Citat:
Då jag har viss kognitiv utbildning så tror jag att jag kan ge dig en liten lektion här: hallucinationer är alltid positiva. D.v.s. du hallucinerar alltid att du ser något, aldrig att du inte ser något. Så från en ren objektiv synvinkel så är det ni som ser skäl för riksrätt som fantiserar eller åtminstone har bevisbördan. Och jag kan inte se att ni har lyckats bevisa något öht.
Tack för lektionen! Jag är inte beteendevetare utan logistiker. Därför tycker jag om när man på ett logiskt sätt tar sig från punkt A till Punkt B i sina resonemang. Det tycker inte jag du lyckas med riktigt. Vad jag tro mig se spelar som sagt ingen roll, en utredning är igång och det finns inga tecken på att den inte kommer gå hela vägen till rättegång i senaten. Det demokratiska partiet har bevisbördan och i slutändan är det det amerikanska folket som är jury i och med att han aldrig kommer fällas av en republikansk senat om det inte finns ett överväldigande stöd för detta.
Citat:
Så vad menar du? Att det inte finns någon anledning att utreda politikers agerande överhuvudtaget för att de ändå alltid "slipper undan"? Eller att Hillary uppenbart var skyldig och det därför var ok att driva totalt 6 olika utredningar mot henne. medan riksrätten mot Trump bör läggas ner för att det inte finns några bevis även om du inte har sett ens hälften av vittnesmålen ännu?
Jag får liksom inte ihop ditt sätt att resonera. Man kan tycka utredningen är ok även om man inte just nu tror eller tycker att han ska fällas.
Citat:
Fast du har ju också sagt att du inte tror att demokraterna har en chans att vinna valet mot Trump? Vad har man då att förlora på att utreda honom? De flesta polls visar ju på att utredning har enormt stöd bland demokratiska väljare och stöd av ungefär hälften av folket totalt.
Pelosi var länge försiktig med att dra igång riksrätten trots att hon hade stöd av majoriteten av demkraterna i huset. Först när den här Ukrainahistorien uppdagades ändrade hon sig, nu tror jag man löper linan ut. Articles of impeachment kommer röstas igenom och en rättegång i senaten blir av.
Citat:
Tänk om Demokraterna istället under dessa tre år hade fört ett civiliserat politisk samtal där de med olika förslag och visioner hade bemött Trump. Men Hillary Clinton såg inte ens det som nödvändigt under hennes kampanj att vända sig mot sina kärnväljare: den arbetande befolkningen i USA. Detta har sedan blivit en följetång efter valet hos hennes efterföljare.
Tyvärr misstänker jag att vi går mot samma extrema polarisering i Sverige.
Tyvärr misstänker jag att vi går mot samma extrema polarisering i Sverige.
Här kan jag hålla med dig USA har blivit sjukt polariserat och det kan man givetvis inte bara klandra Trump för även om hans sätt att demonisera sina politiska motståndare inte har hjälpt saken. Jag känner både Trump- och Berniesupporters i USA och det känns inte som om de bor i samma land.
Fint så länge man inte är riktigt brun SD:are eller röstar på FI så kan jag hitta lite att hålla med i inom de flesta politiska ideologier.
Senast redigerad av Unggoy 2019-11-06 kl. 11:53.
Senast redigerad av Unggoy 2019-11-06 kl. 11:53.
.