Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Nja,,håller med att inget av det synkar med det lilla vi vet om HD.
Misstänker att HD misslyckades att mentalt hantera dom känslor påstridiga LW väckte och att dom exploderade när hon skulle sätta LW på plats den aktuella kvällen. Ingen planering såtillvida man inte med planering menar att stämma ett möte vilket jag tror MV syftade på när han skrev viss planering.
HD har nog närt en djup önskan av LWs hädanfärd mer än en gång.
Att Lena var påstridig som person är jag övertygad om, dessutom beskriver hon sig själv i termer av arg och bitchig och just i det fallet verkar hon inte sakna självinsikt. En del sammanblandar det med att vara stark, inte jag dock. Snarare bedömer jag det som ett svaghetstecken, och kanske som en indikation på att hon är van vid och brukade få som hon ville, även när hon inte förtjänar det. Därför klänger hon på folk, och kunde inte ta ett nej. Hennes gränslöshet tror jag medverkade till en hel del tråkigheter och dispyter.
Men om hon haft flera parallella affärer, vet Inte? Fler parter än HD och SD kan ha motiv, om det uppstått fnurror på tråden, lite här och där?
Jag tror på planering, att det fanns en utarbetad plan bakom mordet. Även om jag förstår HD:s motiv, hjälper inte psykisk ohälsa, när du ska utföra ett mord, och komma undan.