2019-11-05, 15:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Monsen mener det er snakk om konflikter og turbulens innad familien, langt bak i tid. Hva kan det si oss?
Monsens rykten säger ingenting, rykten kan inte verifieras så länge källan är anonym.

Sådana rykten orsakar kaos, och jag misstänker att det var vad som var avsett. Förresten, kaos-taktik är en välkänd taktik som används i politisk maktkamp. Inspirerad av "Bygdedyret" - säkert inte mer komplicerat än så.

Om dessa rykten hade blivit berättat för polisen, och polisen hade uttalat sig i media om dem, skulle det ha varit trovärdigt och relevant för fallet. På det sättet skulle även rykten varit konstruktiv.

Hittills har polisen bara valt att INTE bekräfta ryktens relevans, därför är INTE rykten trovärdiga och relevant.
Senast redigerad av Havhest 2019-11-05 kl. 15:22.
Citera
2019-11-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Monsens rykten säger ingenting, rykten kan inte verifieras så länge källan är anonym.

Sådana rykten orsakar kaos, och jag misstänker att det var vad som var avsett. Förresten, kaos-taktik är en välkänd taktik som används i politisk maktkamp. Inspirerad av "Bygdedyret" - säkert inte mer komplicerat än så.

Om dessa rykten hade blivit berättat för polisen, och polisen hade uttalat sig i media om dem, skulle det ha varit trovärdigt och relevant för fallet. På det sättet skulle även rykten varit konstruktiv.
*
Hittills har polisen bara valt att INTE bekräfta ryktens relevans, därför är INTE rykten trovärdiga och relevant.

Men la oss hypotetisk sett si de er sanne. Hva ville du tenkt da?
Citera
2019-11-05, 15:22
Avslutad
Citat:
Men la oss hypotetisk sett si de er sanne. Hva ville du tenkt da?
Jag skulle säga att det finns många mörka bakgrunder i de flesta familjer, utan att detta får någon att bli mördare.
Citera
2019-11-05, 15:24
Medlem
Citat:
Jag skulle säga att det finns många mörka bakgrunder i de flesta familjer, utan att detta får någon att bli mördare.

Enig. Men hvorfor graver politiet i dem? Hypotetisk sett. 1 år etter forsvinningen. Konflikter som involverer familien, og kanskje reaksjonsmønstre TH har hatt. Som jeg tenker det handler om.
Citera
2019-11-05, 15:36
Avslutad
Citat:
Nei, det gjelder helt vanlige selvmord. Mange kan fortelle at de ikke forstår hvorfor de tok livet sitt, fordi de virket så mye gladere enn før. Rart, men psykologien er ikke alltid lett å forstå.
Det är inte vanligt att kalla självmord "vanligt självmord".
Men det som är vanligt vid självmord är att den sjuka personen har ett fel sätt att tänka på. De är övertygade om att det är bäst för alla om de dör.

Detta kan sägas, eftersom många faktiskt överlever, och därför får hjälp.
Citera
2019-11-05, 15:40
Medlem
Citat:
Men det som är vanligt vid självmord är att den sjuka personen har ett fel sätt att tänka på. De är övertygade om att det är bäst för alla om de dör.

Jeg skrev det for å forklare at jeg da ikke snakker om de som ønsker å arrangerer det som en ulykke. De færreste gjør det.
Fru C snakket om at de som fremstår glade gjør det for å skjule selvmordet, og at de da kanskje ville arrangere det som en ulykke attpåtil. Du mistet konteksten ved å ikke ta med hva jeg svarte på.
Senast redigerad av agvvv 2019-11-05 kl. 15:42.
Citera
2019-11-05, 15:59
Avslutad
Citat:
Enig. Men hvorfor graver politiet i dem? Hypotetisk sett. 1 år etter forsvinningen. Konflikter som involverer familien, og kanskje reaksjonsmønstre TH har hatt. Som jeg tenker det handler om.
Jag tror att polisen "knyter säcken" nu, som någon nämnde tidigare.
Som jag sa tidigare tror jag att polisen är rädd att vittnen kommer att glömma saker. Annars kan förklaringen vara att efter en långvarig utredning, där polisen har fått kunskap om många detaljer, uppstår nya frågor som kan vara viktiga för helheten. Därför kan det också vara så att polisen vill undersöka om någon kommer att ändra sin förklaring. Det behöver inte vara något misstänkt med det.
Citera
2019-11-05, 16:01
Medlem
Citat:
Jag tror att polisen "knyter säcken" nu, som någon nämnde tidigare.
Som jag sa tidigare tror jag att polisen är rädd att vittnen kommer att glömma saker. Annars kan förklaringen vara att efter en långvarig utredning, där polisen har fått kunskap om många detaljer, uppstår nya frågor som kan vara viktiga för helheten. Därför kan det också vara så att polisen vill undersöka om någon kommer att ändra sin förklaring. Det behöver inte vara något misstänkt med det.

Vil du bli svært overrasket hvis det viser seg at ektemannen blir siktet?
Citera
2019-11-05, 16:02
Avslutad
Citat:
Jeg skrev det for å forklare at jeg da ikke snakker om de som ønsker å arrangerer det som en ulykke. De færreste gjør det.
Fru C snakket om at de som fremstår glade gjør det for å skjule selvmordet, og at de da kanskje ville arrangere det som en ulykke attpåtil. Du mistet konteksten ved å ikke ta med hva jeg svarte på.
OK!
Citera
2019-11-05, 16:31
Avslutad
Citat:
Vil du bli svært overrasket hvis det viser seg at ektemannen blir siktet?
Nej, verkligen inte, men jag tycker att det skulle vara det värsta som kunde hända för den övriga familjen, med tanke på att de redan har förlorat en familjemedlem.

Men vad som är min poäng, är att om det händer på grundval av det minimala vi vet om fallet, så anser jag det som ett justismord. Det är vad jag tycker är fel.

Det finns en betydande skillnad - för att säga det mildt!
Citera
2019-11-05, 16:41
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:

Når folk overlever er det ikke et vanlig selvmord, men et mislykket selvmord.
Citera
2019-11-05, 16:41
Avslutad
Citat:
Hvis de er overbeviste om at hun lever, så burde resten av beløpet utbetales, da har kidnapperne vist seg som harde forhandlere, og de godtar kun alt eller intet, før AE blir sluppet fri. Det må være neste skritt. Hvis de vil prøve alt. 90 mill er "bare" 4 % av formuen, og en bank gir dem nok det lånet, hvis de ikke kan skaffe det til veie uten å selge eiendom eller aksjer.
Om du tror att TH är GM - varför vill du att han ska betala 90 miljoner NOK till "falska kidnappare" - skulle det inte vara bättre om resten av familjen behöll pengarna, eftersom det är det enda som återstod åt dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in