Citat:
Ursprungligen postat av
Mafia
Jag läser sällan Nya tider men onekligen är det en lögn att detta med att eleverna inte ska lära sig nationalsången.
Som även @GormDenGamle är inne på brukar jag säga att det gammelmedia och etablerad alternativmedia har gemensamt är att de talar som om de talade med idioter och dessutom tummar på sanningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
MeanME
De ljuger bara.
Märkligt att de som oftast gapar om "fake news" har Nya Tider som referens...
Det enda jag kan tycka vara konstigt är varför man inte uttryckligen skulle påpeka att alla skulle kunna vår nationalsång. Det är ju lite som att hamna på ståplats och inte kunna lagets sånger..
Märkligt att de som gapar om att Nya Tider ljuger och anser att tidningen ifråga inte är trovärdig, aldrig kan presentera belägg för sina påståenden.
Jag har prenumererat i flera år och jag är en skeptisk läsare. Hittills har ingenting framkommit som varit falskt, annat än rena sakfel, som sedan korrigerats igenom rättelse i kommande tryck, enligt korrekt journalistisk sed.
Skall man angripa Nya Tiders trovärdighet, och/eller ha synpunkter på deras metoder med avseende på journalistisk fackmannamässighet, så skall man också ha något att stå på.