöje är såklart "gentlemens club"
New Orleans gentlemens club - jäkligt fin show med snygga tjejer.
50zl i dörren. Sen har dom en välsorterad bar. Köp en drink och sätt er och njut av showen..Sen kommer tjejerna komma och sätta sig och "jobba" för att ni ska bjuda dom på drinkar som är dubbelt så dyra som dina egna. Lite drygt att sitta och neka dom hela tiden om man inte har någon lust men de är ju bara affärer. Erbjuder en liten privat dans om ni vill, min gick på 250 zl. Sen går man ut därifrån piggare än 2 koppar kaffe och taggad inför kvällens utgång ^^. Har varit på liknande ställen men då har det handlat om att gå ner i en trång dåligt belyst trappa och så undrar man om man någonsin kommer komma ut igen, väl där sällskapar du med div svettiga taxichaufförer. Så var inte fallet med New Orleans i allla fall.
Ta taxi överallt för det är billigt, men kolla vilka bolag som är pålitliga.
Som svar på ett annat inlägg här:
Vet inte vad jag ska säga om åldersgräns, på en av mina resor vandrade vi in asfulla på ett av Warszawas finare ställen som om vi ägde stället och då var vi nog 21-22, men nästa år när vi skulle till samma ställe var det stopp i dörren och "private party"

. Handlar nog mer om rätt kläder än ålder på många ställen.
Som svar på restauranger:
Åk till Nowy Swiat eller "old town", gå längs gatorna och sväng in på något som ser trevligt ut. Annars tycker jag att
"U Szwejka" har god mat och god öl. Köp Golonka, stort fläskleg med en fet kniv inkörd i den.