2019-11-07, 05:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tror en stor del av eleverna föredrar att ”sjunga” gangsterrapp framför nationalsången.

Allt svenskt ska bort och ersättas med arabiska och afrikanska seder. Gympa? Nix, det blir somalisk och arabisk klandans. Traditionell biologiundervisning? Nix, det ska läras ut hur man könsstympar kvinnor. Lära sig laga mat på hemkunskapen? Ja då blir det baklava för hela köret. Samtliga svenska barn ska också ha på sig turban/burka i skolan, i bakgrunden ska det spelas arabisk och afrikansk klanmusik och gangsterrap. Nya ämnen införs, svenska barn ska lära sig skjuta ak47 samt dansa pistoldals. Varje skola ska dessutom få ett torn för böneutrop, som ska köra på för fullt under hela dagen. Inför varje lektion skall lärarna skrika alluh akbar tillsammans med eleverna. Råkar man nämna något om svensk kultur, eller till och med ordet Sverige, då väntar piskrapp inför publik i profetens namn.

Då blir nog cucksvennen och feministskräckpaddan våt i byxan, då har man gjort rätt och förtjänar likes på facebook!
Senast redigerad av seekkkm1 2019-11-07 kl. 05:50.
Citera
2019-11-07, 05:58
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seekkkm1
Allt svenskt ska bort och ersättas med arabiska och afrikanska seder. Gympa? Nix, det blir somalisk och arabisk klandans. Traditionell biologiundervisning? Nix, det ska läras ut hur man könsstympar kvinnor. Lära sig laga mat på hemkunskapen? Ja då blir det baklava för hela köret. Samtliga svenska barn ska också ha på sig turban/burka i skolan, i bakgrunden ska det spelas arabisk och afrikansk klanmusik och gangsterrap. Nya ämnen införs, svenska barn ska lära sig skjuta ak47 samt dansa pistoldals. Varje skola ska dessutom få ett torn för böneutrop, som ska köra på för fullt under hela dagen. Inför varje lektion skall lärarna skrika alluh akbar tillsammans med eleverna. Råkar man nämna något om svensk kultur, eller till och med ordet Sverige, då väntar piskrapp inför publik i profetens namn.

Då blir nog cucksvennen och feministskräckpaddan våt i byxan, då har man gjort rätt och förtjänar likes på facebook!
Jag är bra nyfiken på vad det är för subversiva element som styr på skolverket. Hade ju t.o.m. varit bättre om EU tvångslagstiftat att barnen skulle lära sig ”An Die Freude” än hur det blir nu. Samtidigt, vem skulle vilja jobba som musiklärare i t.ex. Husby? Kan inte vara lätt.
Citera
2019-11-07, 06:44
Medlem
antalpromilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Tror en stor del av eleverna föredrar att ”sjunga” gangsterrapp framför nationalsången.
Tror en stor del hellre skulle sitta hemma med sin ipad eller telefon istället för att vara i skolan. Ska undervisning anpassas efter vad eleverna vill?
Citera
2019-11-07, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Nu är Nya Tider ingen tillförlitlig källa. Kan någon anna bekräfta detta?

En tryckt papperstidning som utkommer regelbunden varje vecka, med utgivningsbevis och ansvarig utgivare, komplett med ledarsida, tryckta rättelser, egna samt frilansande journalister, debattartiklar och insändare, är inte en tillförlig källa, enligt dig?

Kan du vänligen utveckla detta?
Citera
2019-11-07, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Först tog dom bort pepparkaksgubbarna i luciatåget. Sedan tog dom bort hela luciatåget. Sedan tog dom bort skolavslutningar i kyrkan. Och nu tar dom bort nationalsången... Allt i linje med samhällsutvecklingen. Den svenska kulturen och identiteten i riket monteras bestämt och systematiskt ned, bit för bit.

Edit:
Det finns ännu flera exempel. Skolmatsalarna slutade servera fläsk. Därefter endast halal-slaktat kött. Snart kommer ramadan att bli ett officielt lov. Förutom de ordinarie rasterna kommer även bönestund att schemaläggas. Det är dit utvecklingen bär.

Haha ja fatta om de hade avskaffat allt det där på samma gång.
Folk hade blivit rosenrasande.
Men nu avskaffar de lite i taget och dumsvenne fortsätter att knyta näven i fickan.
Citera
2019-11-07, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Nationalsången tja fast Sverige nämns ju inte "Jag vill leva jag vill dö i Norden" Ev byta Nationalsång
Sen lär sej fortfarande eleverna Psalmsånger....
Du har nog fått det där om bakfoten.
Den nya nationalsången går "Jag vill leva jag vill dö på jorden"
Citera
2019-11-07, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mafia
Jag läser sällan Nya tider men onekligen är det en lögn att detta med att eleverna inte ska lära sig nationalsången.

Som även @GormDenGamle är inne på brukar jag säga att det gammelmedia och etablerad alternativmedia har gemensamt är att de talar som om de talade med idioter och dessutom tummar på sanningen.

Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
De ljuger bara.

Märkligt att de som oftast gapar om "fake news" har Nya Tider som referens...
Det enda jag kan tycka vara konstigt är varför man inte uttryckligen skulle påpeka att alla skulle kunna vår nationalsång. Det är ju lite som att hamna på ståplats och inte kunna lagets sånger..

Märkligt att de som gapar om att Nya Tider ljuger och anser att tidningen ifråga inte är trovärdig, aldrig kan presentera belägg för sina påståenden.

Jag har prenumererat i flera år och jag är en skeptisk läsare. Hittills har ingenting framkommit som varit falskt, annat än rena sakfel, som sedan korrigerats igenom rättelse i kommande tryck, enligt korrekt journalistisk sed.

Skall man angripa Nya Tiders trovärdighet, och/eller ha synpunkter på deras metoder med avseende på journalistisk fackmannamässighet, så skall man också ha något att stå på.
Citera
2019-11-07, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
Märkligt att de som gapar om att Nya Tider ljuger och anser att tidningen ifråga inte är trovärdig, aldrig kan presentera belägg för sina påståenden.

Jag har prenumererat i flera år och jag är en skeptisk läsare. Hittills har ingenting framkommit som varit falskt, annat än rena sakfel, som sedan korrigerats igenom rättelse i kommande tryck, enligt korrekt journalistisk sed.

Skall man angripa Nya Tiders trovärdighet, och/eller ha synpunkter på deras metoder med avseende på journalistisk fackmannamässighet, så skall man också ha något att stå på.

Det gjorde jag. De hävdar att skolverket skriver att barnen inte ska lära sig nationalsången vilket inte stämmer.
Citera
2019-11-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merkur
En tryckt papperstidning som utkommer regelbunden varje vecka, med utgivningsbevis och ansvarig utgivare, komplett med ledarsida, tryckta rättelser, egna samt frilansande journalister, debattartiklar och insändare, är inte en tillförlig källa, enligt dig?

Kan du vänligen utveckla detta?

Den beskrivningen passar väl in på "Hänt Extra" också? Skall man ta det som kriterium så borde ju den också vara en "tillförlitlig källa".

Med tanke på att skolverket dementerar uppgifterna så kan jag tycka det är svårt att kalla "Nya Tider" för en tillförlitlig källa, iaf i detta fallet.
Citera
2019-11-07, 07:59
Medlem
Citat:
Det gjorde jag. De hävdar att skolverket skriver att barnen inte ska lära sig nationalsången vilket inte stämmer.

Det stämmer.

For ønsker læreren ikke at lære eleverne nationalsangen - så lærer eleverne ikke nationalsangen, og ingen kan gøre noget for at ændre situationen.
Citera
2019-11-07, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Det stämmer.

For ønsker læreren ikke at lære eleverne nationalsangen - så lærer eleverne ikke nationalsangen, og ingen kan gøre noget for at ændre situationen.

Svenska och länk tack.
Citera
2019-11-07, 08:18
Medlem
Citat:
Svenska och länk tack.

Citat.Tar Skolverket bort nationalsången och några av de vanligaste psalmerna i förslaget till kursplan i musik?

Nej, men i musik föreslår vi formuleringen ”Musik som knyter an till elevens vardagliga sammanhang och musikaliska traditioner vid olika högtider” istället för ”nationalsången och några av de vanligaste psalmerna”. Det ger läraren ett större utrymme att anpassa musikval till musikaliska traditioner vid olika högtider. Landets musiklärare vet att nationalsången och de vanligaste psalmerna ryms inom ”musikaliska traditioner vid olika högtider”.

Citat herfra:

https://www.skolverket.se/om-oss/var-verksamhet/skolverkets-prioriterade-omraden/sa-arbetar-vi-med-att-revidera-kurs--och-amnesplanerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in