2019-11-06, 18:30
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
Det går tyvärr inte att föra en enda vettig diskussion längre, eftersom att man blandar in invandringen i precis allt. Men det kommer väl snart att falla på sitt eget grepp tror jag, man gräver sin egen grav pga detta.

On topic: Var det Filippa som satte denna kris i rullning för ett antal år sedan?

Flyktingar kostar ju pengar som annars hade kunnat användas till något annat, är min spontana tanke.
Citera
2019-11-06, 18:31
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Jag tror man vill privatisera det flesta myndigheter i landet som vården, polis m.m. Man kan inte ha invandring som kostar massivt samtidigt som man vill ha vård, sjukhus, polis m.m. Jag tror detta kan vara en slags ekonomisk omfördelning, vården privatiseras (och polisen) och invandringen kan därmed fortsätta och bidragen fortsätta flöda.

Det blir en slags politisk "win - win"!
Polisen är redan privatiserad på ett sätt som folk inte förstår idag. Säkerhetsbolag sköter mycket av polisens skitgöra på gatan idag.

Bland Sveriges högst omsättande företag idag finner man säkerhetsbolag. Det är ett fenomen direkt kopplat till massinvandring och privatiseringar.
Citera
2019-11-06, 18:31
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Jag tror man vill privatisera det flesta myndigheter i landet som vården, polis m.m. Man kan inte ha invandring som kostar massivt samtidigt som man vill ha vård, sjukhus, polis m.m. Jag tror detta kan vara en slags ekonomisk omfördelning, vården privatiseras (och polisen) och invandringen kan därmed fortsätta och bidragen fortsätta flöda.

Det blir en slags politisk "win - win"!

Var nyligen på Sofiahemmet.
Kostade 750 kr, försäkringsbolaget ordnade lämplig tid inom 24 timmar. Så ska man ha sjukvård i det här landet så ska det numera vara privat.

De fattiga som inte betalar skatt får dela på det som finns att tillgå från kommuner o landsting.

Och ska jag betala mer för vårt, så vill jag kompenseras med lägre skatt.
Citera
2019-11-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Polisen är redan privatiserad på ett sätt som folk inte förstår idag. Säkerhetsbolag sköter mycket av polisens skitgöra på gatan idag.

Bland Sveriges högst omsättande företag idag finner man säkerhetsbolag. Det är ett fenomen direkt kopplat till massinvandring och privatiseringar.

Har hört detta. Egentligen ersattes ju en tunnelbana polis i Stockholm mot dessa Ordningsvakter man ser på TV. Ett tecken på en form av privatisering.

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Var nyligen på Sofiahemmet.
Kostade 750 kr, försäkringsbolaget ordnade lämplig tid inom 24 timmar. Så ska man ha sjukvård i det här landet så ska det numera vara privat.

De fattiga som inte betalar skatt får dela på det som finns att tillgå från kommuner o landsting.

Och ska jag betala mer för vårt, så vill jag kompenseras med lägre skatt.

Tyvärr! Vi lät detta hända genom att folket röstade på samma icke-Sverigevänliga politiker valår efter valår och med stor sannolikhet så kommer man fortsätta med det!
Citera
2019-11-06, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gojanO
Skulle inte "nysvenskarna" arbeta inom våren?
Var det inte ett skriande behov av personal som inte kan ett ord svenska?

Det skulle ju vara en vinst för Sverige med massimporten men nu är tydligen pengarna slut ändå....

Vården är i skriande behov nästa vecka pga man räknar med att folk glömt bort att man sparkat folk och då kan man köra med att det behövs anställas igen. Sedan gör man även så på många andra håll i landet med jämna mellanrum för att få ihop budgeten.
Citera
2019-11-06, 18:53
Medlem
Game over. Allt rasar.

Skolan e körd.
Sjukvård e körd.
Polisen e körd.

Regeringen: Mer invandring!
Citera
2019-11-06, 18:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Har hört detta. Egentligen ersattes ju en tunnelbana polis i Stockholm mot dessa Ordningsvakter man ser på TV. Ett tecken på en form av privatisering.

Tyvärr! Vi lät detta hända genom att folket röstade på samma icke-Sverigevänliga politiker valår efter valår och med stor sannolikhet så kommer man fortsätta med det!

Samma ordningsvakter i T-banan som sägs av min brorson muddra folk på fyllan. Och som jag själv sett vänskapligt umgås med killarna som helt öppet säljer narkotika?

Sedan 20 år tillbaka sköts kokainhandeln på krogarna i Stockholm av just ordningsvakterna eller igenom att vakterna mot betalning inte ingriper.

Det var dessutom en ordningsvakt vid Stureplan som åkte fast för att ha tipsat rånare om vilka av gästerna som hade dyra klockor.

Vem vaktar väktarna?
Senast redigerad av Sam.Boyd 2019-11-06 kl. 19:00.
Citera
2019-11-06, 19:04
Medlem
certinaknoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjohan84
Oavsett vad du tycker , allt handlar om procenten,.. det är som att ett företag med 100 anställda hade varslat 4 stycken
Nej, din dumma klump, ett sjukhus kan inte under några som helst omständigheter se det som procent. De måste givetvis se det som människoliv. Du är ju så dum så klockorna stannar!
Citera
2019-11-06, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Game over. Allt rasar.

Skolan e körd.
Sjukvård e körd.
Polisen e körd.

+100 000 uppehållstillstånd i år (hitintills), å inte faan är det storbystade holländska blondiner som vallfärdar till godiset på FK's app.

Snart byggs det taggtråd så inte jävel kan lämna det här muslimska DDR rövhålet till land.

Har vi 4-5 år kvar av frihet så är jag nöjd.

Lights out.
Senast redigerad av StopAtNothing666 2019-11-06 kl. 19:18.
Citera
2019-11-06, 19:12
Medlem
Jag har en känsla av att sjukvården nu står inför två val:

1) effektivisera verksamheten
2) full privatisering

Sjukvården har paratiserat på den produktiva delen av befolkningen alltför länge.
Citera
2019-11-06, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Nej, din dumma klump, ett sjukhus kan inte under några som helst omständigheter se det som procent. De måste givetvis se det som människoliv. Du är ju så dum så klockorna stannar!

Finns det inga pengar så finns det inte. Om det nu handlar om människoliv så kan de ädla läkarna jobba för en lägre lön. Det handlar trots allt om människoliv, inte sätter läkare pengar över ett människoliv??
Citera
2019-11-06, 19:14
Medlem
NoMoreTears77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukkarusellen
Game over. Allt rasar.

Skolan e körd.
Sjukvård e körd.
Polisen e körd.

Sverige går en trygg framtid tillmötes....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in