2019-11-06, 21:08
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bax88
HR-chefen följde väl bara order. Jag tyckte det verkade som att hon skickats till sin avrättning av Zoega. Typ jag måste göra mitt jobb.

Det måste redas ut om hon enbart följt order från Zoega eller tagit aktiv del. Utöver inövade floskler gav hon dessutom ett mycket osympatiskt intryck. Det kan vara ett sätt att maskera inkompetens förstås men inget av alternativen är överensstämmande med "värdegrund" eller egenskaper för HR eller sjuksköterskeyrket.
De här individerna vill man inte finansiera med surt förvärvade skattepengar. Det kanske finns plats som sköterska i nån vitrysk by för henne.
Citera
2019-11-06, 21:10
Medlem
Inte förvånad över den här smutsiga skandalen. De blev helt enkelt livrädda för dem och agerade i ren panik. Simon Wiesenthal Centret är ett av många mäktiga judiska organisationer som genom falska anklagelser, överdrifter och påtryckningar bibehåller sin makt och sitt inflytande. De har västvärlden i ett järngrepp. Skrämmande och obehagligt.
Citera
2019-11-06, 21:10
Bannlyst
Sjuka svennebanan chefer. Har vi namn på den rasistiska juden så att han kan få gå walk of shame offentligt?
Citera
2019-11-06, 21:12
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror att folk är rädda för snarare än duperade av SWC.

Skulle vidare tro, att intervjun med HR chefen Patricia Enocson är klippt så att hon framstår maximalt ofördelaktigt - "samlad bedömning" sägs fem (5) ggr.

Hon skulle försvara ngt, som inte går att försvara, så även om man fick se hela intervjun, så skulle ju intrycket inte bli positivt. Men, möjligen skulle det inte bli fullt så katastrofalt.

Det är möjligt. Det kan framkalla en viss grinighet - men ett "proffs" har betalt för att klara det. Bosse Ringholm upprepade sig också men gav inte ett djupt osympatiskt intryck.
Citera
2019-11-06, 21:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tror att folk är rädda för snarare än duperade av SWC.

Skulle vidare tro, att intervjun med HR chefen Patricia Enocson är klippt så att hon framstår maximalt ofördelaktigt - "samlad bedömning" sägs fem (5) ggr.

Hon skulle försvara ngt, som inte går att försvara, så även om man fick se hela intervjun, så skulle ju intrycket inte bli positivt. Men, möjligen skulle det inte bli fullt så katastrofalt.

Kolla här, här har vi en typisk svennebanan som ska ursäkta för att det är en fitta som blev grillad. Det var uppenbart HR chefen ålade sig och pratade runt det hela likt en psykopat. Hon visste hon gjort fel och var på defensiven.
Citera
2019-11-06, 21:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Ett av de bättre avsnitten med UG. En skandal och inte minst ett karaktärsmord av en erkänt duktig läkare. Pinsamt KS gör om, gör rätt. Zoëga bör avgå jävla fyllehund.
Citera
2019-11-06, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Mycket gediget reportage av UG.
Mycket mycket obehagligt att se dessa mekanismer i öppen dager och hur lealösa politiker duperas.
Göran Rosenberg ger f ö ett ärligt, sympatiskt och sansat intryck.

Det är något fanatiskt, toxiskt och maktfullkomligt över hur de här individerna och SWC agerar. Hårresande hur politiker, sjukhusdirektören och HR direktören agerar som kasperdockor.

Jag ser stämningar och möjligen åtal framför mig mot Svenonius, Zoega och HR chefen Patricia Enocson. Sistnämnda vet jag inte om hon är begåvningssvag, psykopat eller bara chockad av att bli påkommen.

Patricia Enocson verkar haft det motigt tidigare.

https://www.vardfokus.se/webbnyheter/2018/april/lakarprotest-far-sjukskoterska-att-backa-fran-chefstjanst/
Citera
2019-11-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Mycket gediget reportage av UG.
Mycket mycket obehagligt att se dessa mekanismer i öppen dager och hur lealösa politiker duperas.
Göran Rosenberg ger f ö ett ärligt, sympatiskt och sansat intryck.

Det är något fanatiskt, toxiskt och maktfullkomligt över hur de här individerna och SWC agerar. Hårresande hur politiker, sjukhusdirektören och HR direktören agerar som kasperdockor.

Jag ser stämningar och möjligen åtal framför mig mot Svenonius, Zoega och HR chefen Patricia Enocson. Sistnämnda vet jag inte om hon är begåvningssvag, psykopat eller bara chockad av att bli påkommen.
Lysande journalistiskt arbete och väldigt modigt dessutom. Den som ifrågasätter auktoriteter som Simon Wiesenthalcentret, SKMA och liknande löper stor risk att själv stämplas som antisemit.

Tyckte också att Rosenberg överraskade positivt. Han har nog insett att den här typen av tomma antisemitismanklagelser riskerar att slå tillbaka och skapa verklig antisemitism.
Citera
2019-11-06, 21:17
Medlem
Simon Wiesenthal-centret låter som en sekt.
Citera
2019-11-06, 21:19
Medlem
studenten777s avatar
Finns en annan tråd som belysar sanningen.

Judiska påtryckningar (hot) från USA att Karolinska ska "lösa" situationen.

Usch vilken soppa!

När ska folk inse att judemaffian inte är offer utan tvärtom. De är skoningslösa rovdjur
Citera
2019-11-06, 21:22
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Lysande journalistiskt arbete och väldigt modigt dessutom. Den som ifrågasätter auktoriteter som Simon Wiesenthalcentret, SKMA och liknande löper stor risk att själv stämplas som antisemit.

Tyckte också att Rosenberg överraskade positivt. Han har nog insett att den här typen av tomma antisemitismanklagelser riskerar att slå tillbaka och skapa verklig antisemitism.

Förmodligen, han är ju en intelligent karl. (jag missunnar honom inte att vara identitär heller för den delen - men det skall alla folk ha rätten till...)

Hursomhelst borde advokater vara igång med att slipa de juridiska skalpellerna redan ikväll. Det finns uppenbarligen mycket dödkött både i landstingsledningen och sjukhusledningen. Någon är värd stora skadestånd.
Senast redigerad av StuG 2019-11-06 kl. 21:26.
Citera
2019-11-06, 21:23
Medlem
Drozds avatar
Helt obegripligt att Simon Wiesenthal-centret undergräver sin egen trovärdighet genom att förhärda i frågan, det är ju helt uppenbart att den grundlösa anmälan är gjord av en judisk läkare som känt sig besviken och förfördelad. Varför urvattna begreppet "antisemitism", det borde ju knappast ligga i SWC:s intresse?

Jag misstänker att SWC i själva verket - väl medvetna vilken juvel NKS/KI (pga Nobelpriset) är - vill straffa Sverige för att vi erkände Palestina som stat.

Rätt läskigt också hur sjukhusledningen av rädlsa för antisemitstämpeln utan att kolla fakta raskt satte Peredo i frysboxen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in