2019-11-05, 14:47
Bannlyst
Republikanernas minoritetsledare och fd inpiskare Kevin McCarthy I kongressen till talmannen Paul Ryan. Dessa två är bland de mest högt uppsatta i partiet.

"theres two people that Putin pays. Dana rohrbacher and Donald Trump. Swear to God"

Citat:
Ursprungligen postat av Toalettborsten
Jag förstår. Jag anser dock att det är vad man gör som avgör ens trovärdighet. Så som Trump hanterat amerikanerna och ekonomin (och media!) visar att han har mycket hög trovärdighet.

Så en journalist återberättar vad han råkat höra från vissa i Trump-familjen? Kan det bli mer taget ur luften än så, särskilt när man tänker på medias agenda mot Trump? Det är säkert sant, men särskilt slagkraftigt är det ju inte. Sedan förstår jag inte varför det skulle vara ett problem att någon Ryss betalar för Trumps golfresor m.m.. Försök hitta en miljardär där ute som inte har en massa skit i bagaget, eller ännu bättre: Försök hitta en miljardär där ute som är lika fläckfri som Trump.
Citera
2019-11-05, 14:48
Medlem
Min favorit verkar då ha lagt ner att framträda i 100 program per vecka. Giuliani är alldeles tyst. Hittar då ingenting om honom. Han är ju lite knäpp men har svårt att tro att han ska vittne emot Trump. I den mån att han fattar något. Det är svårt att avgöra om han spelar galen eller om han faktiskt är galen. Om han vore galen på riktigt kan det bli åka av. Så småningom.

Rättegången mot Roger Stone kan komma fram med mer uppgifter som kan läggas till som punkter för en impeachment. För det verkar som så att det är Ryssland som började med att försöka framställa det som en server var stulen av Ukraina. Alla vägar leder till Putin.
Citera
2019-11-05, 15:19
Medlem
klybans avatar
Citat:
Det där är ju bara ohederligt. Du har precis påstått en massa skit om Trump, jag tror vi började vid ryska mutor/betalningar som ej redovisas av Trump, skattedeklaration osv? När jag ber om belägg för detta så är det jag som ska bevisa någonting. Jag påpekar då att jag inte fått belägg för det jag bad om tidigare, och då byter du nu helt spår och ber mig hitta en miljardär som har mer skit på sig än någon annan. OK, jag kan göra det, men ska vi då vara rättvisa och räkna innan Trump ställde upp som presidentkandidat? Detta vet du redan, men visst är det underligt att smutskastningen mot Trump började efter att han ställde upp i valet? Innan det så älskade alla Trump.
Ingen som bryr sig om bevisa nått till personer som aldrig bryr sig om det annars.
Men visst kommer bevisen, allt du behöver göra är att vänta tills impeachmenten börjar.
Så kommer de som ett pärlband bevisen.

Även så är quid pro qwuo redan erkänt.
Skattedeklarationen har rätten bestämt han ska lämna ut, samma deklaration som andra presidenter gärna lämnat ut.

Och bevis, är du ens intresserade av detta, och med tex 8 hearings på Bengazi?
Massor på Hillary, osv...osv..., för en sak vi lärt oss av trumpnissar, det är att aldrig samma regelböcker gäller.
Citera
2019-11-05, 15:21
Medlem
Citat:
Vittnesmål om vad? Menar ni att processen fortfarande är igång för att försöka avsätta Trump? Trodde det var frustrerade sojapojkar som du själv och AFA som fortfarande trodde på den skiten. Jaja, för vår del får ni gärna fortsätta, era försök att sätta dit Trump har resulterat i att Comey m.fl. har blivit till åtlöje.

None of this seemed likely when Donald Trump first got into politics. “I don’t need anybody’s money,” he announced on the day he launched his 2016 campaign, standing inside the marble atrium at Trump Tower. “I’m using my own money. I’m not using the lobbyists. I’m not using donors. I don’t care. I’m really rich.”

Today In: Billionaires
At first, he acted like it, spending $50 million of his own money from April 2015 to June 2016. But the following month, when he was officially named the Republican nominee for president, his financing model changed. From July to November of 2016, outsiders contributed $234 million while Trump put up just $16 million.

https://www.forbes.com/sites/danalexander/2019/03/20/trump-has-now-shifted-13m-of-campaign-donor-money-into-his-business/#34d248797aaf

Visst är det sött att vara naiv, om man är fem år gammal, sen blir det mest pinsamt.

Det kommer förmodligen att komma fram en hel del ekonomiska uppgifter som kan införas i en impeachment om man kommer så långt. Till dess, vid inquiryn så är det bra att hitta dessa så att väljarna får klart för sig vad han är för en filur.
Citera
2019-11-05, 15:21
Medlem
Quid pro quo är inte ett brott. Det är standard i förhandlingar mellan nationer. Obama undanhöll miljarder i understöd till Israel om de inte slutade med sina bosättningar i västbanken. Den nuvarande demokratiska huvudkandidaten tycker likadant. https://www.timesofisrael.com/warren-says-withholding-aid-to-israel-on-the-table-to-curb-settlements/
Citera
2019-11-05, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LetsFvck
Quid pro quo är inte ett brott. Det är standard i förhandlingar mellan nationer. Obama undanhöll miljarder i understöd till Israel om de inte slutade med sina bosättningar i västbanken. Den nuvarande demokratiska huvudkandidaten tycker likadant. https://www.timesofisrael.com/warren-says-withholding-aid-to-israel-on-the-table-to-curb-settlements/

Det är inte standard att politiker utövar ekonomiskt press på ett land i nöd för att få skit på sina politiska medtävlare om presidentposten. Något mer behöver du inte veta. Håll fast vid detta.
Citera
2019-11-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det är inte standard att politiker utövar ekonomiskt press på ett land i nöd för att få skit på sina politiska medtävlare om presidentposten. Något mer behöver du inte veta. Håll fast vid detta.

Nej. Men det var givetvis helt okej när Clinton gjorde det? Såvitt jag vet så försökte han(Trump) utreda korruption. Det finns ju för fan ett videoklipp på Joe Biden själv när han skryter om att ha utpressat Ukraina till att sparka en åklagare.
Citera
2019-11-05, 15:33
Medlem
Citat:
Nej. Men det var givetvis helt okej när Clinton gjorde det? Såvitt jag vet så försökte han(Trump) utreda korruption. Det finns ju för fan ett videoklipp på Joe Biden själv när han skryter om att ha utpressat Ukraina till att sparka en åklagare.

Nej, så vitt du vet var det valet 2016 där Trump inte accepterade att han inte vann the populair vote och Joe Biden som konkurrent i valet 2020 som Ukraina skulle utreda.

Den sparkade ambassadören Yanowitch fick vet att hon skulle få sparken om hon inte twittrade sitt stöd för Trump. Hon gjorde inte det och fick sparken.

Giuliani har varit till flera olika länder för att få dem att utreda eller åtminstone säga att de utreder Joe Biden.

Jag skiter fullständigt i Obama och Clinton. Ta det i trådar som handlar om dem. Deras agerande har ingenting med det här att göra.
Citera
2019-11-05, 15:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Haha, semantik hjälper inte här, hotar man en ledare för gräva skit på en politisk motståndare.
Så är det ett brott.

Det du pratar om är när man säger till en diktatur att vi ger er inga pengar, om ni inte förbättrar era mänskliga rättigheter.
Inte för avgöra val i USA, det är olagligt.

Efter detta finns inget att diskutera, och brott är redan erkänt, 7st visselblåsare och sen en lång rad av vittnen som säger det samma.

Som du förstår, diskuterar du inte sånt som redan är fastställt, vad säger du då?(Om det var någon tvekan, så är svaret inget, då du inte längre pratar om Ukraina-skandalen, och detta är den enda som gäller här)

Men du är rätt gulligt om inbillar dig annat.
Bara antar svår form av TDS.
Citat:
Whatabotu hjälper inte ens överhuvudtaget här.
Brottet är klart, erkännandet är redan gett, obstruktionen ser vi nu.

Och inte en enda sak med Joe Biden hjälper trumpen, eller ens man bryr sig om den frågan.
just för det är irrelevant till det erkända brottet om quid pro quo.
Att prata om saker som inte har med impeachment och göra, det ändrar inte fakta.
Citera
2019-11-05, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Nej, så vitt du vet var det valet 2016 där Trump inte accepterade att han inte vann the populair vote och Joe Biden som konkurrent i valet 2020 som Ukraina skulle utreda.

Vet ärligt talat inte vad du pratar om. Inte acceptera popular vote, eh? Vem bryr sig om popular vote?

Kanske jag inte är tillräckligt insatt, men åklagaren som sparkades utredde Bidens son. Att då sätta press på honom och således få honom sparkad låter ju ganska mycket som korruption.

Om det står i nationens intresse, dvs utreda eventuell korruption, så är det irrelevant om Joe Biden är en presidentkandidat eller inte. Ska presidentkandidater ha juridisk immunitet?
Citera
2019-11-05, 15:45
Medlem
Citat:
Vet ärligt talat inte vad du pratar om. Inte acceptera popular vote, eh? Vem bryr sig om popular vote?
Trump uppenbarligen. Han kan inte släppa Clinton.

Citat:
Kanske jag inte är tillräckligt insatt, men åklagaren som sparkades utredde Bidens son. Att då sätta press på honom och således få honom sparkad låter ju ganska mycket som korruption.
Nej, han utredde INTE Bidens son.

Citat:
Om det står i nationens intresse, dvs utreda eventuell korruption, så är det irrelevant om Joe Biden är en presidentkandidat eller inte. Ska presidentkandidater ha juridisk immunitet?
Ja det är ju därför det pågår en impeachment inquiry mot Trump nu. För att utreda korruption.
Citera
2019-11-05, 15:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Japp "whataboutism" anknyter ju till frågan för att sedan snabbt flytta över till något man känner sig mer bekväm med att diskutera.

Vad som är en "impeachable offense" är ju väldigt luddigt så visst jag har förstått det. "Abuse of power" innebär väl att presidenten använder sin makt för personliga skäl på ett sätt som inte gagnar USA.

Yovanovitchs vittnesmål pekar på att hon av Giuliani och Trump blivit motarbetad, utmanövrerad och bortplockad från sin roll i Ukraina. Trump baktalar sedan sin tidigare ambassadör i samtalet med Zelensky på ett sätt som gör henne både orolig och rädd när hon får se det. Nästa steg här är väl att man måste visa att hon plockades bort för att hon var ett hinder för Trumps påstådda "shadow Foreign Policy".

Jag tycker det låter rätt obehagligt, du tycker att Trump är Trump. Jag respekterar din åsikt men från ditt sätt att skriva får jag känslan att det inte finns något som kan komma fram i den här utredningen som får dig att ändra åsikt.
Nej det lär det inte finnas då vi nu har haft tre år med Trump och ständiga attacker och en hel Rysslandsutredning som inte har kommit upp med något. Varför skulle något komma fram den här gången? Allt jag ser är ett parti och alla dessa väljare som befinner sig i vad som inte kan kallas något annat än för en djup hypnos där Trump är Hin Håle själv. Vi bevittnar två filmer på samma filmduk samtidigt helt enkelt. Fascinerande egentligen särskilt som att jag är beteendevetare, men samtidigt väldigt tragiskt då något konstruktivt samtal kring Trump och hans presidentskap inte kan hållas.

Och nej, jag är inte en fanatisk Trumpanhängare - jag är ju svensk utan rösträtt i USA f.ö. - och jag ser en hel del man kan kritisera Trump för. Men det handlar om politiska beslut och därtill hörande teman, inte om hur Trump kommunicerar och använder engelskan, förolämpar sina belackare, eller hur många stavfel han producerar på Twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in