2019-11-01, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltannna
Vart får du allt ifrån?? ” hade nu de häktade gjort allt själva hade man redan haft rättegången” Inte troligt att utredningen går så fort fram med nekande personer och andra omständigheter som kommit fram i detta ärende. Ett exempel. Mordet på Peter Plax som begicks 2 aug med en gärningsman som ringde och erkände alltihopa i minsta detalj och kunde gripas meter från kroppen. Denna självspelande utredning är färdig och nu börjar rättegången. Jockes sargade kropp hittades 15 aug och denna förhoppningsvis noggranna utredning kommer ta sjukt lång tid så länge inte dessa herrar erkänner och berättar precis hur allt har gått till.

"Sargade kropp"? Varsifrån får du att den ska ha varit sargad?
Citera
2019-11-01, 14:19
Medlem
DoNotDives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
BRA. Då får man den direkt och gratis. Givet man beställt den.
Har du redan beställt den? Kan man göra det redan? Behöver man uppge något målnummer el liknande? Hur fungerar det?
Citera
2019-11-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peatedsoul
Har inte varit in i tråden på över en månad, skönt att se att allting är som vanligt!
Inget nytt och våran käre Mofasi har koll på allt inkl den undre världen!

"sedan har jag flera gånger under trådens gång gjort teorier som visat sig stämma, bland annat så fort jag föreslog användandet det av hundar så hittade man kroppen"

Ibland är du väldigt rolig, trotts att du mest är ganska sorglig. Hade du en teori om att man skulle använda hundar för eftersök? Mig veterligen så är det ett allmänt förfarande att använda spårhundar. Inte kaniner, katter eller ens spädbarn!

I detta fall har säkerligen utöver kriminalsökshundar även specialtränade hundar använts, tränade för att hitta blod, sperma och döda människor.
När en människa dör startar förruttningsprocessen nästan omedelbart. Inom 30 minuter har kroppen börjat brytas ned, en process som startar i magen. Under förruttningen bildas kadaverin, en illaluktande vätska, som lämnar kroppen.

Det är den vätskan hundarna spårar.
Citera
2019-11-02, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyxos
"Sargade kropp"? Varsifrån får du att den ska ha varit sargad?

Slå upp ordet sargad innan du ställer så korkade frågor i fortsättningen. Tack!
Citera
2019-11-02, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tiltannna
Slå upp ordet sargad innan du ställer så korkade frågor i fortsättningen. Tack!

Illa däran/tilltygad. Mm jag vet vad ordet betyder.
Citera
2019-11-02, 08:19
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotDive
Har du redan beställt den? Kan man göra det redan? Behöver man uppge något målnummer el liknande? Hur fungerar det?

Man kan inte begära ut FUP innan det väckts åtal. Först efter det lämnar dom ut den, det går inte att "beställa" den i förväg heller.
Målnummer är: B 607–19
Citera
2019-11-04, 14:41
Medlem
DoNotDives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Man kan inte begära ut FUP innan det väckts åtal. Först efter det lämnar dom ut den, det går inte att "beställa" den i förväg heller.
Målnummer är: B 607–19

Tack, nä jag tänkte väl. Lät på ovanstående som att hen redan beställt..
Citera
2019-11-05, 08:41
Medlem
Jag trodde alla visste vad som egentligen hänt vid det här laget!! Jag tycker att alla korten borde läggas på bordet här och efter de kan alla fokusera på annat för denna tråd innehåller alldeles för mkt svammel av människor som försöker leka detektiv/polis.
Citera
2019-11-07, 11:08
Medlem
MidnattssolensLands avatar
Vi får vänta lite till på FUP.
Citat:
Åklagaren har begärt förlängd åtalstid till 21 nov.
(Gällivare tingsrätt)
Citera
2019-11-07, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidnattssolensLand
Vi får vänta lite till på FUP.

(Gällivare tingsrätt)

Jo, men inte kommer det något åtal då heller. Om någon månad är det jul med en del röda dagar så tipset är att åtal blir väckt 2020.
Citera
2019-11-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heralder
Jo, men inte kommer det något åtal då heller. Om någon månad är det jul med en del röda dagar så tipset är att åtal blir väckt 2020.

Låter realistiskt.
Citera
2019-11-11, 14:32
Medlem
När blir det åtal?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in