2019-11-05, 00:50
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Jag tror tvärtom, att det finns en kris och att hon fått uppleva att verkligheten kommit ikapp till slut. Luftslottet rasar.

Queen B har en grandios och uppblåst narcissistisk självbild och skulle aldrig frivilligt stiga ner från sin höga jättehäst. Det finns en uttänkt strategi bakom alla snyftinlägg den senaste tiden. Jag tror att det är ett desperat försök till damage control. Hon inser att sista möjligheten att tjäna pengar på sitt namn går förlorad om hon tappar bloggläsarna och följarna. Och bästa sättet att hålla dem kvar och fiska sympatier är att visa sig sårbar och mänsklig. Hon vet att sådant säljer.

Och att exponera de små barnen säljer, då får man sympatier ute i stugorna, men så billigt, så lågt har den stora affärskvinnan Isabella Löwengrip sjunkit.

"Titta på mig, det är synd om mig, sparka inte på en som ligger, titta på mina barn, anmäl inte mig för bedrägeri, tänk på mina barn"
Senast redigerad av trottwell 2019-11-05 kl. 01:08.
Citera
2019-11-05, 01:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Till och med min gammelmormor vet 'att det går dåligt nu' för Isabella
Isabellas ekonomi och det ökade våldet i Sverige ar det hon oroar sig mest för numera
Det enda obekräftade skvaller som skickats till mig som passar in pa konkurs, nedläggning eller stängning av Lowengrip Invest AB ar ett simpelt bedrägeri som verkar ovanlig i Sverige
Jag har haft fel förut men den delen av skvallret har jag helt bortsett ifrån for det verkar helt otroligt överdrivet
Är gammelmormor oroad över Bellsans kärleksliv också 😉?
Bellsan nämner inte längre Erik.
Det smäller i veckan.
Citera
2019-11-05, 01:08
Medlem
johnthedickholmess avatar
Alltså, hur är bella i sängen? Någon som gökat henne och vet? Bra eller dålig? Trång eller slapp? Vad går hon igång på? Gillar att ta den i 2:an? Dominans?
Citera
2019-11-05, 01:24
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Alltså, hur är bella i sängen? Någon som gökat henne och vet? Bra eller dålig? Trång eller slapp? Vad går hon igång på? Gillar att ta den i 2:an? Dominans?

Jag tror att Bella räcker åt Erik mer än väl, frågan är om Erik räcker åt Bella över tid.
Citera
2019-11-05, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det smäller i veckan.
Hon skrev ju att hon skulle vara i Göteborg hela veckan och gå omkring i pyjamas. Underförstått, om inte explicit, hos Erik.
Citera
2019-11-05, 07:48
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whatdoweknow
Åsikter? Skvaller?
Det är så här jag uppfattar henne, ja, vilket inte bottnar i vad hon själv kan ha sagt eller skrivit eller dylikt utan i vad hon gjort. Att hon ljuger hejdlöst har många visat flera gånger, det är ställt utom allt tvivel. Att hon saknar förmåga att sätta sig in i hur andra människor kan reagera känslomässigt framgår väl av hur hon behandlat inte bara sin före detta man utan också sina barn, en tidigare pojkvän, anställda som anonymt vittnar om en förskräcklig arbetsmiljö samt frun och barnen till den nuvarande älskaren (och observera att det inte spelar någon som helst roll vad dessa personer själva tycker, vi bedöms utifrån vad andra uppfattar om oss). För att nämna några.
Det här handlar inte om brottsliga handlingar, det handlar om en vidrig personlighet som rimligen är kartlagd och färdiganalyserad av de allra flesta utifrån uppgifter som faktiskt går att kontrollera, till och med i efterhand.
Saknar empati du vet bättre men säger man inte "lite gränslös" nuförtiden?
Det är inte så lätt att få anställda att stanna
Som sagt Isabella är mer alldaglig och vanligare än man tror gråare och vardagligare och lite tonårsaktig tydligen enligt folk i hennes närhet
Det är för övrigt exakt vad du ser på osminkade bilder
Den påstådda totala avsaknaden av empati, förskräckliga arbetsmiljön och otroheten är inte konsistent med att folk samarbetar med, arbetar for och inleder relationer med Isabella
Det är inte motbevisat att Isabella är alldaglig, grå och vardaglig
Senast redigerad av qutm 2019-11-05 kl. 07:50.
Citera
2019-11-05, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Saknar empati du vet bättre men säger man inte "lite gränslös" nuförtiden?
Det är inte så lätt att få anställda att stanna
Som sagt Isabella är mer alldaglig och vanligare än man tror gråare och vardagligare och lite tonårsaktig tydligen enligt folk i hennes närhet
Det är för övrigt exakt vad du ser på osminkade bilder
Den påstådda totala avsaknaden av empati, förskräckliga arbetsmiljön och otroheten är inte konsistent med att folk samarbetar med, arbetar for och inleder relationer med Isabella
Det är inte motbevisat att Isabella är alldaglig, grå och vardaglig
Du upprepar det här om och om igen. Alla vet ju hur hon ser ut, finns hur mycket bilder som helst på nätet. Det är väl inget som behöver vare sig bevisas eller motbevisas, och i vilket fall blir det jobbigt med allt tjat. Det är som att du har tre-fyra inlägg som du recyclar. ”Tacka vet jag Raffa tråden, FUPar etc”, ”Acceptera bara kontanter”, ”krämerna görs i kina, jag ska skicka dem på analys” och ”Isabella är en alldaglig tonåring”. Nu när vi alla har läst alla tre ett otal gånger kan du väl skriva något nytt istället?
Citera
2019-11-05, 08:37
Medlem
Isabella påstår att hon valt att ställa upp på intervjun pga att det sprids så mycket rykten just nu.

Hmm...det är ju hon själv som lägger upp för rykten genom att prata(skriva) i gåtor. Hade hon varit öppen från första början med VAD egentligen den påstådda krisen innebär så hade det ju inte gått en massa rykten.

Så istället för att känna att hon MÅSTE ställa upp på intervjun så hade hon lika gärna kunna skriva ut på bloggen vad det är som försigår egentligen.

Med en intervju kan hon ju iofs "styra journalisterna" dit hon vill som hon själv tycker sig vara väldigt bra på
Citera
2019-11-05, 08:50
Medlem
Citat:
Det smäller i veckan.

Hon kanske inte nämner Erik men hon ANTYDER desto mer.
Nu ska hon till Göteborg och "jobba hemifrån" i en vecka. Det har hon skrivit om i två inlägg den senaste veckan, hur hon ska åka dit och ha en mysig pyjamasvecka.

Det är möjligt att hon antyder att hon ska bo hos honom men istället sitter och gömmer sig på något hotellrum med room service i en vecka men känns knappast troligt. I så fall är hon knäppare än vad jag någonsin trodde var möjligt.
Senast redigerad av Notmyguru 2019-11-05 kl. 09:15.
Citera
2019-11-05, 08:55
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Hon skrev ju att hon skulle vara i Göteborg hela veckan och gå omkring i pyjamas. Underförstått, om inte explicit, hos Erik.
Precis. Du fyller själv på och broderar ut det hon skriver. Det är så Bellsan alltid skriver.
Antydningar. Cliffhangers.
Citat:
Ursprungligen postat av Notmyguru
Hon kanske inte nämner Erik men hon ANTYDER desto mer.
Nu ska hon till Göteborg och "jobba hemifrån" i en vecka. Det har hon skrivit om i två inlägg den senaste veckan, hur hon ska åka dit och ha en mysig pyjamasvecka.

Det är möjligt att hon antyder att hon ska bo hos honom men istället sitter och gömmer sig på något hotellrum med room service i två veckor men känns knappast troligt. I så fall är hon knäppare än vad jag någonsin trodde var möjligt.
Två veckor?!?
Du broderar verkligen ut Bellsans inlägg.
Det rör sig om några dagar. Hon ska ju till Oslo också.
Men ingen vet ju. De kanske gifter sig. Eller inte.

Sitt hem på Lidingö kallar hon huset och lägenheten NY kallade hon hem, så hon är knäpp.Hon kliver in och ut i sina fantasivärldar och ljuger om allt.
Det är ju det som gör den här såpan så underhållande.
Senast redigerad av DoraF 2019-11-05 kl. 09:03.
Citera
2019-11-05, 08:55
Medlem
Citat:
Det är uppenbart att Bellsan håller på att byta persona. Hon lajvar inte längre internationell affärskvinna och det tror jag inte heller att hon slutat med frivilligt. Pengarna sinar.
Halmstrået verkar vara kladdbolaget. Det är där fokus är i hennes sociala medier. Hon gör fortfarande reklam för Ellos men då mycket mer är det inte. Bloggen består av snyftinlägg efter snyftinlägg, precis som du skriver.
Det är neutralt och trist, så om bloggen ska överleva måste hon mejsla ut en ny persona. Det är här Tranströmer och Hand In Hand kommer in.

Japp! Nu gäller det att snabbt tvätta bort den gamla ytliga flams-Bellan som dessutom pratade vitt och brett om hur hon manipulerade sina läsare via bloggen. Jobbigt att behöva krypa tillbaka till den lättlurade dumma skocken man tidigare gjort sig så lustig över. Nu gäller det att snabbt som attan blotta sin själ och visa djup och ödmjukhet.

Riktigt sorgligt att se hur snabbt den lättlurade skocken svalde det nya betet med hull och hår. Och klor och svans.
Citera
2019-11-05, 09:14
Medlem
Citat:
Precis. Du fyller själv på och broderar ut det hon skriver. Det är så Bellsan alltid skriver.
Antydningar. Cliffhangers.

Två veckor?!?
Du broderar verkligen ut Bellsans inlägg.
Det rör sig om några dagar. Hon ska ju till Oslo också.
Men ingen vet ju. De kanske gifter sig. Eller inte.

Sitt hem på Lidingö kallar hon huset och lägenheten NY kallade hon hem, så hon är knäpp.Hon kliver in och ut i sina fantasivärldar och ljuger om allt.
Det är ju det som gör den här såpan så underhållande.

EN vecka.
Sorry, my bad. Det skulle stå en vecka. Jag sitter och jobbar parallellt så jag hade inte huvudet på skaft. Ska skärpa mig. Utöver det har jag inte broderat ut något.

Ur Isabellas blogg 4 oktober "Nu är jag framme i Göteborg och jag ska vara här hela veckan och jobba härifrån. På torsdag så lanserar jag dock Löwengrip på Illum Bolighus i Oslo så vill ni komma och säga hej så gör gärna det"

Ur bloggen 3 oktober "Sedan åker jag faktiskt bort till Göteborg en vecka och ska jobba ”hemifrån” fast där"

Hennes egna ord. Eller åtminstone från hennes blogg.
Senast redigerad av Notmyguru 2019-11-05 kl. 09:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in