2019-11-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nej, verkligen inte, men jag tycker att det skulle vara det värsta som kunde hända för den övriga familjen, med tanke på att de redan har förlorat en familjemedlem.

Men vad som är min poäng, är att om det händer på grundval av det minimala vi vet om fallet, så anser jag det som ett justismord. Det är vad jag tycker är fel.

Det finns en betydande skillnad - för att säga det mildt!

Helt enig. Men politiet sitter nok på mye mer, hvis det skulle skje. TH er ikke hvem-som-helst.
Magefølelsen min sier at det verst tenkelige er tilfelle. Men mye er basert på rykter/udokumenterte påstander, så jeg er selvsagt ikke helt sikker. Håp og Tro er ikke enige hos meg, dessverre.
Citera
2019-11-05, 16:43
Medlem
Citat:
Om du tror att TH är GM - varför vill du att han ska betala 90 miljoner NOK till "falska kidnappare" - skulle det inte vara bättre om resten av familjen behöll pengarna, eftersom det är det enda som återstod åt dem?

Her følger jeg andres hypotese. Familiens hypotese, i følge Holden.
Citera
2019-11-05, 17:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her følger jeg andres hypotese. Familiens hypotese, i følge Holden.
Holden/Familjen tror inte att AE lever längre, men "de er villig til å strekke seg langt" för att veta vad som har hänt.
Citera
2019-11-05, 17:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Når folk overlever er det ikke et vanlig selvmord, men et mislykket selvmord.
Det verkar som om du har en fasit.
Citera
2019-11-05, 17:14
Medlem
Citat:
Holden/Familjen tror inte att AE lever längre, men "de er villig til å strekke seg langt" för att veta vad som har hänt.

De har vel et lite håp? Da kan de prøve å betale hele beløpet. Ikke la noe stå uprøvd. Tenker jeg. Det er ikke store beløpet, med tanke på hva de eier.
Citera
2019-11-05, 17:21
Avslutad
Citat:
De har vel et lite håp? Da kan de prøve å betale hele beløpet. Ikke la noe stå uprøvd. Tenker jeg. Det er ikke store beløpet, med tanke på hva de eier.
Ja, det är så de tänker.

Det viktigaste är att veta vad som har hänt.
De tror att AE är död, men osäkerheten kommer att hemsöka dem resten av livet om de inte får svar.
Citera
2019-11-05, 18:23
Medlem
Citat:
Jag tycker att det är intressant, eftersom många tror, ​​efter att polisen har ändrat huvudhypotesen till "dråp, fingrad som kidnappning", att det är uteslutet att fallet kan handla om "en kidnappning som gick fel".
Jag tror att uttalandet i Åsted Norge, antydar att den nya huvudhypotesen har en mer komplicerad bild.
Det kan fortfarande vara ett planerat mord/drap, t.ex. kan motivet vara hämd eller för att mörka annan organiserad brottslighet, men jag tror inte att polisen misstänker TH, i vilket fall borde han varit häktad, på grund av faran för att MGM skulle kunna begå självmord.

"Eller hva man skal kalle det" er nok lite annet enn figure of speech.
Citera
2019-11-05, 18:37
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Seriøst?
Betale ut NOK 90 000 000 etter ett år og intet livsbevis og tross i at politiet anser offeret som drept.
Med andre ord, belønne drapsmennene?
Med 90 millioner!?
Citera
2019-11-05, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Seriøst?
Betale ut NOK 90 000 000 etter ett år og intet livsbevis og tross i at politiet anser offeret som drept.
Med andre ord, belønne drapsmennene?
Med 90 millioner!?

Ja, hvis de har et håp, så hvorfor ikke? Prøve alt. Du vet vel min hypotese. Men skal jeg sette meg inn i andres hypotese, der de tenker at AE kanskje er i live, så ville jeg nok vurdert det. Hva er vel 80 mill til...
Citera
2019-11-05, 18:56
Medlem
Synes Brøske virket litt beklemt og defensiv på Åsted Norge i går. Ser at ingen medier har fulgt opp henstillingen til publikum om nye tips som "kan føre til at Anne Elisabeth Hagen blir funnet".

Jeg tenker, enten vil det komme nye henstillinger i nettavisene i løpet av uken, eller, kanskje politiet har indikasjoner på hvor de vil lete, men at letingen vil bli veldig avslørende. Enten fordi de har tenkt å slå ned vegger og gulv i kjellere, eller grave opp hager. Søk politiet ikke har mulighet til å skjule. Kanskje på eiendommen i Sloraveien, eller like i nærheten. Men som ikke kan venter lenger.

Det er like før det er like etter. Det er tilsynelatende stillstand i saken mens en dramatisk vending ligger og ulmer under overflaten.

Edit
Kanskje det har skjedd en utvikling i saken fra Brøskes opptreden på det direktesendte Åsted Norge ble avtalt, og at det er årsaken til at Brøske virket litt ubekvem. Kanskje direkteinnslaget med Brøske opprinnelig var planlagt å handle om et annet tema. Et tema som det ikke lenger er aktuelt å be om nye tips fra publikum om. Fordi politiet har funnet løsningen?
Senast redigerad av kornblomst 2019-11-05 kl. 19:07. Anledning: Edit
Citera
2019-11-05, 18:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
"Eller hva man skal kalle det" er nok lite annet enn figure of speech.
Jag tror inte att uttalandet är väldigt viktigt, det är inte hans uppgift att tala på utredningens vägnar. Men jag registrerade att det blev sagt.
Citera
2019-11-05, 19:14
Medlem
"01.05.19.
"En mann forteller at han ved to tilfeller i fjor høst så to fiskere sittende på denne bryggen. De snakket østeuropeisk. Mannen var selv på bryggen for å mate ender."

"Fuglefotograf forteller at han så en bil med østeuropeiske registreringsskilt parkert her både den 29. oktober og en annen dag i høst."

"To menn sto sammen og fisket på en annen brygge – også den i nærheten av huset til Hagen, mens en mann sto alene ved vannet like ved. Rørvik anslår de to som fisket sammen til å være i slutten av 20-årene, og den tredje mannen i 50-årene.
– Alle tre så ut som vanlige sportsfiskere, de hadde med seg utstyr og sekker. Jeg så ikke at de fikk fisk, men de så veldig ivrige ut. Jeg la ikke merke til om de hadde med seg kamera.
Samme dag som han så disse tre mennene, så han en sølvfarget bil med skilter fra et østeuropeisk land, forteller Rørvik, som tror det var en eldre Ford Fiesta. Den sto parkert på en liten parkeringsplass like ved.
– Jeg gikk utifra at den tilhørte fiskerne, da jeg ikke så noen andre i nærheten, sier Rørvik, som foreløpig ikke har vært i kontakt med politiet.
Bilen hadde han også sett flere ganger tidligere, stort sett parkert på samme plass, men da så han ikke fiskere. Han påpeker at Langvannet er stort og at det er mange steder man kan fiske fra."

"Fuglefotografen mener at han verken har sett bilen eller fiskerne etter 31. oktober – dagen da Anne-Elisabeth Hagen forsvant"
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/l1o81y/nytt-vitne-i-loerenskog-saa-mystiske-menn-med-fiskestang-og-telelinse

Både fiskerne og bilen kunne ev ha blitt fotografert av flere som var på tur i området, og av den grunn tenker jeg at det ikke er sannsynlig at de skulle ha noe med saken å gjøre.

Gammel artikkel, men. Leste om det her http://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/innlegg/48841202/#48841202
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in