1) Men en nigeriansk man utan utbildning kan inte åka till Italien och börja sälja sex till kvinnor för att försörja sig right?
2) Det är ett privilegium som bara kvinnor har. En man i samma situation måste kanske jobba som städare eller ta ett annat lågbetalt jobb.
3) Att kvinnor efter att ha fått det här jobbet klagar på att de måste betala för hyra, mat ,el och kläder visar hur bortskämda och entitled kvinnor är. Även fattiga kvinnor från Nigeria.
Självklart väljer de hellre att fiska offer på nätet på sitt lokala internetcafé och och skapa någon stackare som behöver hjälp hem med sitt guld/sitt arv och därefter gifta sig med sitt livs kärlek Karin 68 år eller Gunnar 65 år
Hur påverkar det samhället om samtyckande vuxna har sex med varandra? Vill du att vi ska förbjuda folk att ha sex?
Moment22x22 vill egentligen förbjuda otrohet. Men det inser även hon innerst inne att det vore lite väl magstarkt i ett västland, så det vågar hon inte säga. Sedan skulle ju många kvinnor åka dit också.
Självklart väljer de hellre att fiska offer på nätet på sitt lokala internetcafé och och skapa någon stackare som behöver hjälp hem med sitt guld/sitt arv och därefter gifta sig med sitt livs kärlek Karin 68 år eller Gunnar 65 år
1) Men kvinnor kan välja mellan att fiska offer på nätet och att sälja sex. Män kan bara välja ett av alternativen. Är det jämställt?
2) Det är bara ett exempel på att kvinnor har möjlighet att välja sina liv på ett sätt som män inte har,
a) Kvinnor kan välja att ha många sexpartners, det kan inte män (i samma utsträckning).
b) Kvinnor kan välja mellan att jobba och vara hemma, det kan inte män (i samma utsträckning).
c) Kvinnor kan åka till nästan vilket land som helst i världen och försörja sig på att sälja sex, det kan inte män.
3) Vi måste erkänna att män har sämre möjligheter att bestämma över sina liv och vi måste jobba för att ändra på det. Hur bidrar du till öka jämställdheten?
Jag kan se framför mig hur du försöker gräva fram den lilla tumkuken under din håriga, istersvällande buk vid tangentbordet när du fantiserar om att köpa och våldta tioåriga flickor. Det är bra att du avslöjar de mörka motiven bakom din kamp för "prostituerades rättigheter"...
Det är på dig bevisbördan ligger att bevisa varför sexsäljare blir säkrare, och mår bättre och är mindre utsatta på en svart och illegal marknad. Varsågod styrk detta med vetenskapliga belägg!
Jag reagerar starkt över att du fullständigt ignorerar de källor jag använt. Och inte nog med det, du hånar dem dessutom.
Baserat på vad? Dina känslor inför källorna?
Att du snackar om barnrumpefasoner i denna tråd är komiskt, när du själv träder in och uppför dig i stil med resten av idioterna här.
Ja, jag hånar media likt Sydsvenskan, SVT och SR, DN, Expressen och Aftonbladet. Text-tv läser jag fortfarande men annars läser jag mest Tysk, brittisk eller nordamerikanska nyheter.
Och jag hånar de förstnämnda av jävligt bra anledningar. För hur blev det nu med kompetensregnet, alla kebabtekniker som skulle garantera ett ekonomiskt uppsving för landet Sverige utan like historiskt sett?’
Alla läkare, lärare, sköterskor, ingenjörer, raketforskare. Var tog de vägen?
Vad blev av den ekonomiska boomen och de utopiska paradiset som utlovades som en följd av att vi öppnade våra hjärtan?
Svensk mainstream-media har ljugit och förvanskat verkligheten för sina konsumenter i decennier. Migrationen är bara ett exempel där man måste vara fullständigt blind för att inte förstå att de drivit en agenda. Det finns fler, prostitution, drogpolitik, klimat, miljö.
Och speciellt miljö, där silas det verkligen mygg och sväljs elefanter. Helt otroligt att folk kan vara så jävla imbecilla att de okritiskt tar till sig idiotierna.
Jag har länge funderat på att när minstingen ger sig ut ur boet faktiskt bosätta mig i Tyskland, Schweiz eller Österrike. Blir det emigration så blir det nog Tyskland.
Funkar ungefär som Sverige gör, eller gjorde innan identitetspolitiken tog över landet, fast det är ett Sverige för vuxna. Där det faktiskt går att diskutera sakfrågor utan att hamna i känslodiskussioner. Du får köra fort, du får dricka en pilsner till jobblunchen, du får vara en människa med mänskliga behov men du förväntas också ta ansvar för dina handlingar.
Men du ljuger, jag har presenterat bevis men det var tydligen lättare att stoppa huvudet i sanden än att läsa två inlägg. Nåväl, här är en liten sammanfattning.
Vilka är för en avkriminalisering av prostitution? (1, 2, 7)
Amnesty international (Har som förslag på riksnivå av uppmuntra avkriminalisering av både köp- och försäljning av sexuella tjänster)
World Health Organization (WHO)
UN Women
UN Special reporter on the right to Health
Human Right Watch
Rose Alliance (Riksorganisationen för sex- och erotikarbetare)
RFSL (Riksförbundet för homosexuellas, bisexuellas, transpersoners och queeras rättigheter)
Etc.
Som ni ser är detta knappast några suspekta särintressen eller ”patriarkala” lakejer utan ledande människorättsorganisationer som är för en avkriminalisering av sexarbete. De som är emot att kvinnor skall ha rätten att bestämma över sin egen kropp och hur och varför de vill ha sex är religiösa- och feministiska fundamentalister. Inte de som bryr sig om människors fri- och rättigheter.
Myten om den olyckliga horan:
Riksorganisationen för sex- och erotikarbetare, Rose Alliance, gjorde 2013 en av de första seriösa undersökningarna kring den privata prostitutionsmarknaden i Sverige (d.v.s. det som rör sig 90 % av den Svenska marknaden) (2):
De två vanligaste anledningarna till att de började sälja sexuella tjänster:
64 procent uppger att "Det var en god möjlighet att tjäna pengar"
48 procent uppger att "De var sexuellt nyfikna"
46 procent uppger att "De attraherades av industrin och fann den spännande"
De två vanligaste anledningarna till att säljer sex:
58 procent uppger att "Det är ett arbete de trivs bra med"
55 procent uppger att "Det är en del av deras sexualitet"
Åsikter om sexarbete:
87 procent säljer sex frivilligt och inte beror på brist på val
66 procent anser det vara ett yrke som andra
Antal kunder: Hälften träffar tio kunder eller färre i månaden och hälften av kunderna är stamkunder.
Hallick: Drygt en av tio uppger att de någon gång har haft en hallick
Hur har sexsäljandet påverkat din psykiska hälsa:
51 procent uppger att den påverkats positivt
22 procent uppger ingen påverkan
15 procent uppger att den påverkats negativt
Hur har sexförsäljningen påverkat din sexuella hälsa?
42 procent uppger att den påverkats positivt
34 procent uppger att den inte påverkats alls
11 procent uppger att den påverkats negativt
80 procent anser sig nöjda med sina liv (91 procent ink varken/eller)
I en stor studie 2011, utförd av det danska nationella centrumet för välfärdsforskning och som inkluderade 3200 individer inom olika former av prostitution, så uppgav 67 % av eskorterna och 51 % av de som arbetade på bordell att de sålde sex som en del av sin egen sexualitet… ingen av kvinnorna som arbetade på bordell sålde sex för att försörja ett missbruk (9).
Det finns länkar som bekräftar allt det där, du har fått dem av mig, och då snackar vi inte undersökningar i stil med att proletärer sprungit runt och gjort allt för att få verkligheten att anpassas till deras marxisthjärnor.
Du har som sagt fått dem, men det verkar jobbig för dig att ta del av information som går tvärsemot din egen hemmatillverkade uppfattning.
Vidare
Myten att kriminalisering leder till minskad trafficking:
Ann Jordan, Director of the Program on Human Trafficking and Forced Labor Center for Human Rights and Humanitarian Law American University Washington College of Law plus 15 experter anslutna till en rad toppuniversitet som Harvard-, Berkeley-, Cornell-, Columbia university etc. konstaterar under rubriken (14): "What evidence supports the "end demand" policy approach? …However, the Swedish government has not been able to provide any evidence that its approach has reduced prostitution or trafficking. In 2007, eight years after passage of the new law, the Swedish government concluded that “We cannot give any unambiguous answer to [the question of whether prostitution has increased or decreased]. At most, we can discern that street prostitution is slowly returning, after swiftly disappearing in the wake of the law” (Swedish National Board 2007, 4 33). The report concluded that “No causal connections can be proven between legislation and changes in prostitution,”. By 2010, the government was still unable to provide any evidence that the law had caused a drop in prostitution or human trafficking.
Avkriminaliseringen i ex. Nya Zealand innebar en minskning av antalet offer för trafficking (15): ”Decriminalization of sex work creates many opportunities to head off exploitation, and is significant as an anti-trafficking tool – Immigration New Zealand continues to report that they have found no instances of sex trafficking in New Zealand, despite their determined forays into the migrant sector of the sex industry.”
I Tyskland minskade har antalet dömda för trafficking minskat med 40 procent sedan prostitionen blev legaliserad (5).
Även här finns källhänvisningar som du fått till dig
Av betydligt mer neutrala källor än Sydsvenskan.
Gällande min person och hur jag enligt dina åsikter uppför mig så kan du väl för helvete inte på fullt allvar tro att jag kommer dansa efter din pipa bara för att du ventilerar din uppfattning om hur jag borde bete mig.
Återigen, hur gammal är du?
Senast redigerad av Djupfrys 2019-11-07 kl. 09:49.
Jag kan se framför mig hur du försöker gräva fram den lilla tumkuken under din håriga, istersvällande buk vid tangentbordet när du fantiserar om att köpa och våldta tioåriga flickor. Det är bra att du avslöjar de mörka motiven bakom din kamp för "prostituerades rättigheter"...
Nu tycker jag att prostituerade ska vara minst 15 år. Helst 16 eller sjutton som är den kanske mest upphetsande åldern att fantisera om. En tjej som inte är helt myndig, lite tafatt och enkel att göra som man vill med. Som inte gör så mycket motstånd..
I övrigt brukar man dregla och flina som ett CP när man fantiserar om att våldta småtjejer.
"En smula överdriven" var det ja. Och om du citerar någon så gör det ordentligt och som brukligt är, annars kallar jag det du skrev hittepå och bullshit.
Allt har skrivits i denna tråd. En SMULA överdrivet, men inte mer. Du kan ju välja att inte tro mig om det känns bättre.
Var såg du "SCIENTISTS FOR A WORLD WITHOUT PROSTITUTION" i det jag länkade till?
Vilken dum jävla fråga. Dessutom vad har det med något som helst att göra med det vi diskuterar i denna tråden? Jag har redan gått igenom invandringspolitiken med en annan tjomme som absolut skulle blanda in det i detta.
Ohh ursäkta mig då att jag misstolkade ditt starka ogillande. "Hon skulle lagt till dumma i huvudet också till fittiga, lata, fula och tjocka..."
Mmmm ok du får knulla hur mycket du vill ok. Vi har inte diskuterat eskorter och den typen av prostitution. Eskorter har jag inget emot, det var vad tyskarna antagligen tänkte sig att all prostitution skulle utveckla sig till 2002.
Ja absolut energitjuvar bör både kvinnor och män försöka undvika. Och rent estetiskt är ju varken överviktiga män eller kvinnor speciellt snygga.
Fyfan, den osäkra världen av eskorter. Smsa ett nummer man hittat på en hemsida, utan någon aning om bilderna är äkta eller ej, och in the unlikely event att man får svar åka hem helt själv till en främlings lägenhet mitt i natten.
Och sen kan jag tillägga att du inte har bevisat ett skit!
Tydligen har de källor som jag hänvisade till varit tillräckliga för att övertyga de största internationella hjälporganisationerna.
Men du vet tydligen bättre än dem.
Varför tycker du dig ha bättre koll på läget än Amnesty internationel som jobbar med dessa frågor över hela världen?
Jag vet svaret, egentligen.
Moralskäl, du tycker alla skall uppföra dig enligt dina normer oavsett och att du vet bäst vad som är bäst för alla.
Men skall du ha moralpanik får du ju vara konsekvent. Vad gör vi således med bögarna? Det är de som är den största källan till spridning av könssjukdomar, som exempel.
Saudiarabien, där vet man hur man handskas både med lättfotade fruntimmer och homosexuella minsann
Du har bott i Rumänien i en månad som turist och nu vet du allt om hur det är för tex en rumänsk familj i Rumänien.
Om det nu är så bra varför har då nästan 4 miljoner rumäner utvandrat för att jobba och leva i andra länder? Varför lämnar unga rumäner en masse Rumänien? Varför klassas Rumänien som det minst utvecklade landet i EU?
När du hade det så gött där. Dumma statistik.
Jag var där när jag var i Pua-svängen. Träffade många lokala aspirerande gamers, flera av dem berättade om sina livssituationer, hur mycket de tjänade på sina jobb, vad de betalade i hyra osv.
Själv bodde jag på hostel mitt i centrala Bukarest 30 nätter i sträck. Minns jag rätt gick det på drygt 200 euro.
Att man söker sig utomlands beror givetvis på att de kan tjäna större pengar där. Det betyder inte att de svälter och tvingas till prostitution om de stannar.
Med tanke på hur billigt det är att leva i Rumänien räcker utländska pengar jävligt långt där.