Citat:
Ursprungligen postat av
Djupfrys
Och i Tyskland är prostitution som bekant legalt. Förstår du inte vad jag försöker säga till dig, just prostitution kanske inte är jättestor faktor vad gäller de negativa effekter du oroar dig för.
Du reagerar mer med känslor än med fakta.
Känns det som

Och du påstår att du har statistik som jag fortfarande inte sett.
Jag förstår vad du säger, men faktum är att om man legaliserar prostitution så blir det en annan marknad. Både antalet prostituerade från andra länder ökar, samt efterfrågan. Man behöver ju tänka på vad detta får för konsekvenser sedan. Antalet prostituerade i t.e.x Tyskland har ökat markant sedan det blev helt lagligt. Det har inte varit problemfritt i varesig Tyskland eller Nederländerna och kriminalitet kopplat till prostitution har även den ökat, vill jag minnas att jag läst.
Nu vet jag att aftonbladet är en såsseblaska, men, det finns ingen anledning att skriva en artikel fullt av lögner.
https://www.aftonbladet.se/relationer/a/p69XBj/700-000-saljs-som-sexslavar-i-europa
Citat:
Väst är värst
Tvärtemot vad många tror är det här trafficking är som värst.
– I Nederländerna och Tyskland är sexköp normaliserat vilket leder till att fler köper sex. Människohandlare älskar dessa länder. De utgör attraktiva destinationsländer för de som vill tjäna pengar på sexhandeln, säger hon.
I Sverige uppskattades antalet prostituerade till 2 500 i den statliga prostitutionsutredningen från 1995. Sedan dess har en sexköpslag införts och sexhandeln minskat. Enligt senaste statistiken från 2008 har antalet nu gått ner till 600.
– Vi hoppas att sexköpen ska fortsätta minska som de hittills gjort sedan sexköpslagen infördes, både här på hemmaplan och av svenskar utomlands, säger Malin Roux och påpekar att av de åtta procent svenska män som någon gång köpt sex har de flesta gjort det utomlands.
Citat:
Trafficking
■ Cirka 12–27 miljoner människor är offer för trafficking i världen.
■ Cirka 4 miljoner människor blir traffickerade per år runt om i världen.
■ 27% av alla traffickingoffer är barn - under 18 år.
■ Cirka 79 procent av de som traffickerats för människohandel utsätts för sexuella ändamål, år 2006.
■ I genomsnitt 65 till 75 procent av de brottsutsatta är kvinnor.
■ 700.000 personer utnyttjas som sexslavar i Europa, den världsdel med flest antal sexslavar per capita i världen, enligt amerikanska forskaren Siddharth Kara i boken Sex Trafficking: Inside the Business of Modern Slavery.
■ Under 2011 ökade antalet prostituerade flickor under 18 i Amsterdam från 4 000 till 15 000.
■ I Schweiz är det fortfarande lagligt att köpa sex från någon som är under 18 år.