2019-11-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Något inlägg tidigare hade jag förklarat det viktigaste likt ditt inlägg. Mitt inlägg var dock bara 8-10% av ditt. You're fired!

dvs du missade en hel del av de viktiga bitarna. Du har också fel om var Karolinska Universitetssjukhuset finns (KUL t.ex. finns på många platser och det finns massa utspridda små enheter här och där).

Ungefär som en läkare vilken som helst som man stoppar in i valfri annan verksamhet....

Jag har för övrigt väldigt svårt att tro på det du säger om att det redan skulle finnas arbetsdokument som skulle skona ST-läkare. De kommer troligen skonas ja, men jag tror knappast att det upprättats några sådana dokument än. Facket skulle få spelet...

Anledningen till det sena svaret var att det tog en stund att komma på lösenordet till ett konto jag skapade 2009....
Citera
2019-11-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vad babblar du om världens högsta invandring? Läs på lite du.

Läs på själv! Högsta per capita i västvärlden och sett till bidragsnivåerna i Sverige så blir det helt ojämförbart.

Självklart är det massinvandringen som kör ekonomin i hela landet i botten. De behöver bidrag, vård, bostäder. Betalar inte skatt. Multikulti leder till kraftigt ökad kriminalitet som belastar på många nivåer.
Citera
2019-11-06, 21:16
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Finns det inga pengar så finns det inte. Om det nu handlar om människoliv så kan de ädla läkarna jobba för en lägre lön. Det handlar trots allt om människoliv, inte sätter läkare pengar över ett människoliv??
Men din dumma jävla klump. Klockan har stannat, så dum är du!

Finns det inga pengar kvar i sjukhusens budget så får de LÅNA LÅNA LÅNA (KÖP CORONA?). Vad gör privatpersoner när pengar saknas? LÅNARRRR! Varför tror du att sjukhusen är begränsade i att låna? Pucko.

Detta kommer Självfallet leda till att sjukhuset får Hyra in och SPRÄNGA sönder budget så det bara skriker om det. Jag spår att budget kraschar med negativ 2.4 miljarder totalt, dvs. +800M vad sjukhusdirektören spår.
Citera
2019-11-06, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedoc
dvs du missade en hel del av de viktiga bitarna. Du har också fel om var Karolinska Universitetssjukhuset finns (KUL t.ex. finns på många platser och det finns massa utspridda små enheter här och där).

Ungefär som en läkare vilken som helst som man stoppar in i valfri annan verksamhet....

Jag har för övrigt väldigt svårt att tro på det du säger om att det redan skulle finnas arbetsdokument som skulle skona ST-läkare. De kommer troligen skonas ja, men jag tror knappast att det upprättats några sådana dokument än. Facket skulle få spelet...

Anledningen till det sena svaret var att det tog en stund att komma på lösenordet till ett konto jag skapade 2009....

Kul att du är tillbaka på flashback! Välkommen hem! Sett ett dokument, som faktiskt just skriver att de inte drabbas. Om det är funktionsspecifikt eller inte går inte att utläsa... igen: Välkommen hem!
Senast redigerad av ElegantElefant 2019-11-06 kl. 21:25.
Citera
2019-11-06, 21:23
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Klart dom är slut, Stockholm satsar ju på att bygga cykelbanor istället. Helt idiotiskt.
Bra det. Vem fan vill åka t-bana numera. Fan som att befinna sig i Kabul ibland.
Citera
2019-11-06, 21:24
Medlem
Det är ju ett väldigt populärt ämne att hacka på invandring här på FB och en anledning till att jag inte varit så intresserad av att skriva här på många år men min personliga uppfattning är att det inte är det som är problemet. Sjukvården ersätts för dessa kostnader.

Detta problem har, i min uppfattning, uppkommit pga omorganisationen av Karolinska där man tog en någorlunda välfungerande klinikstruktur och slog sönder den fullständigt för att byta till dagens tematiska organisation. Antalet chefer, främst läkare och ssk, ökade med ca 30%. Antalet möten formligen exploderade. Detta korrelerar väl med minskad vårdproduktion per årsarbetskraft, vilket inte torde förvåna någon förutom personer i landstingsledningen och BCG-konsulter.
Citera
2019-11-06, 21:24
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Bra det. Vem fan vill åka t-bana numera. Fan som att befinna sig i Kabul ibland.
För att så många cyklar MP håller på att förstöra Sverige med sin oseriösa och kostsamma symbolpolitik.
Citera
2019-11-06, 21:26
Medlem
Zaedrewss avatar
Fint att chefen är nöjd med att sparka en massa människor. Det är positivt enligt den nollan. De effektiviserar bara och det gör inte något att ett par hundra läkare ryker. Det är bara bra. Säkert samma chef som sett till att det kostat så ofantligt mycket med allt som de slösas till och sedan bryr sig noll om att människor förlorar jobbet.
Citera
2019-11-06, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElegantElefant
Kul att du är tillbaka på flashback! Välkommen hem! Sett ett dokument, som faktiskt just skriver. Om det är funktionsspecifikt eller inte går inte att utläsa... igen: Välkommen hem!

Åh, jag var aldrig borta. Jag bara lurkade anonymt. Såg väldigt få anledningar att skriva saker.

FB är en utmärkt källa till kunskap kring t.ex. olika droger. Jag brukar rekommendera drogforumet (och Erowid) till ST-läkarna när de undrar över vad fan 5F-FUBINACA eller vad det nu är som är inne nu är, samt vad man kan vänta sig.
Citera
2019-11-06, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
De tillhör Stockholm, det Stockholm som betalar för sjukhusen.
Men är du efterbliven?

Methos skrev:
Region Stockholm är ett annat ord för Stockholms Läns Landsting. Karolinska äger två universitetssjukhus som ligger i två helt olika kommuner...

Du svarade:
NYA och universitetssjukhuset ligger båda i Stockholm.

E:
F.ö så betalar Stockholm för i princip hela Sverige.
Senast redigerad av gojanO 2019-11-06 kl. 21:32.
Citera
2019-11-06, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barbequeken
Först bygger man ett gigantisk sjukhus för ett uppdrag till löjligt höga kostnader. Sen minskar man uppdraget så 600 blir överflödiga.

Kan det vara Sveriges största skandal?
Glöm inte att detta är Filippa Reinfeldts skötebarn. Och hon ska in i politiken igen hos Moderaterna.
Hur tänker Moderaterna att låta sådana infekterade personer komma in i politiken igen? Skrämmande dålig strategi.

Och Karolinska sjukhusdirektör är bara kanonmat. Och glöm inte Boston Consulting Group som dränerat Karolinska på pengar.

Hur mycket drog dom "billions" snubbarna, säg inte att det är över en miljard.?
Citera
2019-11-06, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedoc

Åh, jag var aldrig borta. Jag bara lurkade anonymt. Såg väldigt få anledningar att skriva saker.

FB är en utmärkt källa till kunskap kring t.ex. olika droger. Jag brukar rekommendera drogforumet (och Erowid) till ST-läkarna när de undrar över vad fan 5F-FUBINACA eller vad det nu är som är inne nu är, samt vad man kan vänta sig.

Haha! När jag jobbade inom psykiatrin var detta alltid en obligat läsning. Sluta lurka! Delta i diskussionen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in