2019-11-05, 23:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har ingenting emot den aktuella rådmannen. Tvärtom tycker jag att hon verkar vara ganska väl medveten om hur illa det kan spåra ur ibland. Här berättar hon om hur det kändes när hon själv blev utsatt för ett liknande drev:
Ulla Gustavsson: Krafterna bakom hatet mot mig var väldigt otäcka
https://www.dn.se/sport/krafterna-bakom-hatet-mot-mig-var-valdigt-otacka/

Bra. Men ge då attan i att kalla henne nåt annat än hennes namn. Av repekt.
Det har ju gått bra att skriva ut både åklagarens hela namn, liksom den manlige rådmannens.
Citera
2019-11-05, 23:51
Medlem
Citat:
Jag har ingenting emot den aktuella rådmannen.

Varför ger du då henne öknamn?
Senast redigerad av Remark 2019-11-05 kl. 23:53.
Citera
2019-11-05, 23:56
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Det har ju gått bra att skriva ut både åklagarens hela namn, liksom den manlige rådmannens.
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Varför ger du då henne öknamn?
'Simpampen' var väl det hon kallades i Aftonbladet där hon jämfördes med Göran Lambertz, och där man menade att hennes beteende (precis som Lambertz) rubbar tilltron till Sveriges domstolar:
Senast redigerad av Draifos 2019-11-06 kl. 00:03.
Citera
2019-11-05, 23:57
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Jag får ta på mig skämsmössan.
Jag fattade aldrig att det var ett nidnamn.

Läste det som ett typ finskt efternamn, haha.

Sim-pampen, simförbundets ordförande.
Senast redigerad av notknapparen 2019-11-06 kl. 00:00.
Citera
2019-11-06, 00:04
Medlem
Citat:
Öknamnet 'Simpampen' fick hon väl i Aftonbladet där hon jämfördes med Göran Lambertz, och där man menade att hennes beteende rubbar tilltron till Sveriges domstolar:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/6nOaoQ/simpampens-uttalanden-om-slojor-skadar-fortroendet-for-domstolarna

Det är inte ett adekvat på min fråga. Att hänvisa till andra.
Du har personligt ansvar över vad DU skriver.
Citera
2019-11-06, 00:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är inte ett adekvat på min fråga. Att hänvisa till andra.
Du har personligt ansvar över vad DU skriver.
En rådman/domare i Örebro (Ulla Gustavsson) försöker alltså hjälpa en helt oerfaren och tunnelseende åklagare (Åsa Hiding) ur en knipa genom att bura in en enskild, på bevisning som uppenbarligen inte tål dagens ljus. Och nu förfasar ni er alltså över att jag (en anonym användare på Flashback) kallar denna rådman för 'Simpampen'?
Citera
2019-11-06, 00:36
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Tydligen skall hon alltså enligt media/åklagare ha haft en periodvis kärleksrelation med mannen i ett par hon själv som pastor hade vigt.

Och med det uttalandet menar du att om hon inte hade haft en liberalteologisk syn och vigt dom, så hade hon heller inte blivit mördad..?
Citera
2019-11-06, 00:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Och med det uttalandet menar du att om hon inte hade haft en liberalteologisk syn och vigt dom, så hade hon heller inte blivit mördad..?
Du kan väl skriva själv till åklagaren och fråga hur det här skall gå ihop. Jag har ingen aning om hur hon resonerar.
Senast redigerad av Draifos 2019-11-06 kl. 00:45.
Citera
2019-11-06, 00:46
Medlem
Citat:
En rådman/domare i Örebro (Ulla Gustavsson) försöker alltså hjälpa en helt oerfaren och tunnelseende åklagare (Åsa Hiding) ur en knipa genom att bura in en enskild, på bevisning som uppenbarligen inte tål dagens ljus. Och nu förfasar ni er alltså över att jag (en anonym användare på Flashback) kallar denna rådman för 'Simpampen'?

Se där, ett påstående.
Senast redigerad av Remark 2019-11-06 kl. 00:53.
Citera
2019-11-06, 08:48
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Påminner dig - IGEN....

FÖR-UNDERSÖKNINGS-SEKRETESS

Och nej det är nog inte mycket lönt att du ringer till rätten, vare sig till Åsa, Ulla eller Jens.

Sekretess under pågående förundersökning
Det händer att människor kontaktar Åklagarmyndigheten för att få information om pågående förundersökningar, men i regel gäller så kallad förundersökningssekretess. Det innebär att uppgifterna i en förundersökning inte lämnas ut eftersom detta skulle kunna skada utredningen.”

https://www.aklagare.se/om_rattsprocessen/fran-brott-till-atal/brottsutredningen/sekretess-under-pagaende-forundersokning/
Citera
2019-11-06, 09:09
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Men hur kan ni då veta att "de" (dvs. Åsa Hiding och Simpampen) har låst in rätt snubbe, om ni inte ens känner till vilken bevisning de anser sig ha mot honom?
Nä inte vilken bevisning förstås men det fanns väl "jättemycket" av den?
Citera
2019-11-06, 09:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Men den manlige rådmannen Jens Lindborg då? Har inte han också hjälpt åklagaren ”ur knipan”? Har inte han också hjälpt till ”att bura in” denne enskilde individ? Varför får inte han vara med i ditt ”påstående”?

Ditt påstående är närapå infantilt. Som om dessa tre myndighetspersoner, en kammaråklagare och två domare, håller på med något sorts sällskapsspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in