2019-11-01, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrstork
Avslutade allt... Byter till nordnet!

Haha byter till Nordnet pga en inställning du själv slagit på
Citera
2019-11-01, 18:23
Medlem
När ska avanza ordna så att vi med Länsförsäkringar kan göra direktöverföring via banken eller swish?

Väntat väldigt länge på detta, tröttsamt att vänta 1-2 dagar på en överföring..
Citera
2019-11-01, 18:33
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomigubben
När ska avanza ordna så att vi med Länsförsäkringar kan göra direktöverföring via banken eller swish?

Väntat väldigt länge på detta, tröttsamt att vänta 1-2 dagar på en överföring..
Jag tror att det är en sak mellan Länsförsäkringar och Trustly, som sköter direktöverföringarna att göra upp om. Avanza anlitar Trustly, om LF väljer att inte göra det, är det inte något Avanza styr över.
Citera
2019-11-01, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Haha byter till Nordnet pga en inställning du själv slagit på
Haha, ungefär som att gå från Moët till Chapel Hill för att man råkat skjuta champagnekorket i sitt eget ansikte när man öppna flaskan.
Citera
2019-11-01, 23:25
Medlem
herrstorks avatar
Ganska roligt liknelse!

I/på Nordnet kan jag välja om jag vill ha mörk tema eller inte. Avanza har valt tydligen att appen skall känna efter vad man har valt i telefonen. Jag gillar ha mörktema i inställningar, men inte i appar. Och nu har jag inte den möjligheten att välja utan avanza väljer åt mig. Är appen inte tillräcklig bra så kan man byta leverantör. Svårare är det inte.

Doch riktigt roligt liknelse!
Citera
2019-11-02, 04:25
Medlem
constants avatar
Citat:
Jag kör inte mörktema på min telefon.
Citat:
Jag gillar ha mörktema i inställningar...
Så därför skippar du Avanza.

Du, lycka till med dina affärer.
Citera
2019-11-05, 22:19
Medlem
maxatdunders avatar
Varför är Avanza 15 min efter den amerikanska marknaden fattar ingenting. Om jag ser att en aktie i Amerika realtid som går för 10.5 USD men i Sverige kan man fortfarande köpa för 10 USD??
Citera
2019-11-06, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Varför är Avanza 15 min efter den amerikanska marknaden fattar ingenting. Om jag ser att en aktie i Amerika realtid som går för 10.5 USD men i Sverige kan man fortfarande köpa för 10 USD??

Den är 15 min efter om du är utloggad.
Citera
2019-11-06, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Under Tilläggstjänster kan man köpa till realtidskurser för amerikanska börsen. Kostar 15 kr i månaden för NASDAQ respektive NYSE.
Citera
2019-11-06, 21:46
Medlem
Andersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasstillvaro
Den är 15 min efter om du är utloggad.
Den är 15 min efter även om du är inloggad, om du inte pröjsar för att få se realtidskurser. Men det går att få den gratis i realtid om du öppnar ett orderfönster.
Citera
2019-11-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andersman
Den är 15 min efter även om du är inloggad, om du inte pröjsar för att få se realtidskurser. Men det går att få den gratis i realtid om du öppnar ett orderfönster.

My bad.

Men visst stämmer det att även "Börsen idag"-sidan och olika svenska aktiekurser är en kvart efter om man är utloggad? Annars har jag väl drömt det
Citera
2019-11-18, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mwhinchell10
Hur ska du kunna genomföra köp&sälj på helger när börsen har stängt? Eller efter 17.30 när de europeiska börserna stängt?

Har jag missförstått?

Avanza har ju så man kan handla Omx/Dax/S&P500/Dow/Nas efter 17:30... Terminshandeln fortgår och det var nog de jag syftade otydligt på ..

Helger går det ju inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in