2019-11-06, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Då jag har viss kognitiv utbildning så tror jag att jag kan ge dig en liten lektion här: hallucinationer är alltid positiva. D.v.s. du hallucinerar alltid att du ser något, aldrig att du inte ser något. Så från en ren objektiv synvinkel så är det ni som ser skäl för riksrätt som fantiserar eller åtminstone har bevisbördan. Och jag kan inte se att ni har lyckats bevisa något öht.

Tack för lektionen! Jag är inte beteendevetare utan logistiker. Därför tycker jag om när man på ett logiskt sätt tar sig från punkt A till Punkt B i sina resonemang. Det tycker inte jag du lyckas med riktigt. Vad jag tro mig se spelar som sagt ingen roll, en utredning är igång och det finns inga tecken på att den inte kommer gå hela vägen till rättegång i senaten. Det demokratiska partiet har bevisbördan och i slutändan är det det amerikanska folket som är jury i och med att han aldrig kommer fällas av en republikansk senat om det inte finns ett överväldigande stöd för detta.

Citat:
Bra att du tog upp Benghazi. Det om något visar väl att USA:s högsta politiker alltid slipper undan. Så även kommer Trump göra den här gången.

Så vad menar du? Att det inte finns någon anledning att utreda politikers agerande överhuvudtaget för att de ändå alltid "slipper undan"? Eller att Hillary uppenbart var skyldig och det därför var ok att driva totalt 6 olika utredningar mot henne. medan riksrätten mot Trump bör läggas ner för att det inte finns några bevis även om du inte har sett ens hälften av vittnesmålen ännu?

Jag får liksom inte ihop ditt sätt att resonera. Man kan tycka utredningen är ok även om man inte just nu tror eller tycker att han ska fällas.

Citat:
Och jag upprepar: det kommer att slå tillbaka på det Demokratisk partiet. Hårt!

Fast du har ju också sagt att du inte tror att demokraterna har en chans att vinna valet mot Trump? Vad har man då att förlora på att utreda honom? De flesta polls visar ju på att utredning har enormt stöd bland demokratiska väljare och stöd av ungefär hälften av folket totalt.

Pelosi var länge försiktig med att dra igång riksrätten trots att hon hade stöd av majoriteten av demkraterna i huset. Först när den här Ukrainahistorien uppdagades ändrade hon sig, nu tror jag man löper linan ut. Articles of impeachment kommer röstas igenom och en rättegång i senaten blir av.

Citat:
Tänk om Demokraterna istället under dessa tre år hade fört ett civiliserat politisk samtal där de med olika förslag och visioner hade bemött Trump. Men Hillary Clinton såg inte ens det som nödvändigt under hennes kampanj att vända sig mot sina kärnväljare: den arbetande befolkningen i USA. Detta har sedan blivit en följetång efter valet hos hennes efterföljare.

Tyvärr misstänker jag att vi går mot samma extrema polarisering i Sverige.

Här kan jag hålla med dig USA har blivit sjukt polariserat och det kan man givetvis inte bara klandra Trump för även om hans sätt att demonisera sina politiska motståndare inte har hjälpt saken. Jag känner både Trump- och Berniesupporters i USA och det känns inte som om de bor i samma land.

Citat:
Och nej, jag är inte heller SD:are.

Fint så länge man inte är riktigt brun SD:are eller röstar på FI så kan jag hitta lite att hålla med i inom de flesta politiska ideologier.
Senast redigerad av Unggoy 2019-11-06 kl. 11:53.
Citera
2019-11-06, 11:28
Bannlyst
Ja president Trump är ofelbar. Allt negativt som sker under hans administration beror på demokraterna. Han kan inte klandras för något alls

Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
LOL, ungefär som när Trump gjorde shutdown för att han inte fick som han ville.
Demokraterna ska vara civiliserade....
Citera
2019-11-06, 11:33
Bannlyst
Lev parnas har gått med på att samarbeta med kongressens utskott. Han gör detta frivilligt i hopp om att få lindrigare straff.

En stilla undran :att FBI grep honom i flygplatsen med multipla olika envägsbiljetter antyder att han varit under lång övervakning och sedan fått tips om det.
Han lämnade en lunch med Rudy Giuliani som då ochså varit under övervakning?

Hur långt sträcker sig den här Ukraina härvan egentligen?
Citera
2019-11-06, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
GOP förlorade guvernörvalet i går i Kentucky. Det kan vara stort och visa på en ändring hos GOP-väljarna. Tyvärr är det inte så klart då GOPs kandidat var impopulär.

Vet inte så mycket om lokalpolitik i Kentucky men den där Bevin måste ju vara en riktig klåpare om han lyckas förlora i en stat Trump vann med 30% marginal 2016 .
Citera
2019-11-06, 11:37
Bannlyst
Det var republikanernas whip Steve scalise, senator Graham, Jim Jordan och Matt gaetz som
Krävde det.
Nu är de tysta. Jag misstänker att de planerar ytterligare ett publikt skådespel. Typ en walk out mitt under förhören medan de skriker "this is a sham"
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är många intressanta paralleller som pågår nu!
Och har vi inte glömt någonting? Vad hände med GOPs forward center, som för bara någon vecka sedan krävde "RELEASE THE TRANSCRIPT!!!" och att förhören var någon slags "hemlig Gestapo-verksamhet!!!"? Han får ju läsa nu:
https://twitter.com/kathrynw5/status/1191824848978358274

"V-vi kan inte längre försvara det här! Så nu skiter vi i det!"

Att han vägrar läsa bevisen tyder väl också på att han vill kunna kunna fortsätta ljuga om dem, precis som tidigare.
Citera
2019-11-06, 11:51
Bannlyst
Ambassadör sondlands erkännande om quid pro quo innebär att saken är klar.

Har ni MAGA-dårar något ni vill tillägga?
Citera
2019-11-06, 11:54
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Det är många intressanta paralleller som pågår nu!
Och har vi inte glömt någonting? Vad hände med GOPs forward center, som för bara någon vecka sedan krävde "RELEASE THE TRANSCRIPT!!!" och att förhören var någon slags "hemlig Gestapo-verksamhet!!!"? Han får ju läsa nu:
https://twitter.com/kathrynw5/status/1191824848978358274

"V-vi kan inte längre försvara det här! Så nu skiter vi i det!"

Att han vägrar läsa bevisen tyder väl också på att han vill kunna kunna fortsätta ljuga om dem, precis som tidigare.

Citat:
Reporter: “Do you plan on reading these transcripts that were released?”

Graham: “No.”

HAHA! Snart blir det väl, Sondland who?

Citat:
Graham also appears to describe Sondland -- who donated $1 million to Trump's inaugural fund and was tapped by Trump to be an ambassador to the E.U. -- a bureaucrat

New Lindsey, meet old Lindsey.

https://twitter.com/CuteLazy_Panda/status/1191833332990001163?s=20

Lindsey hade i allafall en relativt nykter klarsynhet innan klev ner i träsket
https://twitter.com/kevinmj76/status/1191822469138722817?s=20
Citera
2019-11-06, 11:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome

Just nu så vill 48.4 procent ha impeachment av am folket och 44.9 procent inte ha det. För att Trump ska bli fälld tror jag att behövs det upp till 60 procent för. Jag tror inte senatorerna kommer leda i denna fråga. Då USA är politiskt splittrat. De kommer följa "folkviljan" i sina enskilda delstater. Dvs Senatorn kommer rösta efter hur stor chans han/hon har att bli omvald.

https://projects.fivethirtyeight.com/impeachment-polls/

President Trump menar att siffrorna är fake news och att han har sina egna polls som visar att majoriteten av befolkningen tycker att kongressens utredning är en witch hunt. Han vägrar dock släppa dessa siffror
Citera
2019-11-06, 12:01
Bannlyst
Trump tweet

Citat:
The Whistleblower gave false information & dealt with corrupt politician Schiff. He must be brought forward to testify. Written answers not acceptable! Where is the 2nd Whistleblower? He disappeared after I released the transcript. Does he even exist? Where is the informant? Con

Anser ni att presidenten är en hycklare med tanke på att han endast ville överlämna skriftlig information till Muellers åklagare. Varpå många av svaren visar på minnesförlust (cannot recall)
Citera
2019-11-06, 12:04
Bannlyst
Vänta till mars 2020. När fönstret för primary challengers har stängts.
Först då kommer Lindsey att våga stå emot. South Carolina är ett starkt Trumpfäste. Han har inte en chans emot en primary challenger där.

Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
HAHA! Snart blir det väl, Sondland who?

New Lindsey, meet old Lindsey.

https://twitter.com/CuteLazy_Panda/status/1191833332990001163?s=20

Lindsey hade i allafall en relativt nykter klarsynhet innan klev ner i träsket
https://twitter.com/kevinmj76/status/1191822469138722817?s=20
Citera
2019-11-06, 12:06
Medlem
https://twitter.com/kathrynw5/status/1191848619294568461/photo/1

Men liksom, samtalet är ju toppen på ett isberg. Att Trump bara antyder att det ska krävas tjänster så spelar ju hela tidsperiodens "hot" in på det uttalandet..

Såg ett fantastiskt klipp tidigare, att ingen "elak" snubbe går runt och verkligen uttalar hot utan det är ju hela kontexten som spelar in...
Citera
2019-11-06, 12:30
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
För transparens skull
Tycker du inte det vore bra om han förhördes?

Han kan förhöras, och har erbjudit sig att svara skriftligt på frågor.
Men visselblåsare ska inte outas mot sin vilja, det är ytterst viktigt, av minst två anledningar.

Först kommer han att förnedras, släpas i smutsen och fråntas heder och ära av Trump och republikanerna, och hans personliga säkerhet kan vara hotad. Det som drabbade Vindman var bara en liten försmak.

Följden av det är att folk i framtiden kommer att låta bli att blåsa i visslan. Det hotar hela systemet med att folk ska kunna informera och tipsa om felaktigheter, korruption, maktmissbruk m.m. inom förvaltning.

Därför är klappjakten på honom jäkligt obehaglig och farlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in